Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas

Joi, la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”

Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas

Sala festivă a Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu" din Oradea a găzduit joi, 21 ianuarie 2016, cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas, în cadrul căreia au fost premiaţi voluntarii Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea, activi în anul 2015.

Gazda evenimentului a fost Ioana Mădălina Ștefănică. Deschiderea serii a fost oferită de Lavinia Dragoș, directorul Resonnance România, prin recitalul susținut la pian, din opera lui Frederic Chopin - Balada întâi.
La eveniment au participat, alături de voluntari şi invitaţii lor, PSS Virgil Bercea, episcopul greco-catolic de Oradea, pr. Olimpiu Todorean, vicar general, Florica Cherecheș, deputat, și Ioana Florea, director adjunct ASCO.
Toți invitații au felicitat voluntarii pentru munca depusă în folosul aproapelui, iar doamna Cherecheş Florica a subliniat în discurs importanţa organizaţiilor neguvernamentale pentru comunităţile locale: De ani de zile ați creat precedentul de a sărbători voluntarii. Pentru că sunt fost director al unui ONG și înțeleg valoarea inestimabilă a ONG-urilor pentru comunitățile locale, sunt susținător al acestora, cred în ele. Este a X-a ediție și am venit să fiu alături și să vă felicit pentru că sunteți o organizație de 10 și pentru că aveți niște voluntari de 10 cu steluță.
Prin această premiere am urmărit recunoaşterea publică a meritelor celor mai activi voluntari. În anul 2015 din cei 250 de voluntari aflaţi în baza noastră de date, 165 au fost voluntari activi, totalizând un număr de 3.273 de ore prestate în serviciul aproapelui. Au fost acordate 10 premii pentru implicarea în activităţi şi programe, şi premiul ,,Voluntarul anului 2015" după cum urmează:
Premiul Cantina Socială
Cantina Socială este un serviciu prin care Asociaţia Caritas Eparhial oferă o masă caldă zilnic la 60 de persoane aflate în nevoie, 50 de beneficiari adulţi, persoane fără adăpost şi celor 10 copii din cadrul Centrului de Zi. În cadrul serviciului se desfăşoară două activităţi complementare, prima se realizează în bucătăria unde se pregăteşte hrana pentru persoanele asistate, fiind precedată de servirea hranei beneficiarilor. Aceste activităţi nu ar fi fezabile fără aportul voluntarilor. Voluntarul este implicat în realizarea efectivă a întregii activităţi alături de bucătarul cantinei sociale (pregătirea hranei, servirea hranei, spălarea veselei, curăţarea sălii de mese).
Ne bucurăm pentru că fiecare aţi ales ceea ce vibrează în sufletul dumneavoastră, v-aţi implicat cu tot sufletul şi aţi crezut în ceea ce faceţi, deoarece nu aţi crezut în zadar!
Premiul s-a acordat voluntarei Adina Popa.
Premiul Vacanță dedicată voluntariatului
Tinerii sunt o resursă importantă pentru comunitate. A te înscrie într-un voluntariat nu înseamnă a face muncă degeaba, ci a face primii paşi spre construirea unei cariere. Şi asta pentru că tot mai multe companii/organizaţii/firme, pun mare preţ pe activităţile extracurriculare. Să alegi să militezi pentru o cauză în care crezi şi să fii în măsură să-ţi asumi consecinţele acestei acţiuni, fără să primeşti în schimb nici o recompensă materială, ci doar satisfacţia că ţi-ai atins un scop şi că ai salvat o idee este o dovadă de maturizare a individului. Zeci de liceeni/adolescenţi din Oradea şi-au petrecut vara anului 2015, ajutând ca activitatea din cadrul Centrului Social Maria Rosa să funcţioneze.
Premiul s-a acordat voluntarilor: Ioana Miruna Cazacioc, Andrei Onici și Tudor Jurjac.
Premiul COLECTA DE PAȘTI
Ca şi anii precedenţi, voluntarii ne-au sprijinit la colecta de Paşti care s-a desfăşurat în trei biserici din Oradea: Mănăstirea Maica Domnului, Biserica Sfântul Nicolae şi Biserica Sfânta Treime, și în 2 magazine: Carrefour Era și Selgros. Au participat 94 de voluntari, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 71 de ani, realizând un total de 637 de ore de muncă.
