Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Alexandru Roman sau ce este valoarea umană

Au omagiat patronul spiritual

Alexandru Roman sau ce este valoarea umană

Avem nevoie, fiecare dintre noi, să știm că există valori și exemple de urmat. Avem nevoie să nu le uităm pentru că le datorăm ceea ce suntem azi. Avem nevoie să umplem cufărul prăfuit de amintiri cu ,,comori" și să-l deschidem de fiecare dată pentru a ne aminti cine suntem.

Și fiindcă valoarea înseamnă împlinirea unui ideal sau aspirații umane raportate la legile progresului, iar valoarea umană se măsoară după greutățile biruite, Alexandru Roman este mult mai mult decât o simplă personalitate locală. Elevii şi profesorii școlilor care îi poartă cu mândrie numele - Colegiul Tehnic Alexandru Roman Aleșd și Școala Gimnazială Alexandru Roman Aușeu, alături de reprezentanții Primăriei Aușeu și preoții satelor Aușeu și Groși l-au omagiat și i-au reiterat valoarea incontestabilă într-un reușit eveniment la sfârșit de noiembrie.
Programul a debutat cu o prezentare Power Point realizată de doamna profesoară Graur Simona și a continuat cu mult așteptatul concurs  ,,Elevii au talent" și  scenetele pregătite de doamnele profesoare Caba Claudia Luminița și Farcalău Ioana. Activitățile s-au desfășurat apoi în fața monumentului ridicat marelui patriot cu un recital de cântece patriotice și cu prestația deosebită a Andreei Ardelean Suciu (fostă elevă a școlii din comună) și a elevului Radu Ilea (CT Aleșd).  Întregul eveniment a fost coordonat de doamna consilier educativ Ciucle Lidia, doamna director adjunct Melania Joldea (C.T. Alexandru Roman Aleșd) și domnul director Botici Matei Adrian (Școala Gimnazială Alexandru Roman Aușeu).
Cine a fost Alexandru Roman?
S-a născut pe 26 noiembrie 1826 în satul Auşeu, judeţul Bihor. Studiile primare şi gimnaziale le-a terminat în ţară, iar cele universitare la Viena şi Budapesta. A studiat filosofia,  matematica şi teologia. A fost profesor în Beiuş, în Oradea şi la Universitatea din Budapesta. S-a numărat printre membrii fondatori ai Societăţii Literare Române care va deveni mai târziu Academia Română.
A fost îndrumător cultural, publicist (ziarul Concordia), unul dintre primii profesori care a ţinut prelegeri în limba română în Transilvana (la Beiuș a introdus pentru prima dată Limba română  în școală). Trei decenii a luptat pentru nobila aspirație a unității naționale, fapt amintit și de Iosif Vulcan  în revista Familia:  ,,A servit națiunea cu condeiul şi cu graiul la catedră, la tribună şi în arena ziaristică". A apărat cauza românilor din Transilvania suferind multe persecuții politice (inclusiv închisoarea) din partea autorităților de la acea vreme.
La 100 de ani de la nașterea sa, în 1926, Academia Română a așezat o placă comemorativă pe casa în care s-a născut dascălul Alexandru Roman, iar la 180 de ani de la naștere a fost înălțat în centrul comunei Aușeu un bust din bronz.
Popescu Ioana

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:34:13 Ora de vară a Europei de Est