Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea

Proiect POSDRU lansat de Universitatea Oradea

Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea

,,Didact - practica pentru tranziția de la educație la viața activă în domeniul Științelor educației" este numele complet al proiectului POSDRU lansat de Universitatea Oradea, Facultatea de Științe Socio Umane în parteneriat cu I.S.J. Bihor și implementat în municipiul Oradea timp de șase luni în perioada iulie - decembrie 2015.

Proiectul și-a propus să organizeze, să deruleze și să monitorizeze un stagiu de practică de 84 de ore a unui număr de 180 de sudenți din anul III, specializările Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și Psihopedagogie specială, în treisprezece unități școlare și preșcolare din oraș.
Grădinița noastră a intrat în proiect cu două grupe de copii, grupa mică A, educatoare Ruja Lenuța  și grupa mare B, cu educatoarele Dume Gabriela și Negrău Lucia, fiecare grupă având repartizat pentru practica pedagogică un număr de șase studenți. Instructorul de practică a fost d-na Popa Carmen, conf. univ. dr. la Departamentul de Știinte ale Educației Facultatea de Știinte Socio-Umane, Universitatea din Oradea.
Prima etapă a proiectului a început imediat după deschiderea anului școlar, când am primit studenţii grupului ţintă în practica pedagogică de birou. Studenţii au asistat în fiecare zi de practică la modul de organizare a activităţii la clasă, la modul de întocmire şi completare a documentelor livrabile, a documentelor oficiale din portofoliul educatoarei. Tot în această etapă de debut a proiectului, am oferit de asemenea informații despre nivelul și specificul grupelor de preșcolari, despre cunoașterea copiilor și abordarea lor diferențiată în actul didactic. Pentru primele activități predate de studente, în ultima săptămână din luna octombrie, am dat indicații metodice, am sugerat posibile teme și am orientat propunătoarele spre strategii, metode noi interactive care să conducă spre o învățare eficientă, activă.
Lunile  noiembrie și decembrie  au  însemnat pentru proiectul ,,Didact" derulat la grădinița noastră o perioadă  plină în activități de pregătire metodică, consiliere pedagogică, proiectare curriculară și desfășurare de activități instructiv-educative din planificarea aferentă acestui interval. Am acordat asistență pedagogică studentelor care și-au ales săptămânal tema pentru activitățile pe care le-au susținut începând cu IDD, ALA1, ADE și ALA2, am corectat de fiecare dată proiectele (acolo unde a fost cazul ) am oferit modele de proiectare, sugestii și precizări legate de metodologia de desfășurare a activității respective.
Astfel, studenții participanți la proiect au parcurs împreună cu noi, tutorii o pregătire intensă pentru profesia de educatoare prin elaborarea de proiecte și desfășurarea de activități model, asistență la activitățile celorlalți colegi și întocmirea portofoliului de practică cu documentele solicitate. Un mare câștig la finalul acestei experiențe îl reprezintă relațiile afective care s-au stabilit între copii și practicante, atmosfera plăcută din ziua de practică, bucuria copiilor de a desfășura activități conduse de studentele participante la proiect.
În concluzie aș dori să precizez faptul că experiența oferită de proiectul ,,Didact" a fost una benefică pentru toate categoriile de participanți: instructori, tutori, studenți, preșcolari prilejuind interacțiuni profesionale deosebite, acumulări de informații, idei creative care s-au concretizat în mod fericit în influențe educaționale de calitate pentru micii noștri educabili. Mai spunem că noi tutorii am avut o nouă oportunitate de a oferi din experiența profesională bogată și de a face pledoarie pentru minunata noastră profesie.
Lucia Negrău
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Didact”, la Grădinița Nr. 30 Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 11:30:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...