Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un proiect pentru a crește șansele elevilor de a trece cu succes în învățământul terțiar

Guvernul României împreună cu Banca Mondială au lansat

Un proiect pentru a crește șansele elevilor de a trece cu succes în învățământul terțiar

Joi, 3 decembrie 2013, Guvernul României împreună cu Banca Mondială au lansat oficial Proiectul privind Învățământul Secundar din România (ROSE), în cadrul unei conferințe ce a avut loc la Biblioteca Centrală Universitară „Carol I".

Proiectul, finanțat printr-un împrumut de 200 de milioane de euro acordat de Banca Mondială, va fi implementat de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice până în anul 2022. Acesta va sprijini 80% dintre liceele de stat și 85% dintre facultățile din România, pentru a răspunde problemelor care împiedică tranziția elevilor de la învățământul secundar superior la învățământul terțiar, precum și finalizarea primului an de facultate.
„Proiectul ROSE este inovator, deoarece pune împreună provocările cu care se confruntă atât sistemul preuniversitar, cât și sistemul de învățământ superior din România, în contextul mai larg al accesului, calității și echității. În fiecare an, un număr semnificativ de elevi români se confruntă cu probleme în ceea ce privește tranziția la învățământul terțiar, iar sprijinul acordat acestor elevi reprezintă una dintre prioritățile Guvernului României. Angajamentul ministerului de a crește ratele de tranziție și retenție trebuie să fie însoțit de un demers continuu, dincolo de mandatele miniștrilor, astfel încât să se obțină impactul dorit", a declarat Adrian Curaj, ministrul Educației Naționale și Cercetării Știintifice.
În cadrul conferinței au fost diseminate informații privind proiectul către factori cheie din sistemul de învățământ, respectiv reprezentanți ai instituțiilor de învățământ publice, ai administrației și societății civile. O parte dintre aceștia vor beneficia în mod direct de granturi și de alte forme de sprijin acordate prin ROSE. În cadrul conferinței, la care au participat ministrul Educației Naționale și Cercetării Științifice, dl. Adrian Curaj, ministrul Finanțelor Publice, dna. Anca Paliu Dragu, World Bank Senior Director for Education Global Practice, dna. Claudia Costin, World Bank Practice Manager, dl. Cristian Aedo, World Bank Country Manager for Romania and Hungary, dna. Elisabetta Capannelli, au fost discutate totodată provocările și oportunitățile pe care le are România în sectorul educației.
„Banca Mondială a sprijinit sectorul de educație din România încă de la începutul anilor ‘90 investind peste 235 de milioane de euro și furnizând asistență tehnică importantă. Am observat îmbunătățiri semnificative până în momentul de față, iar acest lucru dovedește importanța educației atât pentru Guvern cât și pentru Banca Mondială", a declarat Elisabetta Capannelli, World Bank Country Manager for România and Hungary. „Cu toate acestea, în anul școlar 2011/12 au fost aproximativ 100.000 de tineri fără perspectiva de a trece către învățământul terțiar, reprezentând un procent de 50% dintre elevii înmatriculați în ultimul an de liceu, și aproape 20.000 de studenți au abandonat studiile în primul an de facultate. Astăzi, lansăm un nou proiect, ROSE, pentru a contribui la soluționarea acestor aspecte. Este cel mai mare proiect al Băncii Mondiale în Europa și Asia Centrală în domeniul educației. Suntem mândri de angajamentul românilor de a îmbunătăți tranziția către învățământul superior, retenția studenților în primul an de facultate și calitatea sistemului de învățământ", a conchis Elisabetta Capannelli, World Bank Country Manager for România and Hungary.
ROSE oferă sprijin în abordarea atât a factorilor academici, cât și a factorilor personali ce conduc la abandonul școlar al elevilor sau studenților prin activități remediale, tutorat, consiliere, activități extracuriculare, activități de practică, programe de tip școală de vară și centre de învățare. Printre beneficiari se află elevii din liceele de stat cu performanțe scăzute și studenții din primul an de studii, cât și personalul din aceste instituții de învățământ. În plus, proiectul sprijină intervenții la nivel de sistem, în învățământul secundar superior, inclusiv prin revizuirea programelor școlare, asigurarea formării profesorilor și revizuirea sistemului de evaluare al elevilor.
Guvernul României și Banca Mondială se așteaptă ca până la finalul implementării proiectului ROSE, de rezultatele acestuia să beneficieze 1,6 milioane de elevi din 1.160 de licee identificate ca având „performanțe scăzute" și studenți din 300 de facultăți ce se confruntă cu riscul de abandon în primul an. Grupurile vulnerabile și marginalizate sunt o prioritate pentru proiect. Sărăcia extremă și alte dezavantaje socio-economice reprezintă constrângeri majore în tranziția către învățământul terțiar și dobândirea de competențe de nivel superior, esențiale pentru succesul pe piața muncii sau pentru atingerea unui nivel mai ridicat de educație.
Ca parte a angajamentului Băncii Mondiale în România, Proiectul ROSE completează un program mai mare ce sprijină Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice în atingerea țintelor UE 2020, și în implementarea programului UE 2014-2020 în sectorul de educație.
Biroul de presă
Contacte (credit foto: Agerpres)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:19:03 Ora de vară a Europei de Est