Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul de titularizare din 16 iulie

Situația candidaților prezenți și eliminați (la)

Concursul de titularizare din 16 iulie

Miercuri, 16 iulie 2008, a avut loc proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate din învățământul preuniversitar în cele 33 de județe și în municipiul București, unde nu se pilotează procesul de descentralizare, conform H.G. nr. 1942/2004. S-au prezentat la examen 35.531 candidați (72,56%) din cei 48.946 înscriși, iar 13.415 persoane (27,41%) au fost declarați absenți. Din totalul celor 35.531 de candidați prezenți la ora 9.00 în sălile de concurs, 95 au fost eliminați (76 pentru fraudă sau tentativă de fraudă, 6 din cauza lipsei documentelor de identitate, 2 din cauza întârzierii, și 11 pentru lipsa adeverințelor de studii). Alți 2.726 de candidați și-au anunțat retragerea pe parcursul examenului din motive medicale sau personale.

Dintr-o eroare de copiere informatică, la disciplina alimentație publică - profesori a apărut în plus subiectul II identic cu subiectul I, iar la kinetoterapie, alături de subiectele I și II (subiectul de metodică specifică disciplinei) a apărut și subiectul suplimentar de metodică generală, destinat celorlalte discipline. Cele două situații au fost sesizate în timp util și au fost rezolvate astfel: mai întâi s-a comunicat telefonic președinților comisiilor județene, iar apoi între 9,45 și 10,00, comisiile județene au primit în scris modalitățile de remediere a celor două situații. În acest fel, toți candidații vizați (34 la Alimentație publică și 30 la Kinetoterapie) au fost informați în timp util, fără a li se prejudicia timpul de rezolvare a subiectelor.
O situație specială a reprezentat-o unul din cele 3 centre de examen din Bistrița-Năsăud, unde pe foile de concurs ale candidaților s-a aplicat ștampila unității de învățământ în care se desfășura concursul, în locul ștampilei specifice examenului de Titularizare, pe care este menționat „Titularizare 2008". Problema a fost remediată după o oră și jumătate de la începerea probei. Foile cu ștampila greșită au fost anulate, iar candidații au primit alte foi cu ștampila oficială a examenului. Comisia Națională a examenului de Titularizare a decis ca în centrul menționat examenul să fie prelungit cu încă o oră și jumătate, timp suficient pentru rescrierea și rezolvarea subiectelor.
În cele 149 de centre în care s-a desfășurat proba, concurenții au avut de rezolvat varianta de subiect cu numărul 5, extrasă la ora 09.00, la sediul MECT, variantă valabilă pentru 143 de discipline. Subiectele și baremele aferente au fost deja postate pe site-ul ministerului, la adresa http://subiecte2008.edu.ro/titularizare/subiecte_si_bareme.
Subiectele și baremele de corectare au fost elaborate de Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar din cadrul MECT. La realizarea lor au luat parte 271 de persoane (169 de cadre didactice din toată țara, care predau la catedră, 49 de traducători și 53 de inspectori din Ministerul Educației).
Lucrările scrise pe discipline vor fi evaluate în centrele universitare și în unitățile de învățământ responsabile cu perfecționarea personalului didactic stabilite de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului (26 de centre universitare și 5 unități de învățământ preuniversitar).
Rezultatele concursului se afișează la sediul inspectoratelor școlare și la sediul unității/instituției de învățământ unde s-a desfășurat concursul, cel mai târziu după trei zile de la susținerea acestuia. Contestațiile se depun la inspectoratul școlar, în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor, la secretarul comisiei de concurs care le transmite, în termen de 24 de ore, centrelor de evaluare.
Afișarea rezultatelor finale obținute de candidați are ca termen data de 25 iulie 2008.
Repartizarea candidaților pe posturile didactice/catedrele vacante titularizabile se va realiza computerizat la data de 30 iulie 2008
, în baza opțiunilor exprimate de candidați în fișa de opțiuni, în perioada 28-29 iulie 2008. Posturile didactice/catedrele rămase neocupate în urma titularizării (la nivel județean/al municipiului București) devin netitularizabile și sunt afișate pentru următoarele etape ale mișcării personalului didactic: detașare la cerere și suplinire.
Cadrele didactice care nu au participat la concursul de astăzi sau care nu au obținut cel puțin nota 5 (cinci) la acest concurs pot participa la concursurile pentru suplinire organizate de inspectoratele școlare în 22 august 2008. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:51:37 Ora de vară a Europei de Est