Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare”

Rezumat de proiect

„Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare”

Proiectul „Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare" este un proiect iniţiat de Asociatia Learn&Vision în parteneriat cu Asociaţia Centrul pentru Studiul Democratiei, are o durată de 12 luni, începând cu 1 aprilie 2015, şi este finanțat prin granturile SEE 2009 - 2014, în cadrul Fondului ONG România.

Implementarea acestui proiect vine ca o necesitate, în mare parte din cauza lipsei coalizării actorilor neguvernamentali din domeniul educației care să se angajeze în elaborarea și promovarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări. Acest fapt favorizează modul în care se iau deciziile în sistemului de învățământ românesc, resimțindu-se acut lipsa unor cercetări la nivel national care să vizeze aspectele esențiale ale educației (acces, calitate, echitate), precum și lipsa datelor de evaluare privind impactul politicilor educaționale și al schimbărilor introduse. Acest lucru este evident si din raportul Education and Training in Europe 2020 - Responses from the EU Member States (Comisia Europeană/ EACEA/ Eurydice, 2013, p. 82), care include recomandarea specifica formulată pentru România (CSR 5) in vederea atingerii obiectivelor asumate pentru 2020 de a evalua impactul reformelor din învățământ. Cu toate acestea, și puținele studii de impact realizate sub egida Ministerului Educației sunt insuficient cunoscute din cauza accesibilității lor limitate.
În acest context, scopul principal al proiectului constă în creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale naționale și regionale în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, prin înființarea unei coaliții (CALIEDU). În același timp, proiectul urmărește îndeplinirea următoarelor obiective:
- dezvoltarea capacității de advocacy a coaliției CALIEDU prin instruirea a cel puțin 12 persoane resursă din cadrul ONG-urilor educationale în domeniul metodologiilor de cercetare educaţională şi în ciclul elaborării de politici publice;
- sprijinirea recunoaşterii efective a expertizei ONG-urilor în elaborarea politicilor publice prin realizarea unei platforme electronice care oferă resurse relevante (rapoarte de cercetare, metodologii de cercetare educaţională, articole ştiintifice, documente de poziţie) pentru factorii de decizie şi promotorii politicilor educaţionale şi facilitează comunicarea dintre diverşi factori implicaţi în elaborarea, promovarea şi implementarea politicilor educaţionale (inclusiv profesori);
- promovarea, prin elaborarea unui document de poziţie CALIEDU şi prin susţinerea unei campanii de advocacy, a imperativului de a fundamenta deciziile de politică educaţională pe rezultatele cercetărilor, inclusiv prin realizarea unor studii de impact ale politicilor şi strategiilor implementate ulterior aderării României la Uniunea Europeană.
Beneficiarii direcți ai acestui proiect sunt 12 ONG-uri selectate pentru formarea coaliției CALIEDU, împreună cu membrii și voluntarii acestora. În jurul acestei coaliții se va coaliza un alt grup de beneficiari, constituit de cel puțin 12 instituții publice cheie din învățământ (țintim organizații precum Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, Institutul de Științe ale Educației, Ministerul Educației Naționale, universități, inspectorate școlare județene și casele corpului didactic). În plus, datorită platformei online și a instrumentelor de diseminare, un procent de cel puțin 2% din totalul cadrelor didactice din România (aproximativ 4500 de persoane) vor avea acces la modele de design de cercetare educațională, precum și la o serie de alte resurse necesare în demersurile metodico-științifice ale acestora.
Mariana Dragomir
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:56:57 Ora de vară a Europei de Est