Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Marghita - Gogabete

Miercuri,

La Marghita - Gogabete

24 februarie...o zi normală pentru unii, însă nu și pentru elevii Colegiului Național „Octavian Goga" din Marghita.

În timp ce unii își petrec timpul împreună, își oferă cadouri și se prefac puțin mai bine decât în restul zilelor în această zi a îndrăgostiților,Consiliul Școlar al Elevilor, împreună cu echipa Interact a colegiului le oferă șansa elevilor noștri de a se conforma și ei cu aceste obiceiuri străvechi.
Astfel ia naștere programul „Gogabete", care, vrei nu vrei, îți găsește jumătatea. Cum și-au găsit-o de altfel cele 9 perechi participante: Pop Mădălin (a IX-a C) și Clopce Luana (a VII-a B), Hercuți Adonis (a XI-a D) și Hava Gabriela (a VII-a B), Petvai Vlad (a XI-a D) și Șteac Mădălina (a IX-a C), Rareș Alb (a IX-a A) și Brișcuț Saviana (a IX-a A), Furcic George (a VIII-a D) și Buboi Denisa (a IX-a C), Czokos Feri (a X-a C) și Borota Lucia (a IX-a A), Pușcaș Marian (a VII-a B) și Groza Evelyn (a VIII-a C), Butean Gabriel (a VIII-a B) și Șerban Vanessa (a VIII-a C), Burlacu Claudiu (a IX-a D) și Dat Romina (a IX-a A).
Cele 9 cupluri în formare au fost extrase la sorți după ce fiecare dintre ei și-a afirmat dorința de a-și găsi jumătatea. Perechile au fost supuse diferitelor probe, prin care nu doar că au reușit să interacționeze, ci chiar au avut ocazia să se cunoască mai bine, să-și cunoască diferite abilități, să vadă în ce măsură pot acționa ca o echipă în diferite situații și desigur, dacă Goga le-a găsit jumătatea potrivită sau nu.
Și desigur, pe lângă jumătatea pe care și-a câștigat-o fiecare elev în urma participării la acest program, perechea care s-a descurcat cel mai bine în cadrul celor 6 probe a fost premiată în urma deciziei luate de juriul format din doamnele directori adjuncți Turc Florentina și Cozma Elisabeta, doamna profesoară Iuhas Margareta, doamna Pop Loredana, din partea părinților și elevul din clasa a XII-a A Grama Bogdan.
Nici restul elevilor nu s-au dat la o parte din a participa la acest program. Ba chiar s-au strâns în număr mare pentru a-și susține colegii. Și pentru că orice face Goga, o face bine, pe lângă programul pregătit pentru perechile participante, talentele școlii au realizat și un mic spectacol. Talente extraordinare ca Daniela Brisc (a XII-a C) și Cheregi Melissa (a X-a C) au încântat prin vocile lor, stârnind aplauze puternice întregii săli. Nici dansul nu a rămas pe dinafară, întrucât Fetea Bogdan (a XI-a B) și Borz Miruna (a XII-a C) au pregătit un moment în temă cu această sărbătoare a Dragobetelui. Astfel, întregul program a avut un impact pozitiv, atât asupra participanților, cât și asupra susținătorilor.
Goga a reușit încă o dată să transforme semnificația unei zile importante într-un eveniment cât mai interesant, plăcut, interactiv și benefic, atât pentru elevii colegiului, cât și pentru cadrele didactice implicate.
Miruna Borz (clasa a XII-a C)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Marghita - Gogabete.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:27:27 Ora de vară a Europei de Est