Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cine dă banii dictează: Primăria decide, Inspectoratul execută sau este executat?

Propuneri de modificare a reţelei şcolare orădene pentru anul şcolar viitor

Cine dă banii dictează: Primăria decide, Inspectoratul execută sau este executat?

Primarul Ilie Bolojan a anunțat în cadrul conferinței de presă de marți, 8 decembrie 2015, că reprezentanții Primăriei Oradea și ai Comisiei Consiliului Local pentru activităţi social-culturale, culte, învăţământ, tineret, activităţi sportive şi de agrement au discutat în ultimele săptămâni propunerile de modificare a reţelei şcolare din Municipiul Oradea pentru anul şcolar 2016-2017.

Obiectivele principale ale modificărilor propuse de executivul Primăriei sunt: crearea unui sistem de învăţământ organizat, administrat și finanţat corespunzător (încadrarea cheltuielilor în cuantumul sumelor alocate prin costurile standard pe elev), respectiv adaptarea profilelor de învăţământ la nevoile reale ale pieţei muncii.
Conform primarului Ilie Bolojan, modificările propuse privind rețeaua școlară a administrației locale pe anul 2016/2015 sunt:
1.Desființarea a două grădinițe fără personalitate juridică:
a.Grădinița cu Program Normal Nr. 1, subordonată Grădiniței cu Program Prelungit nr. 25 (cu personalitate juridică)
b.Grădinița cu Program Prelungit nr. 37, subordonată Grădiniței cu Program Prelungit nr. 54 (cu personalitate juridică).
2.Fuziunea prin absorbţie a două dintre unităţile şcolare cu profil tehnologic: Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea şi Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna" Oradea.
Primarul a enumerat și motivele desființării celor două grădinițe, respectiv fuziunii celor două școli tehnice.
În cazul desființării Grădiniței cu Program Normal Nr. 1, respectiv a Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 37, argumentele avute în vedere sunt:
Grădinița cu Program Normal  Nr.1:
Spațiul este deținut cu chirie: 4.000 lei/lună
Numărul copiilor înscriși este redus: 42 (27+15)
Prezența zilnică redusă a copiilor
Reducerea solicitărilor pentru programul normal al copiilor
Există disponibilitate pentru preluarea parţială a grupelor la Grădiniţa nr. 22, în incinta Creşei de pe Str. Grădinarilor sau o altă locaţie deţinută de Primărie.
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 37:
Spațiul este deținut în proprietate de un terţ care a anunţat oficial intenţia demolării construcţiei existente
Municipalitatea nu deţine în prezent un contract valid de comodat/închiriere
În apropiere funcţionează Grădiniţa 54, care dispune de 2 săli utilizate în prezent de Consiliul Judeţean, care pot fi disponibilizate.
În cazul fuziunii propuse a celor două colegii tehnice, argumentele avute în vedere sunt: *localizarea unităţilor şcolare propuse pentru fuziune
*profilurile tehnologice comune/apropiate - Campus cu profil tehnologic
*baza materială comună completă (ateliere tehnice modernizate, sală de sport, cămin-internat, cantină etc.)
*fuziunea va permite păstrarea tuturor specializărilor celor două unităţi şcolare, mobilitatea cadrelor didactice şi a elevilor, siguranţa posturilor pe termen lung.
*necesitatea concentrării învăţământului profesional - cu profil tehnic-industrial
*asigurarea unei relaţionări directe între un colegiu cu profil tehnic-industrial şi Şcoala Eurobusiness (asociaţia firmelor pentru susţinerea învăţământului profesional)
*asigurarea unei mai bune gestionări a sumelor alocate pe baza costurilor standard pe elev pentru cheltuielile salariale şi materiale.
Unitatea şcolară rezultată în urma fuziunii urmează să păstreze numele Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, a menționat primarul Ilie Bolojan. ,,Ne dorim în primul rând să avem o școală de meserii în Oradea care să ofere forță de muncă calificată pentru toate companiile care sunt în orașul Oradea, începând de la companiile de tradiție la companiile care au venit recent în Oradea, companii care au număr mare de angajați și care în permanență au nevoie de forță de muncă calificată. Cele două unități de învățământ au practic o locație comună care a fost spartă în ultimii ani, au o bază care ar putea fi folosită în comun, din acest punct de vedere ar putea fi locația în care am putea dezvolta această școală de meserii", a spus primarul.
Ilie Bolojan a adăugat că este mult mai important să fie pregătiți anual sute de tineri pentru piața muncii, iar dacă acest lucru se va întâmpla, etapa următoare presupune stabilirea unei legături directe dintre cele mai importante companii din Oradea și școala de meserii, fiecare clasă din școală fiind arondată unei companii sau grup de companii, iar profesorii care predau la această școală să se ducă la aceste fabrici și să adapteze materiile predate tehnicilor de fabrică ale acestor companii. Companiile, la rândul lor, împreună cu Primăria Oradea, vor finanța dotarea acestor laboratoare, acordarea de burse elevilor și alocarea de ingineri sau maiștri din aceste companii pentru a le preda materiile de specialitate.
Ilie Bolojan a menționat că modelul de școală tehnică nu este unic în România, sunt exemple de bune practici în țară, iar dacă avem o școală de meserii de care e nevoie, investitorii vor veni în număr mare în Oradea.
Proiectul modificării rețelei școlare urmează să fie discutat în viitor în Consiliul Local, respectiv cu Inspectoratul Școlar Județean. (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:38:10 Ora de vară a Europei de Est