Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare

La C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare

Joi, 21.01.2016, s-a desfășurat la C.S.E.I. Nr. 1, Tileagd, Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare, la care au participat toți membrii.

Tema acesteia a fost „Elemente de meloterapie utilizate în activitatea recuperativ - terapeutică a elevilor cu dizabilităţi", susținută de psiholog Alin CREȚU și profesor psihopedagog Marinela BUZLE.
Au fost discutate: aria în care se încadrează, respectiv psihoterapia prin artă, faptul că declanșează diferite tipuri de emoții muzicale, inclusiv catharsisul. S-au detaliat elementele de care muzica dispune: sunetul, ritmul, armonia, melodia. Meloterapia se utilizează printre altele în stabilirea comunicării și în recuperarea personalității decompensate, atât lucrând cu grupul cât și individual; se poate face în domeniile: autismului, timidității, anxietății, A.D.H.D., în tulburările relaționale, în instabilitatea emoțională, pentru creșterea performanțelor etc. Au fost prezentate și utilizate instrumentele specifice: castanietele, clopoțeii, tamburinele, xilofoanele, clopoțeii, trianglurile etc, specificându-se că muzica acționează simultan atât asupra conștientului cât și a inconștientului. A fost punctat modul în care este declanșat procesul meloterapeutic. S-a amintit că improvizația muzicală realizează un spațiu dinamic între elev și terapeut, îndeplinind funcția de comunicare ca în relația mamă - copil, oferind posibilitatea exprimării frustrărilor și a stărilor afective cu ajutorul instrumentelor.
Bibliografia a încheiat partea teoretică.
Prin această metodă putem stabili câteva obiective pentru elevi, cum ar fi: să fie atenţi unul la celălalt, să îşi aştepte rândul, să aibă răbdare acceptându-se reciproc aşa cum sunt, să asculte jocul muzical al celuilalt, să își exprime trăirile afective, să își conştientizeze emoţiile și să și le exprime, să participe creativ la realizarea în comun a unei improvizaţii muzicale.
S-a prezentat practic modul în care se desfășoară ședința de meloterapie, apoi s-a răspuns la întrebări.
La final a fost apeciat cu entuziasm modul în care a fost prezentată tema.
Psiholog Alin CREȚU
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Comisia metodică a profesorilor psihopedagogi de recuperare. 

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:08 Ora standard a Europei de Est