Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Patru note de 10, 742 peste 7 și 416 sub 5

Concursul de titularizare, din 16 iulie, afișarea rezultatelor

Patru note de 10, 742 peste 7 și 416 sub 5

Din cei 2.000 de candidați care s-au prezentat la nivelul județului Bihor la concursul național unic de titularizare în învățământul preuniversitar, doar 1.922 au ajuns să termine cu bine concursul, patru au fost eliminați, iar 74 au renunțat să-și mai bată capul... degeaba (iar la final, să se facă de râs, cu note de 1, 2, 3 și 4).

Potrivit datelor furnizate de dl Palhegyi Laszlo, inspector școlar resurse umane, din cei 1.922 de concurenți, patru au reușit să obțină nota maximă - 10.00 (Balazs Hajnalka, la limba germană, Deak Szebeni Imola, la limba maghiară, Sorin Ionuț Buzgău, la educație fizică și sport, și Emilia Negru, la arte vizuale), 742 note peste 7, iar 416 candidați nu au reușit să obțină nota 5, ei fiind obligați să se prezinte și la concursul din 22 august.
Tot atunci (în 22 august) pot să participe la concurs și cei 78 care au renunțat sau au fost eliminați...
Cei nemulțumiți de note, puteau depune contestații, în termen de 48 de ore de la data (și ora) afișării rezultatelor sub poarta Inspectoratului Școlar și pe site-ul ISJ Bihor (
http://isj.bh.edu.ro).
În schimb, rezultele nu au mai fost afișate și la cele opt centre de concurs, cum greșit s-a scris tot sub poarta I.S.J. Bihor (și cum se poate afla lecturând informațiile cuprinse în foto nr. 3).
Generalul Inspectoratului Școlar, dl profesor Ioan Șereș, a motivat că în metodologie nu se prevede afișarea rezultatelor la centrele de examen, așa cum se întâmplă în cazul celorlalte concursuri (cum ar fi bacalaureatul etc), pentru că și așa contestațiile se depun doar la I.S.J. Bihor.
Nu comentăm, dar nici nu subscriem!
Gândiți-vă ce ar fi însemnat dacă cei 1.922 de candidați ar fi pornit luni dimineața la Inspectoratul Școlar să-și vadă rezultatele?!
Cât despre afișarea lor pe site-ul I.S.J., cu siguranță, cei 416 candidați (cu note sub 5) nu sunt încântați (și de acord) ca numele lor să fie afișat pe internet!
Cei 742 sunt așteptați, luni sau marți, să-și depună opțiunile!
Candidații care au obținut note peste 7 au dreptul să aspire la unul din cele 519 posturi (catedre) titularizabile: 271 în mediul rural și 248 în mediul urban, din care doar 94 în municipiul Oradea.
Prin urmare, cei 742 de dascăli (sau absolvenți) fericiți sunt așteptați luni sau marți (28 - 29 iulie 2008), la sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea să completeze fișa cu opțiuni, miercuri, calculatoarele M.E.C.T. urmând să repartizeze  candidații, la nivel de țară, pe posturile titularizabile, potrivit notei obținute și opțiunii trecute în fișă.
Cei 416 candidați care au obținut note sub 5 sunt așteptați și ei, dar în 22 august, la un nou concurs, ca nu cumva, în toamnă, la începerea anului școlar, să se trezească fără sacii în căruță! (Ovidiu DAN)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 00:21:19 Ora de vară a Europei de Est