Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom”

Diseminare proiect

,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom”

Joi, 19 noiembrie 2015, s-a desfășurat una din activitățile proiectului ,,Promovarea şi protejarea culturii rrome şi a drepturilor copilului rrom", realizat în colaborare cu Direcţia Judeţeană pentru Cultură Bihor în perioada februarie - noiembrie 2015.

Rromii reprezintă o etnie aparte, controversată, prea puțin cunoscută în datele ei esențiale, deși trăiesc alături de români de secole. Ei sunt o minoritate istorică, viața lor s-a împletit cu a noastră în mod inevitabil.
Marginalizarea și excluderea socială a rromilor au creat, în timp, un important decalaj socio-cultural între populația majoritară și comunitatea țiganilor.
Este timpul schimbării mentalităților învechite, dar pentru aceasta este nevoie de a se trece prin mai multe etape: cunoaștere, înțelegere, apreciere, acceptare, respect, acestea având ca urmare eliminarea discriminării.
Trăim într-o lume multiculturală și educația trebuie adaptată acestei realități, iar pentru că, într-adevăr, educația este cheia schimbării și a progresului, copiii trebuie să beneficieze de toate informațiile necesare pentru a înțelege, respecta și aprecia diversitatea.
Copilul rrom trebuie să beneficieze de educație școlară, aceasta fiind singura posibilitate de a-și îmbunătăți viața, de a putea găsi un loc de muncă și a trăi în condiții mai bune. Dar, păstrându-și, în același timp, și tradițiile specifice. Pare o contradicție insurmontabilă, dar ea poate fi desființată tot în școală, prin valorizarea acestora în fața tuturor colegilor de alte etnii, prin educarea respectului față de fiecare minoritate în parte. Educația multiculturală / interculturală este cea chemată să creeze în școală un climat corespunzator în care copiii să se simtă apreciați și stimați pentru ceea ce reprezintă.
Ideea care a stat la baza iniţierii proiectului, alături de cea a integrării copiilor rromi în activitatea şcolară, a fost aceea că, pentru a-şi fixa informaţiile şi cunoştinţele dobândite prin procesul didactic, elevul trebuie scos din cadrul limitat al clasei şi pus în diferite situaţii de viaţă concrete, în care educaţia civică dobândită la clasă capătă noi valenţe prin actul aplicativ în situaţii reale.
Recunoscând valoarea îndemnului lui Seneca: Lung e drumul prin învăţături, scurt şi eficace prin exemple (Epistole, VI), considerăm că cele mai eficiente demersuri didactice menite să-i integreze pe toţi copiii în activitatea şcolară, sunt cele prin care le oferim cât mai multe ocazii să acţioneze împreună, să trăiască laolaltă. Oferindu-i copilului o multitudine de experienţe de învăţare, fructificând pornirea sa nestăpânită de a face în permanenţă ceva, îi uşurăm integrarea în învăţământ, oferindu-i ceea ce îi este necesar pentru a evolua.
Combinând toate aceste aspecte, care ţin de raportarea la noi înşine, cu imperiosul şi moralul îndemn biblic a ajuta pe celălalt, mai ales în contextul abordării tematicilor specifice, am conturat orientarea proiectului spre cunoaşterea reciprocă şi buna relaţionare între copii din medii total diferite de viaţă.   
Prejudecata reprezintă o componentă afectivă a relaţiilor intergrupale bazate pe discriminare şi se exprimă prin atitudini care pot fi învăţate, de obicei, din familie. Acest fapt ne determină, să căutăm în permanenţă modalităţi de schimbare a mentalităţii copiilor referitor la colegii lor diferiţi, acţionând în acelaşi timp şi asupra atitudinii părinţilor lor.
Activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect au avut drept obiectiv înlăturarea acestor prejudecăți și buna relaționare între copiii din medii de viaţă diferite. Activitatea cultural-artistică a fost realizată cu copii de mai  multe etnii.
Cei care au contribuit la realizarea acestui proiect au fost coordonatorii: expert principal Roșu Marinel din partea Direcţiei Judeţene pentru Cultură Bihor, profesor inginer Varga Ileana, profesor Șumălan Mihaela și Roșu Delia, precum și echipa de proiect formată din doamnele profesoare: Crăciun Amalia, Matiuț Monica și Nadiș Cristina.
Cornelia Movilă

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:14:19 Ora de vară a Europei de Est