Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cu mâncare la Azilul de noapte

Elevi de la Şcoala Gimnazială ,,Ioan Slavici” Oradea

Cu mâncare la Azilul de noapte

,,Existăm vremelnic prin ceea ce luăm din jur, dar vom trăi veşnic prin ceea ce dăruim" (Douglas M.Lawson).

Elevii Şcolii Gimnaziale ,,Ioan Slavici" Oradea au înţeles acest lucru, de aceea au decis să trăiască dăruindu-se, împlinind astfel Legea lui Dumnezeu care cere omului să-şi iubească semenul ca pe el însuşi.
Marţi 2 februarie 2016, un număr de 15 elevi din clasele VI-VIII de la şcoala noastră, împreună cu doamna profesor Dascălu Lenuţa-Amalia, au convertit în faptă credinţa şi iubirea lor de Dumnezeu; astfel, la ora 18, aceştia şi-au făcut intrarea la Azilul de noapte (din Str. Gutemberg Nr.8 Oradea), unde au distribuit mâncare la un număr de 85 de persoane care se aflau găzduite fie în regim permanent, fie temporar. De apreciat faptul că elevii au găsit cuvinte de mângâiere şi îmbărbătare, s-au jucat cu copiii din familiile găzduite în casele modulare, asigurându-i de prietenia lor.
Interesante au fost discuţiile cu persoanele tinere aflate în găzduire temporară la azil. Prin atitudinea şi dragostea lor empatică, elevii le-au insuflat celor de acolo, speranţă, făcându-i să înţeleagă că au valoare şi potenţial pentru reinserţia lor socială şi comunitară. Unii tineri din azil au simţit nevoia să-şi depene povestea vieţii, eliberându-se parcă de o povară şi fericiţi că cineva îi ascultă... Se putea vedea pe faţa lor o brumă de satisfacţie pentru răbdarea şi poate chiar interesul cu care au fost ascultaţi. Aşadar, timpul petrecut împreună nu s-a rezumat doar la o simplă intrare în locaţie şi înmânarea unor caserole cu mâncare. Acest timp a fost valorificat în mod înţelept şi eficient, cu beneficii imediate şi chiar veşnice, după cum spunea şi D.M.Lawson: ,,Existăm vremelnic prin ceea ce luăm din jur, dar vom trăi veşnic prin ceea ce dăruim". Pe un fond muzical realizat în surdină, de către o parte din vizitatori, ceilalţi au întreţinut dialoguri interesante cu gazdele, încercând să-i motiveze pentru o trăire demnă, într-o societate care iată, ziceau ei, ,,nu vă este ostilă". Aceste discuţii a creat tuturor o stare de bine şi confort spiritual.
Acţiunea s-a încheiat cu strângeri de mână şi cu invitaţie pentru o cât mai recentă vizită.
Prof. Dascălu Lenuţa-Amalia

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:09:04 Ora standard a Europei de Est