Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mândru sânt că sunt român

Activitate de 1 Decembrie la Grădinița Nr. 41

Mândru sânt că sunt român

Educatoarea Ramona Mocan a susținut vineri, 27 noiembrie 2015, cu grupele mari de la Grădinița Nr. 41 (structură a Școlii Gimnaziale Nr. 11), activitatea intitulată ,,Mândru sânt că sunt român".

Activitatea, înscrisă în cadrul unui proiect tematic dedicat Zilei Naționale a României, s-a vrut o evaluare și fixare a cunoștințelor, printr-un moment practic (Florile recunoștinței) și unul artistic, emoțional (Așa-i românul).
Prin suprapunere și lipire, cele trei floricele de mărimi și culori diferite au dat naștere unei flori tricolore, căreia i s-a aplicat apoi tulpina (bețișorul de prindere). Pornind de la culorile celor trei floricele, a fost subliniată semnificația culorilor din drapelul patriei. S-a vorbit puțin și s-a lucrat mai mult, iar sala de grupă a educatoarei ne-a spus mai multe prin mărturiile ,,vii" pe care le păstra la vedere: harta României din fața clasei (conturul hotarelor țării și culorile drapelului), drapelele tricolore tipărite, medalia cu tricolorul, tricolorul de la ploscă și sticlă și de la pălăria oșenească, dar și imaginile de la Centru tematic, precum și florile confecționate din vaza de pe catedră.
Florica Ruja - un invitat emblematic, autentic
Îmbrăcați în costume populare, copiii erau deja gătiți pentru momentul artistic, cu încărcătură emoțională aparte, dată de versurile alese și cântecele patriotice pe care le-au învățat împreună cu invitata lor, doamna Florica Ruja, îndrăgit rapsod și interpret de muzică populară.
Apreciem forma ingenioasă de a recita în grup versuri, spre a da tuturor posibilitatea să fie prezenți pe scenă, fără rețineri și complexe, într-o competiție nevăzută, dar eficientă și benefică. Cântecele au fost interpretate împreună cu doamna Florica Ruja, ceea ce le-a dat aripi și prestanță. Per ansamblu, emoțiile și bucuriile au fost împărțite și cu educatoarele de la celelalte grupe (prof. Mihoc Anca, Nistor Andreea, Orțan Dana, Pășcuți Violeta, Moga-Popa Simona, Pușa Florentina și Lucaciu Roxana), prezente la activitate, care l-a final s-au prins cu ei în Hora Unirii.
Analizând reacție și comportamentul copiilor, putem spune că activitatea și-a realizat scopul și obiectivele în plan formativ, emoțional.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (58 de poze), accesați Galeria foto: Mândru sânt că sunt român.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 06:18:05 Ora standard a Europei de Est