Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”

Radu Românașu:

,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”

Joi, 21 ianuarie 2016, am participat la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" la o activitate închinată Unirii Principatelor Române, la care doamna director, prof. dr. Viorica Popa, l-a invitat pe îndrăgitul istoric, prieten al copiilor, Radu Românașu.

L-am ascultat cu atenție și am urmărit reacția auditoriului. Lectorul universitar dr. Radu Românașu este profesorul dăruit care știe să-și adapteze discursul și mesajul condițiilor și audienței. Ne-a încântat și atunci când le-a vorbit brâncușienilor, pe vremea distinsului director Mihai Crețu, ne-a copleșit atunci când li s-a adresat elevilor participanți la concursul tradițional de istorie inițiat, organizat și condus de doamna prof. dr. Cristina Marian la sala festivă a Colegiului Național ,,Mihai Eminescu", l-am redescoperit din însemnările d-nei profesor de istorie Diana Crăciun de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Balc, iar ieri, i-a cucerit pe copiii și profesorii adunați în sala festivă a Școlii ,,Dimitrie Cantemir".
Distinsul istoric le-a vorbit celor prezenți cu sufletul din suflet, așa cum avea să remarce la finalul întâlnirii și profesorul de istorie, doamna Syekelz Erzsebet. Cum altfel le-ai putea vorbi pe limba lor unor copii din clasele V-VIII, atenți, cuminți și motivați spre a-i capta și informa despre ceea ce s-a întâmplat și înfăptuit la 24 ianuarie 1859 în Principatele Române. Cu naturalețe și măiestrie pedagogică, dl lector Radu Românașu a punctat despre Unirea politică a românilor moldoveni cu cei munteni, care s-a înfăptuit în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, numit și ,,secolul naționalităților", când și-au desăvârșit unitatea națională și politică și alte două popoare europene, cel german și cel italian, cu deosebirea că în spațiul italian și cel german au existat entități statale care s-au opus vehement constituirii unui stat unitar puternic. În acest sens, moldovenii și muntenii au constituit o excepție fericită a ,,secolului naționalităților", realizând ,,Unirea cea mică" fără a recurge la metode violente și fără a suporta pierderi umane, existând o unitate de țel.
,,Cu toții trebuie să învățăm ceva"
,,Ziua de 24 ianuarie reprezintă un moment de rezonanță în istoria noastră. Este o zi de sărbătoare, dar și de evocare responsabilă a evenimentelor care au condus la evoluția întregii statalități românești din care cu toții trebuie să învățăm ceva", a subliniat domnia sa. Istoria are logica sa și după un pas urmează alt pas, pregătit de acumulările anterioare. 24 ianuarie este rodul unei clase politice ce și-a dat examenul de maturitate în fața conaționalilor și a Europei; ,,este primul test reușit al democrației românești", a conchis Radu Românașu, iar ,,morala zilei de 24 ianuarie, pe care noi românii trebuie să o reactualizăm în fiecare an, este că în unire stă puterea națiunii".
,,Dragostea este mai puternică decât datoria"
Elevilor, le-a mai pus ceva la suflet Radu Românașu: ,,E important să aveți un țel în viață. Prin acest eveniment pe care în serbăm împreună vreau să vă aduc în sufletele voastre acest lucru: trebuie să aveți un țel în viață, iar rostul nostru este aici, în acest neam în care ne-am născut. Înseamnă că pentru acest neam trebuie să facem ceva și să rămânem uniți. Din istorie putem lua niște idei luminoase. Al doilea lucru pe care îl învățăm astăzi este că tot ceea ce veți face în viață să o faceți cu dragoste, din dragoste, nu numai din datorie. Nu e de ajuns să o faci din datorie pentru că datoria este mormântul dragostei. Dragostea este mult mai mare decât datoria. Îndemnul meu este ca toate lucrurile pe care le faceți să le faceți nu numai din datorie. Să rupeți ceva din voi. Sentimentul este mai durabil, dragostea este mai puternică decât datoria".
De cealaltă parte a baricadei, copiii au demonstrat disciplină și ascultare, înainte de toate, dar și multă simțire în cântecele lor de început și de final, interpretând Imnul de Stat al României și o strofă din ,,Hora Unirii", sub bagheta profesorului de muzică, doamna Rodica Galea. Doar două cuvinte: de felicitare și mulțumire dorim să adresăm conducerii școlii, doamnei  director, prof. dr. Viorica Popa și d-nei prof. Baumann Maria, directorul adjunct, pentru întâmplarea pusă la cale ieri la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir", chiar și cu inspecția (I.S.J.) pe cap!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Ziua de 24 ianuarie 1859 este primul test reușit al democrației românești”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:34:27 Ora de vară a Europei de Est