Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din 2.000 de candidați, 66 s-au retras, iar 4 au fost eliminați

Astăzi, 16 iulie 2008, la concursul național unic de titularizare

Din 2.000 de candidați, 66 s-au retras, iar 4 au fost eliminați

La nivelul județului Bihor, concursul național unic de titularizare în învățământul preuniversitar s-a desfășurat în opt centre de examen, organizate la colegiile naționale „Emanuil Gojdu” și „Mihai Eminescu”, colegiile tehnice „Constantin Brâncuși” și „Traian Vuia”, liceele teoretice „Onisifor Ghibu” și „Ady Endre”, Școala cu clasele I-VIII „Dacia” și Liceul Teologic Greco-Catolic.

Potrivit datelor furnizate de prof. Dorel Luca, inspector general adjunct al Inspectoratului Școlar, președintele comisiei județene, în baza de date figurau 2.629 de candidați, din care s-au înscris pentru concurs 2.371, dar s-au prezentat la concurs doar 2.000 de candidați. Din aceștia, 66 s-au retras din motive personale, iar patru au fost eliminați pe motiv de fraudă, fiind prinși copiind după fițuici (o educatoare, și trei profesori: de română, geografie și educație fizică). Patru candidați nu au mai ajuns în sala de examen, unul neavând asupra sa acte de identitate, iar altul venind la examen cu o oră întârziere. Doi absolvenți din 2008 nu au putut dovedit cu acte că au susținut examenul de licență.
„Le-am promis corectitudine”
Am trecut și noi pe la centrul de examen nr. 7, organizat la Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, înainte de ora 9.00, oră la care toți candidații trebuiau să fie în sălile unde au fost repartizați, în ordine alfabetică, și înainte de a se fi extras și comunicat subiectul de către reprezentanții M.E.C.T.
Comisia, alcătuită din doi inspectori școlari și trei directori (prof. Silviu Torjoc, inspector general adjunct-președintele comisiei, prof. Gheorghe Dărăban, inspector – secretarul comisiei, precum și directorii  de școli gimnaziale: Florian Hava, Mircea Mitran și Ioan Mocan - membri ai comisiei) era adunată la direcțiune, cu urechea la aparatul de radio.
Revenind după mai bine de două ore, președintele comisiei, prof. Silviu Torjoc, avea să ne asigure de buna organizare a concursului. „Multiplicarea subiectelor pentru cele 303 educatoare înscrise s-a făcut în timp de 25 de minute, un timp excelent. Până la această oră, putem spune că totul a decurs normal. 27 de candidați nu s-au prezentat, unul a fost eliminat, fiind prins că a folosit surse de inspirație. Se dotase cu fițuici pe sub haine. La instruirea făcută candidaților, le-am promis corectitudine și le-am garantat corectitudine. Într-un alt caz, din pricina emoțiilor mari, probabil, și a căldurii, a fost nevoie de intervenția medicului. Examenul a început la ora 10.00 și se va încheia, potrivit regulamentului, la ora 14.00. În urmă cu câteva minute, a trecut și pe la centrul nostru reprezentantul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului, inspector general Timar Vieroslava.”
Adunate la Inspectoratul Școlar, lucrările candidaților urmau să plece, (în această seară) spre centrele universitare din țară unde vor fi corectate.
În județul Bihor sunt 519 posturi (catedre) titularizabile
În 21 iulie, urmează să se afișeze rezultatele, iar în timp de 24 de ore, se pot depune eventualele contestații. Rezultatele finale vor fi afișate în 25 iulie.
„Până în 28-29 iulie, se vor depune opțiunile pentru cele 519 posturi (catedre) titularizabile, 271 în mediul rural și 248 în mediul urban, din care doar 94 în municipiul Oradea”, după cum aveam să aflăm de la președintele comisiei județene, prof. Dorel Luca. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Din 2.000 de candidați, 66 s-au retras, iar 4 au fost eliminați.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:50:56 Ora de vară a Europei de Est