Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

UMF ,,Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca – Exemplu de Utilizare Eficientă a Fondurilor Europene în Folosul Comunității

Proiect regional

UMF ,,Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca – Exemplu de Utilizare Eficientă a Fondurilor Europene în Folosul Comunității

Universitatea de Medicină și Farmacie ,,Iuliu Hațieganu" Cluj-Napoca contribuie activ la formarea continuă a personalului medical din unitățile sanitare publice aflate în zonele de Nord-Vest și Vest ale României, prin intermediul programelor de formare din cadrul proiectului ,,CARDIOPED - Dezvoltarea competențelor personalului medical specializat privind prevenția, diagnosticarea și tratamentul chirurgical al cardiopatiilor congenitale și dobândite la copii prin utilizarea tehnologiei de vârf".

Prin acest proiect se urmărește formarea personalului medical care își desfășoară activitatea în domeniul cardiologiei pediatrice sau în domenii conexe. Fiecare program de formare beneficiază de ore de instruire practică prin module de simulare și hands-on, precum și de ore de instruire teoretică cu participarea unui număr mare de experți internaționali (din Praga-Cehia, Paris-Franța, Massa&Roma&Milano-Italia, Bad Oeynhausen-Germania, Damasc-Siria, Ontario&Hamilton-Canada, Madrid-Spania, Lausanne-Elveția, Graz-Austria, IOWA-SUA).
În cadrul proiectului se desfășoară și un program de screening al incidenței HTA (hipertensiunii arteriale) și a tulburărilor de ritm și de conducere, la copiii cu vârsta cuprinsă între 7-18 ani. Acest program își propune examinarea clinică și ECG a minimum 15.000 de copii, cu vârsta cuprinsă între 7-18 ani, din unitățile școlare aflate în regiunile de dezvoltare ale României Nord-Vest (județele: Bihor, Bistrița Năsăud, Cluj, Satu-Mare, Sălaj și Maramureș) și Vest (județele: Arad, Hunedoara, Timiș și Caraș-Severin). Examenul clinic și înregistrarea ECG este efectuată de către medicii angajați în cadrul proiectului (cu echipamente ECG și tensiometre portabile) și se desfășoară în cabinetele școlare din județele amintite. După prelucrarea datelor clinice și ECG, copiii care prezintă modificări patologice beneficiază gratuit de investigații suplimentare.
Unitățile școlare din Municipiul Oradea au răspuns afirmativ la implicarea în campania de prevenție. Prin urmare, echipe de medici din cadrul proiectului realizează investigațiile medicale în unitățile școlare cu care există acorduri de colaborare. Campania de prevenție a mobilizat până în acest moment un număr de peste 200 de angajați care au contribuit la realizarea de analize medicale a unui număr de peste 14.000 de copii.
Vă supunem atenției un set de materiale de informare dezvoltate în proiect, așa cum acestea se regăsesc pe site-ul CARDIOPED.ro:
Pliantul cu informații despre proiect poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Pliant-cardioped-pt-tipar_final-OK.pdf
Ghidul pentru mame privind alăptarea nou-născutului cu cardiopatie congenitală poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Alaptarea-nou-nascutului-cu-cardiopatie-congenitala.pdf
Broșura cu informații despre ce este hipertensiunea arterială (HTA) și cum putem preveni apariția ei la copii și adolescenți poate fi accesată la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Brosura-HTA.pdf
Ghidul de informare pentru părinții copiilor cu malformații cardiace congenitale poate fi accesat la adresa http://cardioped.ro/wp-content/uploads/2015/11/Ghid-de-informare-pentru-p%C4%83rin%C8%9Bii-copiilor-cu-malforma%C8%9Bii-congenitale-cardiace.pdf
Proiectul este coordonat de dna. asist. univ. dr. Simona Sorana Căinap, în calitate de director științific și de dl. conf. univ. dr. Dan Bența, în calitate de manager proiect.
Mai multe detalii găsiți pe site-ul proiectului la adresa www.cardioped.ro
(M.C.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:16:14 Ora de vară a Europei de Est