Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Legea prevenției în sănătate a fost prezentată în dezbatere publică specialiștilor din sănătate la Oradea

Joi, la Primăria Oradea

Legea prevenției în sănătate a fost prezentată în dezbatere publică specialiștilor din sănătate la Oradea

În decembrie 2015, P.N.L. a depus spre dezbatere publică Proiectul de lege privind activitatea de prevenţie în sănătate, al cărui principal deziderat îl reprezintă „Prevenția, cea mai eficientă metodă pentru asigurarea sănătății oamenilor".

Ideea care stă la baza proiectului de lege propus de P.N.L., presupune implementarea unui program complex de prevenție în sănătate care să le ofere oamenilor, gratuit, posibilitatea de a depista din timp bolile și a le putea trata mult mai ușor, în costuri infinit mai mici.
Parlamentarii liberali: Horia Cristian, Lucia Varga, Florica Cherecheș și Valeriu Boieriu au organizat joi, 11 februarie, în sala mare a Primăriei Oradea, o dezbatere publică la care au participat medici cu specialităţi diverse, dintre care amintim: oncologie, diabetologie, chirurgie, radioterapie, pediatrie, hematologie, cardiologie, stomatologie, ginecologie, pneumologie, anestezie, reprezentanți ai  D.S.P. Bihor, reprezentanți ai unor O.N.G.-uri, precum și reprezentanți ai unor asociații de pacienți.
Scopul dezbaterii a fost de a oferi o informare cât mai corectă asupra principiilor care au stat la baza elaborării Legii prevenției, a conținutului propriu-zis, dar şi pentru a lărgi gradul de implicare şi participare directă a specialiștilor și a societăţii civile.
Proiectul de lege privind prevenția în sănătate a fost prezentat de către deputatul Horia Cristian, vicepreședintele Comisiei de sănătate din Camera Deputaților, medic chirurg.
Legea asigură cadrul necesar pentru desfășurarea activității de prevenție în domeniul sănătății, reglementează faptul că prevenția este obligația pe care și-o asumă statul român față de cetățenii săi, precum și obligațiile pe care și le asumă cetățenii cu privire la sănătatea lor. Proiectul de lege reglementează necesitatea desfășurării activității de prevenire a apariției  îmbolnăvirilor, prevenirea și depistarea precoce a bolilor, promovarea sănătății și educația pentru sănătate.
Dezbaterile interactive au pus accentul pe necesitatea educației pentru sănătate, care trebuie făcută atât de către școală, cât și de medicii de familie și alte cadre medicale, conform unei metodologii clare, alocându-se buget corespunzător pentru asta. Medicii de familie ar trebui să fie în mod special responsabilizați și echipați în mod corespunzător, pentru a face prevenție. S-a subliniat că  activitatea  de prevenție trebuie realizată în mod coerent, sub coordonarea unei singure instituții, care să dispună de buget propriu. Această instituție ar trebui să propună programe anuale sau multianuale de prevenție, bazate pe evaluările făcute și incidența unor anumite boli, pe existența unor grupuri de risc, un rol important avându-l prevenția la copii. Faptul că în prezent există șase instituții care au responsabilități în prevenție și patru ministere care au bugete pentru prevenție, nu ajută deloc activitatea în sine pentru că responsabilitatea fiind împărțită, nu și-o asumă de fapt nimeni în mod obligatoriu. Participanții au subliniat faptul că  programele existente de prevenție nu sunt eficiente și nu ating parametrii propuși, datorită lipsei de implicare atât a factorilor decizionali, cât și a lipsei unei strategii clare de monitorizare, în multe cazuri, a lipsei de responsabilizare a celor implicați, cât și a promovării insuficiente. Exemple care s-ar putea da ar fi Programul național de depistare a cancerului de col care are o rată de răspândire de doar 8%, deși a debutat în 2012, Programul de depistare a hipoacuziei la nou născuți și altele. Participanții au salutat inițiativa unei astfel de legi și au venit cu propuneri concrete sau cu principii de care trebuie să se țină cont în îmbunătățirea stării de sănătate a cetățenilor din România. Și-au manifestat disponibilitatea pentru a contribui atât la îmbunătățirea legii, cât și la elaborarea unui proiect al Normelor metodologice de aplicare a legii.
Legea prevenției în sănătate este în dezbatere publică  până în 01.03.2016 și se află pe pagina Camerei Deputaților la adresa:
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=15446. Îi invităm pe cei care au propuneri concrete legate de această lege, să ni le transmită.
Dezbaterile organizate de parlamentarii P.N.L. vor continua în toată țara și  săptămâna viitoare, urmând ca la finalul acestora să susținem în Parlament  forma rezultată ținând cont de propunerile venite din partea specialiștilor, asociațiilor de pacienți, O.N.G.-urilor și a cetățenilor.
Deputat Lucia Varga și Florica Cherecheș

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 23:42:56 Ora de vară a Europei de Est