Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizibilitate şi internaţionalizare a Universităţii din Oradea în domeniul psihologiei pe bani europeni

Într-un consorţiu universitar, alături de şase universităţi europene

Vizibilitate şi internaţionalizare a Universităţii din Oradea în domeniul psihologiei pe bani europeni

Începând cu anul 2016, Universitatea din Oradea face parte dintr-un consorţiu universitar împreună cu alte şase universităţi din străinătate.

Azi, Rectorul Universităţii din Oradea prof. univ. dr. Constantin Bungău a semnat parteneriatul cu: University of Applied Sciences FH Upper Austria, Linz, Austria; University Cattolica del Sacro Cuore, Milano, Italy; University of Cordoba, Cordoba, Spain; University of Passau, Passau, Germany; University of Surrey, Guildford, United Kingdom; Tirana University, Tirana, Albania.
Parteneriatul are un buget de 150. 000 euro şi a fost încheiat cu ocazia derulării proiectului Europe 2038 - Voice of the youth. Proiectul a fost câştigat în competiţia programului Europe for Citizens 2014-2020, Axa: Democratic engagement and civic participation, Actiunea 2.3: Civil society projects.
Echipa internaţională formată din specialişti în domeniul psihologiei îşi propune să dezvolte un chestionar pan-european care să evalueze mai multe aspecte ale vieţii tinerilor, dar şi perspectivele acestora cu privire la viitorul Europei. Vor fi culese informaţii referitoare la competenţele interpersonale şi intrapersonale pe care tinerii le au în prezent, despre prejudiciu şi justiţie socială, discriminare, agresivitate şi angajament moral. Toate acestea vor fi comparate cu viziunea tinerilor cu privire la Europa anului 2038. Fiecare echipă din universităţile membre ale consorţiului va evalua cu acest chestionar pan-european un număr minim de 250 de adolescenţi şi tineri. Universitatea din Oradea va organiza o serie de întâlniri pentru a disemina rezultatele obţinute în rândul asociaţiilor de elevi, asociaţiilor studenţeşti, reprezentanţilor inspectoratelor şcolare, ministerului şi ai altor organizaţii de tineret. Accentul se va pune asupra acţiunilor ce vizează formarea viitorilor cetăţeni ai Europei, ca urmare a rezultatelor obţinute.
În baza rezultatelor, membrii consorţiului vor scrie o declaraţie ,,Europe 2038" care va fi prezentată Parlamentului European de o delegaţie formată din câte trei membri naţionali.
Coordonatorul proiectului în cadrul Universităţii din Oradea este lector univ. dr. Carmen Bora, echipa fiind formată din prof. univ. dr. Simona Trip şi doi studenţi doctoranzi, respectiv masteranzi. În ultimii cinci ani, colaborarea dintre Universitatea din Oradea şi liderul proiectului University of Applied Sciences FH Upper Austria, Linz, Austria se bucură de rezultate deosebite cum ar fi proiecte bilaterale, schimburi Erasmus, participări la conferinţe, articole publicate în reviste de specialitate de top (zona roşie).
Prezentul consorţiu lărgeşte sfera internaţionalizării Universităţii din Oradea, facilitând extinderea cercetării şi a schimbului academic cu alte universităţi europene.
Diana Pătru,
referent Comunicare

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:54:37 Ora de vară a Europei de Est