Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Un proiect important pentru o școală pe măsură

Programul ,,Eco Școala”, la Lic. ,,Onisifor Ghibu”

Un proiect important pentru o școală pe măsură

Programul ,,Eco Școala" a debutat în liceul nostru (Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" din Oradea) în anul școlar 2015-2016, având ca scop îmbunătățirea calității vieții prin grija pentru mediul înconjurător.

Cele mai importante aspecte pe care le vizăm prin derularea acestui program internațional sunt: dezvoltarea simțului civic, implicarea elevilor în acțiuni de voluntariat, îmbunătățirea disciplinei ecologice în timpul activităților desfășurate în școală și în afara ei, îmbunătățirea aspectului estetic al școlii, colectarea, selectarea și valorificarea deșeurilor reciclabile și, nu în ultimul rând, creșterea prestigiului liceului nostru la nivel local, județean și național.
La liceul nostru preocupările ecologice sunt o prioritate
În luna decembrie 2015, s-a demarat concursul inter-clase sub titlul ,,Cel mai eco-brăduț", pentru care, la orele de arte vizuale și abilități practice, elevii claselor I-IV au realizat podoabe din materiale reciclabile, cu care au împodobit sălile și brăduții din sălile de clasă. Scopul acestei activități a fost de a demonstra varietatea utilizării materialelor reciclabile, dezvoltând la copii creativitatea, originalitatea, spiritul practic și grija pentru mediu.
Cadrele didactice coordonatoare s-au asigurat ca fiecare eco-decorator să fie răsplătit pe măsură.
Activitatea închinată ,,Zilei Internaționale a Drepturilor Omului" (10 decembrie) s-a desfășurat sub forma unui mini-proiect la disciplina Educație Civică organizat la nivelul claselor a III-a, unde elevii s-au familiarizat cu drepturile copiilor din cadrul U.N.I.C.E.F., dezbătând, pe grupe, câte un drept al copilului, prin compuneri, desene, imagini și vizionarea filmului documentar ,,Partea întunecată a ciocolatei". Prin activitatea desfășurată, copiii au înțeles importanța respectării drepturilor și obligațiilor omului, ca ființă socială, subliniindu-se necesitatea creării unui echilibru între acestea două.
Tot în cadrul ,,Zilei Internaționale a Drepturilor Omului", sub deviza ,,Dăruiește și vei avea!", s-a susținut o campanie de colectare și donare de haine și jucării copiilor defavorizați. Scopul acestei activități a fost acela de a dezvolta la copii sentimente de dărnicie, altruism, spirit de ajutorare, empatie, nevoia de a împărtăși și de a lega prietenii în scopuri nobile.
Activitatea dedicată ,,Zilei Mondiale a Apei" s-a desfășurat în februarie 2016. La nivelul claselor a VII-a din liceul nostru s-a organizat o activitate inter-disciplinară cuprinzând catedrele de geografie, biologie, fizică și chimie, care a constat în propunerea unui chestionar legat de dispariția Lacului cu nuferi de la 1 Mai, un material-referat cu tema ,,Impactul turismului asupra rezervației Pârâul Pețea" și crearea unui pliant sub moto-ul ,,Gândim global, acționăm local".
Ultima activitate demarată în cadrul proiectului ,,Eco Școala" și pe care tocmai am finalizat-o cu succes, a avut ca parteneri pe S.C. ,,Oliva Verde" și ,,Eco-Bihor", unde elevii au fost încurajați să colecteze pet-uri de diferite capacități și cartoane în scopul reciclării acestora și a înțelegerii efectului negativ al depozitării lor necorespunzătoare.
Întrucât liceul nostru cuprinde un număr mare de cadre didactice și elevi, un asemenea proiect a mobilizat întreaga suflare: de la director, prof. Pirtea Ioan, la coordonatorii de proiect: prof. Vesa Aurelia Elena și Timofte Camelia, precum și multe alte cadre didactice, care s-au implicat în coordonarea activităților la nivelul școlii: prof. Carpan Anca - director adjunct, prof. Perțe Călin - consilier educativ, prof. Chiș Carmen, Derecichei Simona, Chiș Corina, Cipleu Nicoleta, Marinău Daniela, Baciu Mirela,
Curilă Corina, Boroș Melinda, Țăran Emanuela, Turean Nicoleta, Ardelean Mirela, Furtoș Eugen și Marian Rodica; învățătorii: prof. Filip Mariana, Popa Alina, Pintean Brândușa, Bulc Cornelia, Farcaș Rodica, Kocsis Iuliana, Gavriș Dorina, Barbonța Lavinia, Manoliu Camelia, Chirilă Cornelia, Pirtea Florica, Duma Alina, Româneac Iosif, Vesa Ilie, Ile Alina, Marian Marcela, Fulop Adelina și Gârba Carmen.
Prof. Vesa Aurelia Elena & Timofte Camelia,
coordonatori proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect important pentru o școală pe măsură.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 08:27:54 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00