Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Proiecte a Primăriei și-a prezentat raportul de activitate

62 de proiecte care au schimbat fața orașului

Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din cadrul Primăriei Oradea și-a prezentat marți, 9 februarie 2016, raportul de activitate pe anul 2015.

Conferința a fost prilejuită și de închiderea ciclului de finanțare 2007 - 2013, ocazie cu care a fost invitat și dl. Marcel Boloș - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, fost director al Direcției de Proiecte din Primăria Oradea și fost director al Agenției de Dezvoltare Nord Vest.
La conferința de presă au participat viceprimarul Mircea Mălan, directorul DMPFI - Marius Moș, dar și toți membrii direcției, implicați în scrierea de proiecte.
,,Cu ocazia încheierii ciclului de finanțare 2007 - 2013, le mulțumesc colegilor Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională din Primăria Oradea, pentru că ei au dus greul acestor proiecte, începând de la conceperea, scrierea cererilor de finanțare, depunerea, iar apoi implementarea proiectelor. Totodată, le mulțumesc tuturor compartimentelor din Primăria Oradea, care s-au implicat pentru bunul mers al lucrurilor. De asemenea, salut prezența d-lui secretar de stat Marcel Boloș, care ne-a sprijinit și ne-a fost alături. Orașul nostru a avut în vedere principiul dezvoltării integrate, iar în această privință au fost atinse toate obiectivele social-economice ale municipiului, începând de la crearea infrastructurii necesare în parcurile industriale, până la modernizarea sistemului sanitar, reabilitarea termică sau dezvoltarea infrastructurii turistice", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Coordonatorul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională, directorul Marius Moș a spus: ,,Conceptul de management are în spate echipa de management. Ne-am certat, am învățat unii de la alții, ne-am sprijinit,  iar acum, la finalul unor ani de muncă, tragem concluziile, iar rezultatele sunt dintre cele mai pozitive".
În total au fost derulate 62 de proiecte finanțate din fonduri nerambursabile în perioada 2008 - 2015. Valoarea totală a contractelor de finanțare este de 247,6 milioane euro, din care 150,7 milioane euro reprezintă asistența financiară nerambursabilă. În anul 2015 au fost finalizate 21  de proiecte, iar 12 proiecte sunt  în implementare în acest an.
"În timpul derulării acestor proiecte, am reușit să facem anumite economii, care apoi s-au tradus în posibilitatea efectuării unor lucrări suplimentare. Este vorba de cei 1.000.000 de euro la Parcul Industrial, 500.000 de euro la Sinagoga Zion, 200.000 euro la Proiectul Punți Crișene sau cei 700.000 de euro la proiectul privind pista de biciclete", a completat viceprimarul Mircea Mălan.
Marcel Boloș a precizat: ,,Acum, la închiderea ciclului de finanțare, pot să spun că, la vremea respectivă, noi eram inițiatorii portofoliului de proiecte. Atunci, nici noi, nici cei care ne sprijineau nu puteau să prevadă care va fi impactul acestor proiecte. Cartea noastră de vizită privind experiența pe fonduri structurale este extrem de pozitivă și trebuie să păstrăm acest trend.  Pentru următoarea perioadă de finanțare 2014 - 2020 trebuie să ne pregătim cu aceeași tenacitate. Le urez succes foștilor colegi și pentru acest ciclu de finanțare. Fiecare proiect are însemnătatea lui pentru comunitate, dar pentru noi, proiectul reabilitării Cetății Oradea rămâne proiectul de referință, care prin componenta sa culturală va contribui la dezvoltarea turistică a orașului alături de Complexul Nymphaea, pe care îl așteptăm să se deschidă cât mai curând".
Referitor la situarea orașului Oradea după gradul de absorbție la nivel de țară, Marcel Boloș a completat: ,,Institutul de Politici Publice clasează Oradea pe locul II la atragerea de fonduri, însă raportat la numărul de locuitori și la portofoliul de proiecte, cred că Oradea ar merita locul I". (B.P.)

Trimite email
duminică, 14 septembrie 2025, 15:05:16 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Showul IRINA RIMES - ,,Descântatele" revine la Arenele Romane, din București, sâmbătă, 27 septembrie, de la ora 18.00.
După evenimentul sold out din 2024, IRINA RIMES oferă fanilor experienţa ,,Descântatele" și în 2025. Invitată: DELIA.