Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Dezvoltarea unui centru intermodal în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor

Un nou proiect deosebit pentru Oradea

Dezvoltarea unui centru intermodal în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor

În cadrul conferinței de presă de vineri, 20 noiembrie 2015, primarul Ilie Bolojan, managerul de proiect Delia Ungur, și coordonatorul de proiect Ana Maria Sava au prezentat presei proiectul „Dezvoltarea unui centru intermodal cu facilitate de acces la transportul rutier și feroviar în Zona Gării C.F.R din Episcopia Bihor", prezentând detaliile tehnice ale terminalului intermodal și modul de conectare al acestuia la drumul European E 60

Prin acest proiect, în zona gării C.F.R. din Episcopia Bihor se vor realiza trei linii de căi ferate cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare pentru mărfuri, locuri de parcare pentru tiruri, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici, acest terminal urmând să fie conectat printr-un drum municipal la drumul european E60/drumul naţional DN1. Amplasamentul este situat în zona industrială a oraşului, în spatele fostei Vămi Oradea, aflându-se în vecinătatea a trei parcuri industriale (două deţinute de Municipiul Oradea şi unul aparţinând de comuna Borş) şi a celor mai mari companii din zonă.
Contractul de finanțare aferent documentației tehnice a proiectului a fost semnat la București, miercuri, 11 noiembrie 2015. Valoarea documentaţiei tehnico-economice este de 1.421.400 lei fără TVA, din care contribuţia Uniunii Europene este de 1.208.190 lei fără TVA, contribuţia Guvernului României este de 184.782 lei fără TVA, iar contribuţia Primăriei Oradea este de 28.428 lei fără TVA.  Valoarea construcţiei propriu-zise a terminalului este estimată la 10 milioane de euro.
Managerul de proiect, d-na Delia Ungur, a arătat că ,,prin Masterplanul General de Transport, în perioada 2014 -2020 se vor finanța 10 terminale intermodale, suma alocată fiind de aproximativ 280 milioane de euro. Din această sumă, Oradea va avea posibilitatea să acceseze cca 16 milioane de euro".
Primarul Ilie Bolojan a explicat rolul şi importanţa acestui terminal intermodal: ,,Rolul acestui terminal este de a da posibilitatea tirurilor care aduc containerele cu mărfuri să le transporte până în zona în care va fi terminalul, după care o macara specială să ia aceste containere și să le transbordeze pe o garnitură de tren, urmând ca după ce garnitura de tren se completează, containerele să fie transportate în țările pentru care sunt destinate aceste produse. În cazul în care companiile noastre folosesc materie primă din import, din țări ale Uniunii Europene sau non-UE, aceste containere cu materie primă pot veni direct în port, de unde se pot încărca în tiruri, pentru ca apoi să fie transportate la companiile care le-au solicitat. Rolul acestui proiect este unul foarte important, de a dezvolta economic regiunea noastră prin facilitarea legăturilor economice, fiind în același timp un centru logistic feroviar-rutier, situat între linia de cale ferată care duce spre Ungaria - în zona Gării CFR, Episcopia Bihor și Șoseaua Borșului".
Coordonatorul de proiect Ana Maria Sava a prezentat pe hartă situarea în teren a terminalului intermodal și conexiunile acestuia pe teritoriul municipiului.
Scopul proiectului este acela de a eficientiza transportul de marfă și de a îmbunătăți impactul transportului asupra mediului și a siguranței traficului. În acest fel se va decongestiona transportul rutier, reducându-se numărul accidentelor rutiere, nivelul noxelor emise de autovehicule și a pragului de zgomot în oraș. Din punct de vedere economic, terminalul intermodal va contribui la dezvoltarea socio-economică a zonei, atât prin veniturile la bugetul local, cât și prin crearea de locuri de muncă.
În final, primarul Ilie Bolojan a spus: ,,Vom avea în vedere și construirea unor drumuri noi, care să lege zona respectivă de principalele drumuri rutiere de acces. Imediat după începerea anului 2016, vom putea depune acest proiect. Sper ca anul viitor, în vară, să înceapă efectiv lucrările". (B.P.)

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 01:25:52 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00