Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Eu învăţ să-mi depăşesc condiţia, Tu învaţă să mă accepţi”

3 decembrie - Ziua internaţională a persoanelor cu dizabilitaţi

,,Eu învăţ să-mi depăşesc condiţia, Tu învaţă să mă accepţi”

Cu prilejul acestei zile la Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi" Oradea s-a desfăşurat o activitate pentru a evidenţia importanţa sărbătoririi acestei zile.

Activitatea a fost prezentată de către prof. coordonator Lăzău Florin și prof. Gorcea Geanina, punându-se accent pe: *promovarea înţelegerii problemelor legate de handicap şi mobilizarea susţinerii demnităţii, drepturilor şi bunăstării persoanelor cu handicap *la nivel mondial, aproximativ 10% din populaţia lumii, respectiv 650 de milioane de oameni, trăiesc cu o formă de handicap *,,Oameni egali - drepturi egale" *Un mesaj de conştientizare a faptului că persoanele cu dizabilităţi au aceleaşi drepturi ca toţi ceilalti *eliminarea barierelor privind integrarea acestor persoane în societate.
La începutul anului şcolar, la iniţiativa prof. Psiholog Lăzău Florin şi susţinut de către conducerea şcolii, a fost demarată activitatea ,,Dăruind vei dobândi"  - activitate care a presupus colectarea de diverse produse alimentare  de către elevi (inclusiv gustarea care o primesc în şcoală şi nu o mănâncă) cu scopul de a ajuta persoane defavorizate, cu dizabilităţi şi/sau persoane de pe stradă.
Ca o recompensă pentru participarea foarte bună la această activitate, câţiva elevi au primit câte un premiu special, iar ceilalţi au fost încurajaţi ca pe viitor să fie mai implicaţi în astfel de activităţi.
La finalul activităţii, doamna director adjunct Şumălan Mihaela le-a adresat câteva cuvinte elevilor prezenţi făcând referire la importanţa respectării şi intr-ajutorării semenilor, cu atât mai mult în privinţa persoanelor cu nevoi speciale.
Florin & Geanina

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 20:13:28 Ora standard a Europei de Est