Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Concursul național „Memoria Holocaustului“ – ediția a II-a

Între 28 și 31 iulie, la Oradea

Concursul național „Memoria Holocaustului“ – ediția a II-a

După două concursuri naționale (“Bune practici” în educația pentru protecția mediului, respectiv, “Copiii și drepturile lor”), inițiate și organizate de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, luna trecută, iată că la sfârșitul acestei luni, în perioada 28-31 iulie 2008, Inspectoratul Școlar va găzdui, de această dată, un al treilea concurs național, intitulat „Memoria Holocaustului“, aflat la cea de-a II-a ediție. Prima s-a desfășurat, în urmă cu doi ani, la Șimleu Silvaniei, județul Sălaj.

Motivația fundamentală a demersului educațional propus de către Direcția generală pentru Învățământul Preuniversitar din cadrul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului pentru acest concurs constă în cunoașterea și conștientizarea de către copii și tineri a istoriei Holocaustului, a semnificației acestuia ca o încălcare brutală, gravă a primului drept al omului – dreptul la viață.
Concursul este organizat de M.E.C.T, în colaborare și parteneriat cu Biroul de informare al Consiliului Europei la București, Asociația de prietenie România – Israel și Asociația evreilor români, victime ale Holocaustului (AERVH)ț cu participarea a câte  două echipaje din fiecare județ al țării, câte un echipaj format din doi membri, atât la gimnaziu, cât și la liceu.
Cei circa 170 de elevi și 42 de profesori însoțitori, plus comisia națională, vor fi cazați la Liceul Teoretic “Aurel Lazăr” și Colegiul Tehnic “Transilvania”, iar deschiderea festivă va avea loc, luni, 28 iulie, la ora 15.00, la sala Filarmonicii de Stat din Oradea, după cum aveam să aflăm de la prof. Elisaveta Roșu, inspector școlar de specialitate, coordonatorul concursului.
Probele de concurs
Atât la gimnaziu, cât și la liceu, cei doi membri ai echipajului vor realiza o singură lucrare la fiecare probă a concursului. La proba scrisă se vor evalua cunoștințele însușite din manualele de istorie și bibliografia referitoare la problematica Holocaustului, iar la proba practică (susținută doar de gimnaziști) – elaborarea unui afiș, poster sau lucrare plastică, dimensiunea 60/90, la care pot fi folosite decupaje de presă, materiale printate,  fotografii, copii xerox, acuarele etc, precum și materiale pregătite înaintea începerii probei. Realizarea efectivă a lucrării în tehnica colajului sau oricare alte tehnici grafice se va face în timpul concursului. Tema lucrării va fi centrată pe Holocaust.
Pe lângă proba scrisă, de evaluare a cunoștințelor, liceenii vor avea de făcut un comentariu oral pe baza unui material de presă scris sau a unui film documentar.
Acest concurs național se vrea, după cum a ținut să sublinieze inspector școlar Elisaveta Roșu, o încercare de multiculturalitate, conștientizare, supraviețuire și toleranță, o pledoarie pentru respectul față de viață  și valorile umane, demersuri regăsite de fiecare dată când se sărbătorește Ziua Holocaustului (în 9 octombrie).
În afara probelor de concurs, programul va cuprinde întâlniri cu supraviețuitori ai Holocaustului, vizite și depuneri de jerbe la Sinagoga comunității evreiești din Oradea.
 (Ov. D.)

Trimite email

vineri, 19 aprilie 2019