Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Toamna se numără bobocii

La Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita

Toamna se numără bobocii

Toamna se numără reușitele. Se face bilanțul și se evaluează rezultatele muncii dintr-un an întreg. Sau poate, din mai mulți ani!

Ei bine, la Colegiul Național „Octavian Goga" din Marghita s-au numărat multe, în toamna aceasta. Ziua de 19 noiembrie a fost „ziua recoltei" pentru noi, zi în care s-au tăiat două panglici de inaugurare și s-a decernat titlul de „Profesorul Anului 2015".
După încheierea etapei finale de reabilitare a Corpului B al Colegiului Național „Octavian Goga", de pe Str. Bălcescu, Nr. 80, joi, 19.11.2015, în prezența a numeroși invitați, oaspeți de seamă, reprezentanți ai autorităților locale și județene, profesori și personal didactic auxiliar, domnul director prof. Marcel Emil Sas Adăscăliții, domnul primar Zoltan Pocsaly, domnul viceprimar Ioan Lazăr și domnul Gheorghiță Lupău, director al Universității de Vest „Vasile Goldiș" - filiala Marghita, au tăiat panglica tricoloră, ca simbol al inaugurării clădirii. Procesul de reabilitare totală a fost realizat din fonduri obținute prin Programul Operațional Regional și a fost finalizat în toamna acestui an. A presupus reorganizarea și remodelarea unor spații folosite atât cu scop educativ, cât și administrativ. Clădirea cuprinde două laboratoare de informatică ultramoderne, trei săli de clasă, o sală de festivități și activități sportive, un cabinet medical, un birou, două grupuri sanitare și două vestiare cu dușuri, toate la standarde foarte înalte. Calitatea lucrărilor efectuate este de necontestat, iar aspectul este unul de invidiat, rar întâlnit în instituțiile școlare din țara noastră.
Un alt spațiu inaugurat a fost curtea școlii, proaspăt asfaltată și organizată astfel încât să cuprindă o bază sportivă de excepție: două terenuri de baschet, un teren de handbal, urmând ca anul viitor la acestea să se mai adauge și un teren de volei pe nisip.
Prin cele două spații reamenajate, aspectul exterior al instituției s-a îmbunătățit în mod considerabil, aceasta ridicându-se, și din acest punct de vedere, la binemeritatul statut de școală europeană.
Și, pentru că școala nu înseamnă doar bază materială ci, mai ales calitate în educație, ne-am folosit de oportunitatea creată pentru a decerna, într-un cadru festiv, titlul de „Profesorul Anului 2015". Acest titlu este oferit pentru prima dată în instituția noastră, dar ne dorim să devină, pe parcursul anilor, o tradiție prin care cei mai buni din cei mai buni să fie recunoscuți și apreciați la adevărata lor valoare. Anul acesta, în urma aplicării unor criterii de selecție stricte, titlul de „Profesorul Anului 2015" i-a revenit stimatei noastre colege, doamna profesoară Ileana Popescu. Doamna profesoară este șefa comisiei de Limba română și profesoară a sute de copii de-a lungul generațiilor care, sub atenta ei îndrumare, au obținut rezultate deosebite la examene, olimpiade și concursuri școlare. Apreciată, respectată și îndrăgită de elevi și colegi, implicată în egală măsură în activitățile educative și extrașcolare, doamna profesoară Ileana Popescu își merită cu cinste acest titlu.
La final de 2015, privind în urmă, putem spune că suntem mândri de instituția noastră, de proiectele desfășurate aici, de baza materială ce se îmbunătățește de la an la an, de profesorii care își dedică energiile pentru elevii acestei școli. Și, privind înainte, putem doar să sperăm ca și anul 2016 să fie cel puțin la fel de rodnic, benefic și lucrativ ca acesta!
Prof. Manuela Bârza
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Toamna se numără bobocii.
Felicitări, dragilor!
Sunteți mari și unici, în felul vostru, în județul Bihor, dați lecții și vi le acceptăm cu plăcere și cu tot dragul!
Ovi,
care vă prețuiește!

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:49:05 Ora standard a Europei de Est