Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”

Miercuri, la Palatul Copiilor şi Elevilor

Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”

Miercuri, 9 decembrie 2015, la Palatul Copiilor şi Elevilor din Oradea s-a desfășurat cea de-a VIII-a ediție a Festivalului Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun", organizat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, sub coordonarea directorilor, prof. dr. Angela Marușca și directorul adjunct, prof. Gina Popa, a prof. Adriana Ficuț, Cristina Cristea şi a altor cadre didactice care au dat o mână de ajutor în derularea activităţilor.

Crăciunul sau Nașterea Domnului este o sărbătoare deosebită. La primul Crăciun, Dumnezeu a oferit darul Său omenirii, pe singurul Său Fiu, Mântuitorul nostru Iisus Hristos. Bucuria marelui Praznic Împărătesc este împărtășită de cei mici și de cei mari prin diferite manifestări.
Pentru că spiritual Crăciunul există în fiecare dintre noi, dar mai ales în sufletele copiilor cu CES, conducerea Centrului s-a gândit să facă o bucurie acestor copii speciali, oferindu-le în dar de Crăciun acest festival. Astfel, festivalul dorește să promoveze și să îmbunătățească socializarea și integrarea copiilor cu CES prin artă, care este o modalitate eficientă de recuperare a lor, iar prin activitățile cuprinse în acest proiect (obiceiuri, teatru, desen, muzică, pictură, instrumente ale artterapiei), noi ne propunem să ameliorăm într-o oarecare măsură dizabilitățile elevilor noștri și să demonstrăm că în ciuda deficiențelor de care suferă și ei pot să realizeze lucruri pe măsura lor.
Festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, cuprinzând trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/și dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume), DVD.
Pe scena festivalului au urcat 20 de formaţii artistice coordonate de 67 de cadre didactice din 15 instituţii bihorene, din ţară şi din străinătate, la secţiunea DVD au participat un număr de 10 formaţii artistice, coordonate de 29 de cadre didactice din 9 instituţii bihorene, din ţară şi din străinătate, iar la secţiunea decoraţiuni, au fost  expuse lucrări ale copiilor cu CES, coordonate de 426 de cadre didactice, din 49 de unităţi şcolare din întreaga ţară şi din străinătate.
Juriul, care a fost format din reprezentanţi ai unor instituţii culturale de prestigiu din judeţ, parteneri ai evenimentului, a desemnat câştigătorii fiecărei secţiuni pe baza fişei de evaluare care conţine criteriile de evaluare stabilite de organizatori şi cunoscute de participanţi.
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt: elevii cu CES din şcolile speciale şi elevii cu CES integraţi, iar cei indirecţi: colegii elevilor integraţi, profesorii care îi îndrumă și părinţii elevilor participanţi. În desfăşurarea acestui festival, organizatorii își propun să menţină o bună relaţie de colaborare cu familiile elevilor şi cu reprezentanţii autorităţilor locale.  Prin participarea directă a copiilor pe scenă, vizăm creşterea stimei de sine şi a încrederii în forţele proprii. Prin introducerea concursului în CAEN 2015, evenimentul a fost deschis instituţiilor din toată ţara şi din străinătate, ceea ce pentru noi, ca organizatori, reprezintă un indicator al reuşitei. 
Cu concursul partenerilor şi sponsorilor noștri, toţi copiii participanţi au fost recompensaţi pentru munca lor, cu multe diplome şi cadouri de la Moş Crăciun.
Acum în pragul sfintelor sărbători, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" mulțumesc tuturor colegilor parteneri, urându-le sănătate, sărbători liniștite, fericite și multe bucurii! 
Prof. Serafim Maria
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul Creștin Internațional „Nașterea Domnului - Dar de Crăciun”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:57:14 Ora de vară a Europei de Est