Premiul s-a acordat voluntarei Andreea Munteanu.
Premiul COLECTA DE CRĂCIUN
În perioada Crăciunului, într-unul din marile centre comerciale din oraş, s-a făcut o colectă de alimente neperisabile, pentru familiile sărace din comunitate. Voluntarii s-au implicat activ atât în distribuirea materialelor publicitare, colectarea alimentelor cât şi încasarea banilor de la donatori. În acţiunea de colectare am fost ajutaţi de 65 de voluntari care au însumat 378 de ore de voluntariat.
Premiul s-a acordat voluntarei Cornelia Vesea.
Premiul COPACUL DORINȚELOR
Copacul Dorințelor este o campanie caritabilă inedită pentru a susține cele două centre de zi pentru copii. Dorinţele sunt, de fapt, obiecte necesare pentru ca beneficiarii să îşi poată desfăşura în continuare activitatea la Centrul Caritas: de la carioci sau caiete până la jocuri lego, puzzle-uri sau cărţi cu poveşti.
Premiul s-a acordat voluntarului Andrei Horgoș.
Premiul CENTRUL DE ZI GABRIELE
Se acordă voluntarilor care s-au implicat cel mai mult în activități de educație și recreere - socializare cu copiii de la centrele de zi.
Premiul s-a acordat voluntarilor: Maria Gligor, Adriana Popa, Lorena Pop, David Mihai Petrica, Irina Pop, Adina Dume, Florica Dalia Balmuș, Diana Cîrți, Melissa Marec, Kinga Vad, Mihaela Corb, Remus Roibu, Florica Malița.
Premiul pentru DISPONIBILITATE
Se acordă voluntarului care răspunde cu promptitudine solicitărilor asociaţiei.
Premiul s-a acordat voluntarului Radu Cefan.
Premiul CEL MAI ACTIV VOLUNTAR
Acordat an de an, premiul pentru cel mai activ voluntar se acordă pentru numărul de ore prestate şi numărul activităţilor în care s-a implicat.
Premiul s-a acordat voluntarei Daniela Pâncotan.
Premiul VOLUNTAR DE ZECE
Deoarece în acest an am sărbătorit 10 ani de voluntariat, 10 ani în care am recunoscut meritele celor fără de care activitatea Asociației Caritas Eparhial Oradea nu ar fi posibilă, am înmânat un premiu deosebit unui voluntar special. Există în baza de date a asociației multe persoane care s-au înscris, au făcut voluntariat câteva zile sau câteva luni şi apoi, pentru că aşa e în viaţă, şi-au încheiat colaborarea cu asociaţia noastră. Există însă şi persoane care s-au înscris ca şi voluntari, s-au implicat an de an, uneori nominalizaţi pentru premiere, alteori au şi luat premii, care au rămas alături de noi şi au crescut, să spunem aşa, odată cu organizaţia. S-a acordat voluntarului care, din anul 2006 şi până în prezent, a efectuat sute de ore de voluntariat, în diferite proiecte, programe sau servicii.
Premiul s-a acordat voluntarului Constantin Liviu Demeter.
Premiul special pentru PROMOVAREA VOLUNTARIATULUI
Premiul se acordă pentru sprijinul acordat asociației noastre în promovarea voluntariatului în rândul tinerilor.
Premiul s-a acordat doamnei Alice Scarlat.
Premiul VOLUNTARUL ANULUI
Pentru Asociaţia Caritas Eparhial Oradea, toţi voluntarii sunt valoroşi, fiecare își are locul lui în asociaţie. ,,Voluntarul anului" este un premiu care se acordă în fiecare an unui voluntar pentru: timpul, disponibilitatea, diversitatea activităţilor, numărul de ore prestate şi calitatea serviciilor oferite.
Premiul Voluntarul anului 2015 s-a acordat voluntarei Ioana Miruna Cazacioc.
Evenimentul a fost presărat cu momente artistice susţinute de Iosif Balazsi, Denis Lungu, Raul Kallai, Gabriela Kallai, Maria Gligor, Lidia Bogdan şi Melaz.
Mulţumim Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu", părintelui director Alexandru Dragoş, pentru că ne-a găzduit evenimentul şi în această seară.
Felicitări tuturor voluntarilor şi deosebite mulţumiri pentru tot ceea ce au făcut pentru beneficiarii Asociaţiei Caritas Eparhial Oradea şi pentru asociaţie în 2015.
Pr. Vasile Șoptea,
preşedinte
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a X-a ediție a Zilei Voluntarului Caritas.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 13:42:21 Ora de vară a Europei de Est