Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Săptămâna Educaţiei Globale la ,,Miron Pompiliu” Ştei

În perioada 16 - 20 noiembrie

Săptămâna Educaţiei Globale la ,,Miron Pompiliu” Ştei

La Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ştei s-a desfășurat în perioada 16 - 20 noiembrie 2015 ,,Săptămna Educaţiei Globale".

În cadrul programului s-au derulat diverse teme: Dreptul copiilor la educaţie, Ce înseamnă să fii tolerant, Europa, casa noastră, Fii responsabil!  şi Discriminarea doare.
Obiectivele acestor activităţi au urmărit cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice, armonizarea şi exersarea propriului sistem de valori în acord cu cel social, formarea conduitei participării la viaţa socială a elevilor.
Activităţile s-au desfăşurat în sălile de clasă sub forma unor dezbateri, s-au realizat expoziţii de desene în incinta şcolii şi campanii de informare în cadrul Centrului de Documentare şi Informare. Elevii participanţi în cadrul acestor dezbateri au fost din clasele a VII-a şi a VIII-a.
Pornind de la cugetarea: ,,Toleranţa este singura flacără care poate lumina înăuntrul unui suflet mare" (Victor Hugo), elevii clasei a VIII-a D, participanţi în cadrul activităţii cu tema: ,,Ce înseamnă să fii tolerant", au avut de realizat un scurt portret al persoanei tolerante, după care au  rezolvat o situaţie de conflict.
Cu sprijinul d-nei prof. Dumbravă Andrea, psihologul şcolii, al prof. Mihuța Ștefana, al prof. documentarist Gabriel Vancea, elevii au reuşit să creioneze caracteristicile unei asemenea persoane,  prezentând cauzele, consecințele şi soluţiile care duc la rezolvarea unui conflict.
Coordonarea acestor teme s-a realizat cu sprijinul conducerii instituției (al doamnelor directori, prof. Muşet Georgeta și Simona Pantea), al consilierului educativ, prof. Sanda Merce și al altor profesorilor:  Luminiţa Andru, Florina Creţ, Lavinia Stan, Tomescu Ileana și Carmen Stanciu-Coroiu.
Ileana Tomescu & Andrea Dumbravă

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:30:45 Ora standard a Europei de Est