Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În legătură cu gravele nereguli descoperite la Liceul particular „Georgiana" din Oradea

M.E.C.T. a depus o nouă plângere la D.N.A

În legătură cu gravele nereguli descoperite la Liceul particular „Georgiana" din Oradea

Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a depus, astăzi, 18 iulie, o nouă sesizare la Direcția Națională Anticorupție, în legătură cu gravele nereguli descoperite la Liceul particular „Georgiana" din Oradea. În urma controlului efectuat de o echipă a Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului și a Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, la Liceul „Georgiana" s-au evidențiat mai multe probleme în registrele matricole, cataloage, dosarele personale ale elevilor înregistrați în această unitate de învățământ.

52 de elevi proveniți de la Liceul „Georgiana” au susținut în acest an Bacalaureatul. În urma controlului ministerului, s-a sesizat faptul că există suspiciuni în legătură cu veridicitatea actelor de studii ale elevilor prezentate de unitatea de învățământ.
Ministerul a atașat sesizării transmise către DNA, toate documentele care au stat la baza întocmirii dosarului de către reprezentanții MECT și ARACIP.
După finalizarea anchetei judiciare, instanța va stabili vinovățiile și dacă sancțiunea va fi aceea de anulare a diplomelor de bacalaureat pentru cei 44 de promovați din cei 52 de participanți înregistrați la Liceul particular „Georgiana" din Oradea.
Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a sprijinut demersurile procurorilor DNA și în cazul de la Sighetu Marmației, în care sunt inculpați mai mulți elevi și profesori pentru că ar fi dat bani în schimbul promovării examenului. Ministerul Educației a pus la dispoziția procurorilor toate documentele care ar putea reprezenta probe în anchetă - de la lucrările elevilor până la notele interne și publice, prin care se comunicau interdicțiile și sancțiunile pe care le suportă cei care încalcă legea și metodologia de bacalaureat, dar și documentele prin care fiecare membru al comisiilor de bacalaureat și-a asumat pe proprie răspundere că a luat la cunoștință de toate prevederile legale. Semnatarii acestor documente răspund în fața legii, în cazul în care prevederi sunt încălcate. Anularea sau nu a diplomelor de bacalaureat ale elevilor inculpați din Sighetu Marmației se poate face, în mod legal, numai după pronunțarea unei decizii definitive și irevocabile a instanței.
Ministerul Educației a sesizat încă din prima zi de examen DIICOT-ul în legătură cu suspiciunea de tentativă de scurgere a informațiilor privind cerințele de la subiectele probei orale la limba și literatura română. Și în acest caz, ministerul a sprijinit demersurile anchetatorilor. În acest moment, cercetările s-au extins la nivelul mai multor județe, deși, inițial, informația prind aceste scurgeri a parvenit ministerului din județul Cluj.
O altă sesizare depusă la DNA de către Ministerul Educației, prin intermediul Inspectoratului București, a fost cea privitoare la suspiciunile de dare și luare de mită sesizate la Liceul „George Enescu" din Capitală.
Ministerul Educației a efectuat controale pe toată durata examenului de bacalaureat, în urma cărora au fost eliminați 268 de elevi prinși copiind și alți 98 de profesori complici la fraudă.
Ministerul Educației efectuează controale în țară și în acest moment. Împreună cu ARACIP, ministerul verifică modalitatea de funcționare a liceelor particulare. În același timp, toate inspectoratele școlare au deschis anchete administrative pe toate cazurile sesizate, pentru a stabili gradul de vinovăție a celor implicați. Verdictele și sancțiunile aferente acestora vor fi comunicate ministerului până pe 23 iulie. După centralizarea lor, ministerul va da publicității concluziile acestora. (Biroul de presă)

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:35:39 Ora de vară a Europei de Est