Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Modalităţi de valorizare a jocului scenic

Joi și vineri, la C.S.E.I. Nr. 1 - parteneriatul strategic între şcoli „Valuing play”

Modalităţi de valorizare a jocului scenic

Joi și vineri (28-29 ianuarie 2016), la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 din Oradea s-a desfășurat prima întâlnire transnațională din cadrul parteneriatului strategic între şcoli „Valuing play" (,,Valorizarea jocului scenic").

La reuniunea de la Oradea au participat directorii și coordonatorii de proiect ai instituțiilor partenere: SIA ,,Skolmeistars" privata pirmsskolas izglitibas iestade ,,Mazins ka jura", Riga, Latvia - instituția coordonatoare, Arita Lauka - director, Aija Ozola - coordonator, JUDG Detska Radost, Skopje, Macedonia, Ljiljana Krstevska - director, Biljana Loteska - coordonator, Secondo Istituto Comprensivom, Cassino, Italy, prof. Marisa Coia și Valentina Coletti, iar de la gazde (Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea): Carmen Ilisie - director, Elena Erdeli - director adjunct, Teodora Pantazi - coordonator, împreună cu toată echipa de proiect.
Programul celor două zile a fost foarte bogat și dens, cuprinzând: prezentări ale instituțiilor și experienței anterioare în domeniul proiectului, metode de lucru în cadrul unor workshopuri creative, participare la activități de dramă și dramă-terapie (teatru, teatru de umbre, teatru experiențial), o vizită la o grădiniță (dat fiind faptul că C.S.E.I. Nr. 1 Oradea este singura școală, celelalte fiind grădinițe) și bineînțeles, discuții și concluzii.
Vineri, deschiderea oficială și lansarea parteneriatului
La festivitatea de lansare a parteneriatului, alături de partenerii internaţionali (6 profesori, coordonatori de proiect  și directori din cele 3 instituții partenere din Letonia, Italia și Macedonia), au participat reprezentanți ai comunității locale (din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor, C.C.D-ului. Bihor, Consiliului Județean,  Universității Oradea, Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai", Teatrului de Stat ,,Regina Maria", Uniunii Femeilor Bihor, Asociației SOS Autismul, Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, a unor școli speciale și grădinițe din Oradea și județ: CSEI ,,Cristal", CSEI ,,Orizont", Liceul Tehnologic ,,Ioan Bococi", Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga", Grădinița Nr. 34 și Grădinița Nr. 52.  
Cuvânul de salut a fost adresat de directorul instituției, doamna prof. Carmen Ilisie, după care mica scenă a școlii a devenit marea scenă a proiectului, unde a avut  loc prezentarea unor momente de dramă: teatru de umbre ,,Iarna pe uliţă" (prof. Ramona Bondar, Rodica Haș, Camelia Poszet) şi o piesă de teatru educativ ,,Cocoşelul neascultător" (prof. Anca Tirla, Paula Bodea, Monica Dănuța); doamna Aija Ozola, coordonatorul internațional al parteneriatului (de la grădinița particulară ,,Small as an ocean" din Riga, Letonia) şi Teodora Pantazi, profesor psihopedagog la C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, coordonator de proiect și moderatorul întâlnirii, au prezentat, în sinteză, parteneriatul și scopul acestuia și faptul că onor Comisia Europeană a agreat idee şi a decis finanţarea parteneriatului în cadrul Programului Erasmus+, KA1 în perioada 2015-2017, prin intermediul ANPCDEFP.
Doamna Aija Ozola, din Letonia, i-a invitat pe toți să se joace
Coordonatorul internațional al parteneriatului nu s-a sfiit să-i invite pe toți participații la un joc, dacă tot este vorba despre valorizarea jocului scenic. În cuvântul lor, distinșii invitați au apreciat ideea proiectului, deschiderea și colaborarea internațională, beneficiile proiectelor europene pentru profesori și elevi, dar și pentru școală și întreaga comunitate; implicarea, seriozitatea și profesionalismul școlii gazde, model în comunitatea profesională, deținătoare a numeroase titluri de ,,Școală europeană"; în acest sens au luat cuvântul: d-na inspector școlar Daniela (Duma) Sopota (care a vorbit și în numele celorlalți doi inspectori școlari prezenți, Elena Chivari Moțoc și Florin Negruțiu), d-na prof. Carmen Bodiu, directorul C.C.D. Bihor, d-na Elena Sferlea, consilier al C.J. Bihor, d-na Miorița Săteanu, președinte onorific al U.F. Bihor și d-na prof. Rodica Lezeu, director la C.S.E.I. ,,Cristal".
Comentariile şi feedback din partea partenerilor internaţionali şi invitaţilor speciali au fost ultimele puncte de pe agenda reuniunii.
Să mai spunem că invitații și partenerii au mai avut ocazia să vizioneze impresionanta expoziție de materiale realizate de parteneri în domeniul dramei, dar nu numai, pentru că ,,Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea are a lungă și frumoasă experiență în domeniul proiectelor europene, de unde și cele patru titluri de Școală europeană câștigate", după cum avea să sublinieze directorul instituției, doamna profesor Carmen Ilisie.
Teodora Pantazi & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (43 de poze), accesați Galeria foto: Modalităţi de valorizare a jocului scenic.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:26:18 Ora de vară a Europei de Est