Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul „Ion Creangă- Sfătosul bunic din Humulești”

La C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Proiectul „Ion Creangă- Sfătosul bunic din Humulești”

Ziua de 1 Martie 2016, pentru elevii și profesorii de la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd a avut o dublă semnificație: Sărbătoarea Mărțișorului și aniversarea nașterii marelui povestitor și scriitor Ion Creangă.

Ambele teme au fost cuprinse în proiectul „Ion Creangă - Sfătosul bunic din Humulești", coordonat de către: profesor Silvia Petroi, profesor psihopedagog Marinela Buzle și psiholog Alin Crețu. Din echipă au făcut parte: profesor psihopedagog Lucia Romanschi, profesor Ervin Călinescu și profesor psihopedagog Kelemen Iuliu. Colaboratori au fost: profesor Mărioara Cipleu și profesor Otilia Urs.
Scopul acestui proiect a fost de educare a posibilitaţilor de a înţelege, de a pătrunde în profunzimea, în frumuseţile şi subtilităţile operelor marelui  scriitor, de către elevi. Psiholog Alin Crețu a deschis activitatea precizând modalitatea în care urmează să se desfășoare, respectiv locațiile care se vor utiliza. Profesor Silvia Petroi le-a vorbit elevilor despre importanța Sărbătoririi Mărțișorului și a zilei de naștere a lui Ion Creangă. Profesor Otilia Urs a coordonat un moment artistic susținut de către cinci elevi. Profesor Mărioara Cipleu, la biblioteca școlii, le-a vorbit elevilor despre importanța operei scriitorului, le-a citit Punguța cu doi bani, le-a arătat câteva cărți scrise de către autor și le-a explicat cum pot găsi volumul pe care și-l doresc. Profesor Silvia Petroi le-a prezentat elevilor un PowerPoint în care s-au regăsit date legate de viața scriitorului: unde s-a născut, cum i se numeau părinții, câți frați și câte surori a avut, cine a fost primul învățător al lui, cine l-a îndemnat să scrie, titluri ale lucrărilor sale, citate din opere, personaje caracteristice, aprecierile altor persoane importante la adresa autorului, pictori care îi ilustrează operele și multe altele.
Psiholog Alin Crețu a coordonat elevii în: completarea unui rebus, care avea ca soluție cuvântul lectură; colorarea imaginii scriitorului; momentul muzical susținut de către elevul Flaviu Muț.
Psiholog Alin Crețu

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:44 Ora standard a Europei de Est