Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Accesul egal la educație de calitate prin implicarea părinților, cadrelor didactice și a factorilor de decizie

Dezbatere despre măsurile privind

Accesul egal la educație de calitate prin implicarea părinților, cadrelor didactice și a factorilor de decizie

Din mai 2014 și până în prezent, în comunitățile Luncșoara și Borod, s-au implementat măsuri concrete care au vizat creșterea accesului la o educație de calitate a copiilor proveniți din mediile cele mai vulnerabile.

Au fost selecționate cele două comunități întrucât nevoia de inițiative și intervenție era mare, iar gradul de implicare a cetățenilor în viața comunității era relativ redus.
Fundația Ruhama, în parteneriat cu Școala Gimnazială „Alexandru Roman" Aușeu și Liceul Teoretic „Gabriel Țepelea" Borod, în cadrul proiectului ,,Participare activă și deplină pentru educație de calitate în comunitățile interetnice rurale", proiect finanţat prin granturile SEE, 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România, în valoare de 74.970 euro, au mobilizat și au utilizat participarea locuitorilor din comunitățile Luncșoara și Borod pentru a se asocia și lucra împreună, acționând colectiv în vederea reducerii discrepanțelor de acces la educație ale copiilor romi față de copiii neromi.
În cadrul dezbaterii de vineri, 5 februarie 2016,  la care au participat peste 50 de părinți romi, cadre didactice, consilieri locali și  reprezentanți ai primăriilor celor două comune implicate în proiect - Aușeu și Borod, alături de directorii din școlile localităților învecinate, reprezentantul Inspectoratului Școlar Județean și echipa Fundației Ruhama, s-au prezentat rezultatele programelor de intervenție socio-educaționale și s-a discutat despre posibilitatea atragerii și gestionării de fonduri nerambursabile care să permită extinderea programelor de intervenție al căror impact este confirmat de specialiștii locali.
,,Vom continua să transferăm modele integrate de intervenție învățate de echipa organizației noastre spre alte localități, spre alți copii și părinți, spre alte autorități locale, împreună cu școlile locale, pentru a susține investiția în copiii din comunitățile rome, copii aflați în risc de părăsire timpurie a școlii", a spus Daniela Tütös, coordonator programe educaționale în cadrul Fundației Ruhama.
„Importanța educației este necontestată, are rol de a crește o comunitate cât mai sănătoasă din punct de vedere social oferind copilului de orice etnie acces nelimitat în descoperirea propriei vieți. Rolul nostru, al tuturor, este de a influența deciziile politice locale de interes public, întrucât bunăstarea unei comunități depinde de implicarea noastră a tuturor", a declarat directorul liceului din Borod, doamna profesor Aurica Manci Capriș.
Iar directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru Roman" din Aușeu, domnul profesor Adrian Botici, a adăugat: „Suntem mândri de rezultatele muncii noastre; avem părinți implicați activ în structurile consultative ale școlii, avem copii premianți proveniți din comunitatea romă, au crescut semnificativ rezultatele școlare ale copiilor din comunitatea de romi și suntem mândri că romi, români, slovaci și maghiari din Luncșoara ducem mai departe tradițiile frumoase ale comunității noastre și promovăm un model frumos de conviețuire".
Daniela Tütös,
manager de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Accesul egal la educație de calitate prin implicarea părinților, cadrelor didactice și a factorilor de decizie. 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 16 mai 2021