Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

ANTISOCIAL. Manifestul pentru dialog ajunge la Oradea

Duminică, la Teatrul Arcadia

ANTISOCIAL. Manifestul pentru dialog ajunge la Oradea

Criza sistemului educațional și conflictul dintre generații au luat amploare în mediul online și, odată cu spectacolul ANTISOCIAL, au câștigat un nou spațiu de dezbatere: sala de teatru. ANTISOCIAL este inspirat dintr-un caz real, petrecut la Cluj-Napoca, în primăvara anului 2015.

Spectacolul semnat de Bogdan Georgescu redă din triplă perspectivă - elevi, părinți, profesori - debusolarea și tensiunea din învățământul românesc al ultimilor ani.
Vă invităm să ne fiți alături în turneul național prezentat de BRD Scena9 pentru a discuta față în față despre aceste subiecte prea mult evitate. Fără încrâncenare, fără furie, fără vorbe mari. Reprezentația va avea loc duminică, 29 noiembrie 2015, de la ora 19.00, la Teatrul Arcadia, în parteneriat cu Teatrul „Szigligeti" din Oradea.
ANTISOCIAL este produs de Teatrul Naţional „Radu Stanca" Sibiu şi de Departamentul de Artă Teatrală al Universităţii „Lucian Blaga" din Sibiu, iar turneul Manifest pentru Dialog este susținut de platforma Scena9 - un hotpost cultural al BRD. Actorii din distribuție, masteranzi ai Departamentului de Artă Teatrală al Universității „Lucian Blaga" din Sibiu, sunt: Cristina Blaga, Paul Bondane, Anton Balint, Călin Mihail Roajdă, Alexandra Șerban, Cristian Timbuș și Maria Tomoiagă. Managerul proiectului este Luminița Puiuleț, iar echipa este completată de asistentul de regie Vlad Bacalu și de consultatul artistic Claudia Domnicar. Dezbaterile de după spectacol vor fi moderate de Vlad Tăușance.
Subiectul piesei ANTISOCIAL vă este, probabil, familiar. Într-un liceu din România anului 2015, elevii creează un grup secret pe o platformă de socializare. Profesorii află, se infiltrează și îi demască. Cu ajutorul unor elevi. Bogdan Georgescu, autorul spectacolului, a folosit acest punct de plecare pentru a construi o poveste complexă și provocatoare, care îmbină biografiile reale ale actorilor cu teme actuale. Pentru a duce mai departe întrebările ridicate de spectacol, acesta este urmat de o dezbatere liberă cu publicul.
Turneul Manifest pentru Dialog își propune să aducă în sălile de teatru, în fiecare dintre cele 21 de orașe în care producția se va opri în săptămânile următoare, elevi, părinți și profesori, să declanșeze și să susțină o dezbatere vie între aceștia. Mai mult, pagina de Facebook a turneului se va transforma într-un forum deschis pentru toți cei care au ceva de spus despre problemele ridicate de spectacol.
„Aducem laolaltă, în sala de spectacol, atât elevii și profesorii, cât și părinții, astfel încât, împreună, să identificăm tarele care ne sabotează în acest moment căile de dezvoltare pentru copii, căile de exprimare pentru profesori, căile de rezolvare a problemelor pentru părinți. Doar împreună putem ajunge la un dialog care, în primul rând, să nască întrebări, și abia apoi, să aducă posibile soluții. Nu întâmplător s-a referit domnul președinte Klaus Iohannis în fața Guvernului, în fața Parlamentului, la nevoia uriașă de a porni o dezbatere reală la nivel național despre ceea ce înseamnă educația. Noi am prefigurat acest fapt și am abordat subiectul prin mijloace artistice. Sunt convins că inițiativa noastră va lansa noi provocări care vor arăta calea normală de dezvoltare a tinerilor în această societate!" declara Constantin Chiriac la debutul turneului.
„Avem o șansă importantă, în acest moment, să punem în discuție educația bazată pe autoritate, în care tinerii sunt tratați cu condescendență. Vrem să dovedim că teatrul poate crea un spațiu în care toată lumea învață de la toată lumea, un spațiu de dezbateri în care toată lumea are drepturi egale: părinți, elevi sau profesori." explică Bogdan Georgescu.
Claudia Domnicar
PR Manifest pentru Dialog

 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:47:16 Ora standard a Europei de Est