Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, la Orășelul Copiilor

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, Orășelul Copiilor Oradea fost gazda evenimentului de marcare a Zilei internaționale a persoanelor cu dizabilități de către cadrele didactice și copiii de la C.S.E.I. Cristal Oradea.

Evenimentul a avut în centru conferința de lansare a parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together (2015-2018).
În deschidere, directorul C.S.E.I. Cristal Oradea, doamna prof. Lezeu  Rodica, a salutat distinșii invitați, subliniind importanța zilei de 3 Decembrie, ca Zi internațională a persoanelor cu dizabilități, precum și importanța parteneriatului strategic  Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together în cadrul activității instructiv - educative din instituție. Cadrele didactice participante la activitățile transnaționale vor fi instruite în metode europene de predare inovatoare, în abordări diferite în cazul învățării individualizate și vor fi în măsură să instruiască la rândul lor  colegii  în acest domenii.
A urmat un mini - spectacol cu mai multe momente artistice pregătite de copiii C.S.E.I. Cristal, singuri sau în colaborare cu alte instituții de învățământ din comunitatea locală: Românașii; Ca la noi, ca la români, hora noastră din străbuni; Dansul prieteniei în parteneriat SNAC cu Colegiul Economic Partenie Cosma, Slavă ție, stea curată - moment în parteneriat  SNAC cu Liceul de Arte (coordonator, prof. Nada Panait).
Proiect în parteneriat cu școli din: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania și Bulgaria
D-na prof. Vesa Maria-Ramona, coordonator al parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, a făcut o scurtă prezentare a parteneriatului care reunește instituții de învățământ special din 7 țări europene: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania, Bulgaria și România. Obiectivul central al proiectului este contactul și punerea în aplicare a unor abordări inovatoare în  învățarea personalizată pentru copiii cu  dizabilități medii, grave și  profunde din școlile partenere. Cadrele didactice participante la reuniunile de proiect vor putea beneficia de activități de formare-predare-învățare oferite de fiecare școală parteneră: un workshop  pe tema  abordării  educative a copiilor cu deficiențe senzoriale multiple (oferit în România  de către cadrele didactice ale C.S.E.I. Cristal în perioada 7-11 martie 2016), un curs de formare în tehnica Interacțiunii intensive și învățarea în aer liber (în Marea Britanie), un work-shop privind utilizarea tehnicii biofeedback și a terapiilor în SOSW (în Polonia), un  training privind tehnici logopedice și metoda Montessori (în Bulgaria), un workshop privind utilizarea proiectelor tematice în lucrul cu elevii cu CES (în Spania), un curs de instruire în formarea autonomiei sociale la copiii cu deficiențe grave și altul în autism (în Belgia) și un workshop  privind utilizarea poveștilor terapeutice (în Turcia). De asemenea, copiii implicați vor dobândi noi deprinderi sociale și își vor îmbunătăți gradul de conștientizare și expresie culturală. În partea a doua a prezentării d-na profesor a expus succint celor prezenți rezultatele reuniunii transnaționale de proiect care s-a derulat în Spania în perioada 23-26 noiembrie 2015, găzduită fiind de Centro de Educacion Especial PROA, Caceres.
A fost apoi rândul invitaților din comunitate să își exprime păreri legate de tema centrală a zilei și despre importanța participării la proiecte internaționale. Au fost prezenți: inspectorul școlar pentru învățământ special, doamna prof. Vese Alina, inspectorul educativ, doamna prof. Duma Daniela, d-na inspector pentru educație timpurie, prof. Lucia Caciora, d-nul Muscă Dumitru, director al Consiliului Județean Bihor, d-l conf. univ. dr Chelemen Ioan, Universitatea din Oradea, d-na Săteanu Miorița, de la Uniunea Femeilor Bihor, d-na prof. dr. Marușca Angela, director al C.S.E.I. Orizont Oradea, d-na prof. Ilisie Carmen, director al C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, d-na prof. Todica Marcela, director al Liceului Tehnologic ,,George Barițiu", d-na prof. Ciocan Rodica, director al Grădiniței Nr. 45 - ,,Ion Creangă", d-l prof. Rus Radu, director al Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", d-na prof. Nan Maria, director al Grădiniței Nr. 52, d-na Ciobanu Lucia din partea Asociației Down România, cadre didactice implicate în SNAC de la Liceul de Arte Oradea și mulți alți invitați din comunitatea locală, alături de cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, copii și părinți ai acestora.
50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea
Partea a doua a evenimentului a constat într-o  masă rotundă cu tema ,,Comunitatea în sprijinul copilului aflat în dificultate" și marcarea a 50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea. La masa rotundă au fost prezente actuale și foste cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, prilej de rememorare a unor evenimente și persoane marcante din viața instituției. Ziua s-a încheiat într-un cadru festiv cu speranța într-un viitor de succes, plin de realizări profesionale.
Au conlucrat la buna desfășurare a evenimentelor zilei cadrele didactice C.S.E.I. Cristal: director, Lezeu Rodica, consilier educativ, Vesa Maria Ramona, Opriș Aurelia, Pleș Gabriela, Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Coneac  Angela, Todea Stela,  Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Burcă Emilia, Copăcian Aurelia, Boroș Gyorgyi, Merțan Anturia,  Bar Emoke, Drimba Rita, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Herman  Szabolcs, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Dobran Viorica și Dura Anca.
Vesa Maria Ramona,
coordonator de proiect

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 06:00:48 Ora standard a Europei de Est