Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Poliţiştii bihoreni acţionează pentru

Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor

Peste 1.500 de elevi au fost implicaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în campanii menite să prevină victimizarea acestora şi implicarea lor în fapte de natură penală.

În perioada octombrie - decembrie 2015, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, alături de polițiștii de proximitate din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor au derulat o serie de activităţi preventive în instituţii şcolare din județul Bihor, pentru a preveni delincvența juvenilă și victimizarea minorilor.
Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor sunt segmente ale prevenirii criminalităţii care necesită o atenţie deosebită, având în vedere faptul că tinerii pot cădea cu uşurinţă în capcana infracţionalităţii, mai cu seamă datorită caracteristicilor vârstei, teribilismului şi dorinţei de a gusta noul la orice pas. Nu în ultimul rând, din cauza capacităţii reduse de a sesiza pericolul, tinerii pot deveni cu uşurinţă şi victime ale unor infractori.
În acest context, poliţiştii bihoreni au derulat o serie de activităţi în cadrul campaniilor  preventive „Unde-i lege, nu-i tocmeală!", „Siguranţă de nota 10", „Un antidot al violenţei", „Siguranţă pe Internet", derulate în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane - Centrul Regional Oradea şi cu B.C.C.O. Oradea.
Poliţiştii de prevenire bihoreni şi partenerii de programe au organizat întâlniri cu grupuri de elevi din ciclul primar, gimnazial, liceal, cu preșcolari și părinți, pe teme de interes precum siguranţa pe Internet, cu accent pe avantajele acestuia, pericolele şi riscurile mediului virtual.
Violenţa şcolară a fost o altă temă abordată de poliţiştii de prevenire bihoreni în întâlnirile cu elevii, fiind prezentate consecinţele acestui fenomen, dar şi modalităţile în care elevii se pot implica în activităţi de informare/prevenire, pentru consolidarea siguranţei şcolare şi extraşcolare.        
Au fost făcute recomandări preventive cu privire la siguranţa bunurilor personale, prin prezentarea unor cazuri de victimizare, fiind dezbătuţi, totodată, factorii favorizanţi şi măsurile de prevenire pe mai multe categorii de furturi: din buzunare, din clasă, din locuinţe, din autoturisme, furturile de telefoane mobile etc..
Educația rutieră a fost o altă temă intens dezbătută de polițiștii cu copiii, aceștia fiind angrenaţi de poliţiştii bihoreni într-un joc prin care și-au demonstrat cunoştinţele în materie de educaţie rutieră.
Pe parcursul desfăşurării activităţilor au fost proiectate filme cu mesaje educativ - preventive, pentru a conştientiza copiii şi a contribui la dezvoltarea unui comportament preventiv. De asemenea, poliţiştii bihoreni au distribuit pliante, broşuri şi alte materiale cu mesaj preventiv şi au organizat concursuri de desene, în scopul formării unui comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie.
Astfel, polițiștii de prevenire bihoreni alături de poliţiştii B.C.C.O. Oradea şi cei ai Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane - Centrul Regional Oradea au desfășurat o serie de activități în cadrul campaniei „Prevenirea infracţiunilor în mediul on-line", derulată în parteniat cu Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu" din Municipiul Oradea, în care au fost implicaţi activ peste 300 de elevi de liceu şi gimnaziu din cadrul respectivei instituţii de învăţământ. Au fost abordate teme referitoare la modalităţi de utilizare în siguranţă a Internetului şi de accesare a reţelelor de socializare, infracţiunile informatice şi cele realizate prin mijloacele de plată electronice, au fost prezentate modalităţi de protejare a parolelor şi elementelor de securitate.
Dorind ca aceste activități să aibă un caracter interactiv, poliţiştii au îmbinat informațiile teoretice cu materiale de suport tematice, cazuistică și exemple concrete din activitatea zilnică a poliţiştilor bihoreni.
Campania preventivă „Unde-i lege, nu-i tocmeală!", derulată de polițiștii bihoreni în cadrul a 11 unităţi şcolare bihorene, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar şi Episcopia Ortodoxă „Roman Ciorogariu", a abordat consecințele juridice în cazul săvârșirii unor infracțiuni și răspunderea penală a minorilor. Astfel, elevi de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Colegiul Economic „Partenie Cosma", de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Municipiul Oradea, de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca, Colegiul Naţional „Octavian Goga" din Municipiul Marghita au discutat cu poliţiştii despre prevederile din Codul Penal cu privire la fapte de natură infracţională, pentru ca aceştia să-şi cunoască drepturile şi obligaţiile.
Cel mai important mesaj desprins din aceste discuţii a fost cel referitor la fragilitatea graniţei dintre lege şi fărădelege, cât de uşor poate fi trecută aceasta într-un anumit context. De asemenea polițiștii au subliniat rolul familiei în viaţa unui adolescent, a sfaturilor părinţilor care, din păcate, uneori sunt conştientizate prea târziu.
În cadrul campaniei preventive „Siguranţă de nota 10", adresată elevilor de gimnaziu, derulată de poliţiştii bihoreni la Liceul Teologic Greco-Catolic „Iuliu Maniu", la Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici", Şcoala Gimnazială „Octavian Goga", Şcoala Gimnazială „Dacia", Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" şi la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" din Municipiul Oradea au fost expuse diferite situaţii de victimizare în care pot fi implicaţi minorii şi măsurile de prevenire pe care orice persoană le poate lua, pentru a evita unele situaţii de victimizare.De asemenea, în cursul lunii noiembrie a.c., la Colegiul Național „Mihai Eminescu" din municipiul Oradea, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice şi Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Software Alliance, au desfășurat o activitate în scopul prevenirii și combaterii pirateriei software. În cadrul activităţii au fost implicaţi peste 100 de elevi care au fost informaţi cu privire la consecințele utilizării de software nelicențiat.
În cursul lunii decembrie a.c., elevi ai Şcolii Gimnaziale Internaţionale „Agora" din municipiul Oradea au participat activ la o lecţie preventivă cu tema „Siguranţa în mediul online", desfăşurată de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor.
În cadrul dezbaterilor purtate de poliţişti cu elevii prezenți, au fost descoperite, împreună, răspunsuri pe înțelesul vârstei la cele mai frecvente întrebări pe care aceștia și le pun atunci când navighează pe Internet, precum: „Cum e bine să mă comport cu ceilalți on-line?, „Ce fac atunci când sunt hărțuit pe Internet?", „Ce fac dacă întâlnesc ceva supărător pe Internet?", „Cum trebuie să-mi păstrez setările în siguranță pe reţelele de socializare?", „Cum mă asigur că nu-mi sparge nimeni parola?"sau „Cum reacționez în cazul în care primesc o invitație". De asemenea, au fost subliniate pericolele care îi pot pândi pe copii în spatele unor profiluri virtuale aparent prietenoase şi au fost prezentate modalităţi de protejare a parolelor şi elementelor de securitate.
Comisar-șef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:25:18 Ora de vară a Europei de Est