Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,O cană de fericire” - ediția a șaptea

În perioada 2 - 22 decembrie

,,O cană de fericire” - ediția a șaptea

,,O cană de fericire" este un proiect caritabil iniţiat de către Rotaract Club Oradea, alături de cluburile Rotary şi Interact Oradea, având sprijinul Primăriei Oradea.

Savurăm vin fiert, ceai, ciocolată caldă, cafea... în scop caritabil, pe Str. Republicii din Oradea (lângă ansamblul statuar scriitorii maghiari).
„Ajută! Ai 295 de motive!"
Deoarece cele șase ediții ale proiectului au reprezentat un mare succes, reușind să ducem la bun sfârșit ceea ce ne-am propus, ,,O cană de fericire" se organizează și în acest an.
Pentru că nu putem rămâne nepăsători, ne-am îndreptat atenția către Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea. Cauza din acest an este dotarea unei camere de terapie, pentru stimulare și integrare senzorială, necesară copiilor cu dizabilităţi.
Beneficiarii direcți sunt 295 de elevi cu dizabilități, cu vârsta cronologică 8-18 ani. Acești copii au diferite dizabilități, cum ar fi: deficienţă mintală uşoară, moderată, severă sau profundă, autism, deficienţe senzoriale (hipoacuzie), ADHD; toți suferind și de alte deficiente asociate: tulburări comportamentale, tulburări de învățare, tulburări de atenție, handicap locomotor de diferite grade (hemipareze, parapareze etc.), epilepsie, sindrom Down, autism, tulburări afective, hospitalism etc.
Misiunea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea este integrarea și angajarea acestor copii cu dizabilități multiple în acțiunile de recuperare, în programe de terapie complexă și integrată.
 Centrul a inițiat și a înființat prima clasă cu frecvență redusă din învățământ special în Bihor.
În acest sistem de educație sunt incluși elevi-adulți cu deficiență mintală între 19-30 de ani, care din diferite motive sociale sau de sănătate nu au fost școlarizați deloc sau nu și-au finalizat studiile primare și gimnaziale.
Marea majoritate a eleviilor provin din centre de plasament - sunt copii abandonați de familie la vârste fragede. O altă categorie de elevi provin din familii dezorganizate, cu situație socială și economică precară.
Recuperarea acestor elevi cu deficiențe mintale și tulburări asociate presupune intervenții de specialitate și multă muncă în echipă a specialiștilor angajați în școala nostră: profesori psihopedagogi specializați în diverse terapii, logopezi, kinetoterapeuți, psihologi, profesori educatori, care își desfășoară activitatea atât în sălile de clasă, cât și în cabinete specializate (cabinete logopedice, sală de kinetoterapie, sală pentru educație senzorială, sală de ludoterapie, sală pentru educarea psihomotricității etc.).
Programele de intervenţie personalizată elaborate de către cadrele didactice în strânsă colaborare cu personalul de specialitate: medic, asistent medical, asistent social, psihopedagogi şi psihologi, întotdeauna sunt adaptate la cerinţele speciale ale fiecărui elev.
Acestea facilitează progresul şcolar, contribuie la îmbunătăţirea calităţii şi eficacităţii sistemului de socializare şi educare a elevilor cu nevoi speciale. Centrul Școlar şi-a asumat responsabilitatea privind educarea şi reabilitarea elevilor.
Fondurile generate de campania „O cană de fericire" vor face posibilă amenajarea unei camere de terapie, pentru stimulare și integrare senzorială, necesară unui astfel de centru. O astfel de cameră pentru terapie ajunge la valoarea de 24.000 lei. Camera de terapie este o locaţie care permite terapeuţilor desfăşurarea activităţilor care vor stimula simţurile copiilor (vizual, auditiv, olfactiv, gustului, atingerii). Stimularea și integrarea senzorială promovează activitatea intelectuală şi încurajează relaxarea în timpul stimulării simţurilor copilului, creşte concentrarea, vigilenţa, liniştea şi conştienţa generală asupra lumii înconjurătoare, diminuează anxietatea, crește confortul în mediul înconjurător, crește motivația interioară, îmbunătățește comunicarea și îmbunătățește o serie de abilități crescând astfel autonomia personală.
Vă așteptăm cu drag!
Donația ta poate schimba viața unor copii minunați. Nu rămâne nepăsător!
Cipriana Iancu,
responsabil de comunicare Rotaract Club Oradea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 17:58:21 Ora de vară a Europei de Est