Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Georgia și George - Miss și Mister Boboc

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” Oradea

Georgia și George - Miss și Mister Boboc

Vineri, 29 ianuarie 2016, în clubul Shadows s-a desfășurat Balul Bobocilor Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, având ca temă ,,Once upone a time", basmele copilăriei interpretate în mod ironic cu scopul de a da o notă amuzantă poveștilor cu care ne-am obișnuit cu toții de la o vârstă fragedă.

Evenimentul a fost organizat de Consiliul Elevilor, îndrumat de profesorul coordonator Neșiu Sânziana și reprezentat de președintele Bodog Bogdana și vicepreședintele Vidican Ioana. În competiția pentru câștigarea marele titlu de Miss și Mister s-au  înscris cinci perechi: Vesa Georgia, alături de Mudura David (interpretând ,,Scufița Roșie"), Alungi Denira și Dărăban George (cu povestea ,,Belle și Bestia"), Dacin Diana și Deac Alex (din basmul ,,Frumoasa din pădurea adormită"), Daiana Bochiș, alături de Pentea George (cu povestea Cenușăreasa), ultima pereche fiind formată din Lazăr George și Beleș Beatrix (care au dansat pe ritmurile latino din povestea ,,Mica sirenă").
Concurenții au fost jurizați de doamna director Teușdea Alexandrina, elevii școlii noastre Urda Bianca și Aghaei Darius, însoțiți de doi sponsori: reprezentanta Casei de modă Cielle by Cristina Trandafir, Adriana Tomeniuc și designerul vestimentar Răzvan Achim, care au susținut câte o prezentare de modă, dând astfel serii un aer de eleganță.
Atmosfera a fost întreținută de trei dintre elevii claselor a X-a: Borși Dominika, Raț Sebastian și Chiorean Alex, care au introdus publicul în lumea de basm a temei balului. Evenimentul a fost, de asemenea, animat de trupele de dans ,,Empire Cerw" și ,,Exclusive Dance", iar Briana Pop Cotuna, Alex Cristea, Junc Antonia și Jurjuț Dana au ridicat publicul în picioare interpretând unele dintre cele mai cunoscute hituri ale momentului.
Bobocii au fost supuși unor probe (6), pentru a dovedi care dintre ei merită cu adevărat înaltul titlu. Dansurile de grup (dansul popular pe ritmuri moderne și valsul vienez) au fost jurizate separat de momentele artistice în care fiecare echipă și-a interpretat povestea. Cele două probe surpriză, alături de proba de cultură generală, au stârnit amuzamentul publicului, bobocii fiind puși să cânte o melodie având o lămâie în gură, iar mai târziu trebuind să sară, timp de treizeci de secunde, pe un balon fără să îl spargă.
Numărul de fantezie, vrajă și mister a fost susținut de faimoșii iluzioniști Eduard Malița și Bianca Onița, care ne-au încântat cu un impresionant moment de magie, având darul de a ne ține pe toți cu sufletul la gură. În timp ce juriul delibera, bobocii au urcat pe scenă alături de mentorii acestora, care i-au ajutat la conceperea tuturor momentelor artistice. După împărțirea unor cadouri reprezentative, pe unul dintre ecranele clubului a apărut un filmuleț realizat de participanți care i-a făcut pe mentori să se emoționeze până la lacrimi reamintindu-și de momentele petrecute la repetiții.
La finele acestor momente surpriză, trăite la intensitate maximă de cei în cauză, a venit momentul adevărului, cunoașterea câștigătorilor balului. Astfel, Dacin Diana a fost premiată cu titlul de ,,Cea mai spontană boboacă", Beleș Beatrix s-a dovedit a fi ,,Cea mai îndemânatică boboacă", Bochiș Daiana a obținut locul III , iar Alungi Denira a urcat pe cea de-a doua treaptă a podiumului. Băieții au format, de asemenea, un clasament memorabil: Lazăr George  s-a situat pe locul III, iar Deac Alex - pe locul II. Locurile I au fost ocupate de Vesa Georgia și Dărăban George, care și-au adjudecat și râvnitele titluri, ei dovedindu-se a fi preferați atât de jurați cât și de public. Pe lângă nenumăratele premii oferite de sponsorii noștri, bobocii Vesa Georgia, Dărăban George, Alungi Denira și Dacin Diana au mai câștigat câte o excursie la Veneția din partea generosului sponsor ,,Campus Tour".
Ioana Vidican
Foto: OradeaParty
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Georgia și George - Miss și Mister Boboc. 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 16:33:34 Ora standard a Europei de Est