Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”

Agora International Administration Conference, AIAC 2015

,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”

Facultatea de Științe Juridice și Administrative din cadrul Universității Agora din Oradea a organizat, în colaborare cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea, în cursul zilei de joi, 3 decembrie 2015, Conferința Internațională de Științe Administrative, aflată la cea de-a V-a ediție, cu tema „Cooperare Inter-Instituțională Internațională în Era Globalizării ".

Primul eveniment al lunii decembrie, marcat de Universitatea Agora din Oradea ca o manifestare anuală s-a realizat sub egida Facultății de Științe Juridice și Administrative în Amfiteatrul Verde printr-o serie de comunicări în plen.
În deschiderea conferinței, președintele AIAC 2015, drd. George Marius Șinca a salutat și prezentat invitații conferinței: lect. univ. dr. Aurora Gavriș, cercetător al ONG Abolishion Inc. Rachelle EDDY, specialist în mediul social virtual, Ioana Veronica Mascaș din cadrul Abolishion Inc., coordonator al Agenției Naționale Împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea, comisar-șef de poliție Gheorghe Ungur, membri ai prezidiului: decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu și președintele Senatului universitar, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
În cuvântul său, doamna decan prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu a evidenţiat importanţa evenimentelor ştiinţifice în comunitatea Universităţii Agora din Oradea, a prezentat istoricul conferinţei AIAC și a subliniat importanța acesteia în promovarea Cooperării Internaționale Inter-Instituționale.
În plen au fost susținute lucrări interesante de către: lect. univ. dr. Aurora Gavriș din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane, „Aspects of international judicial cooperation regarding human tra­cking issue", reprezentantul ,,Abolishion Inc.", Ioana Veronica Mascaș, ne-a provocat prin materiale video și prezentarea lucrării cu tema „Human Security in Social Media".
Prezentarea următoarei lucrări a venit tot din partea „Abolishion Inc". prin intermediul cercetătorului și dezvoltatorului de programe în domeniu, doamna Rachelle Eddy, care s-a axat pe evidențierea celor mai bune practici în îngrijirea supraviețuitorilor traficului de persoane în cadrul primei etape de contact „Best practice in survivor care for first responders".
Prezentările în plen s-au încheiat cu lucrarea „NAATIP an response - regarding the need of strengthen the commitment and co-coordinated action of the EU and the Member States to prevent and‑ght all forms of tra­cking in human beings", expusă, explicată și exemplificată în detaliu de către coordonatorul Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane (ANITP) Oradea, Gheorghe Ungur, după care a urmat susținerea lucrărilor pe secțiuni: „Public Administration and Good Governance", „Comparative Administrative Systems", „The Role of the Human Factor in Ensuring Human Security" și „Legislative News in the Field of Administrative Sciences".
În încheierea conferinței, în semn de prețuire, s-au oferit invitaților diplomele de participare și a fost lansată de către preşedintele conferinţei ediția a VI-a care va fi organizată de Universitatea Agora în data de 8 decembrie 2016.
Drd. George Marius ŞINCA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:06:01 Ora de vară a Europei de Est