Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”

La C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd - Lucrarea de gradul I

„Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”

Joi 03.03.2016, a avut loc la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, încununarea carierei de succes a profesoarei Florina Mal, prin susținerea lucrării de gradul I cu tema: „Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S."

A fost un efort profesional care s-a întins pe durata a doi ani pornind de la ideea că introducerea jocului didactic în cadrul procesului de învăţământ este imperios reclamată de particularităţile de vârstă ale copiilor şi de necesitatea tratării individuale a acestora în vederea îmbunătăţirii performanţelor personale. Autoarea a subliniat că „Pentru copil jocul este o formă de activitate cu serioase implicaţii psihologice şi pedagogice care contribuie la informarea şi formarea lui ca om; jocul didactic dă un randament sporit faţă de celelalte modalităţi de lucru folosite în activitatea de învăţare,  în special la copiii cu C.E.S., deoarece el face parte dintre ocupările zilnice preferate ale copiilor".
Lucrarea a fost structurată pe următoarele capitole: I. Integrare, incluziune, diversitate; II. Școala incluzivă - instituție de optimizare și formare; III. Designul experimental; Concluzii; Bibliografie.
Conducătorul ştiinţific prof. univ. dr. Florica Orţan a subliniat originalitatea elementelor lucrării și contribuția personală pe care și-a adus-o autoarea; inspector şcolar pentru învăţământ special Alina Vese a evidențiat modul în care profesor Florina Mal și-a susținut exemplar lecțiile în fața clasei și a comisiei; profesor universitar doctor Letiţia Filimon a remarcat importanța jocului didactic în transmiterea cunoștințelor; profesor psihopedagog Kelemen Iuliu, director adjunct, profesor-educator Lucia Rus și profesor Eugenia Deac au vorbit despre: implicarea colegei lor în activitățile didactice și proiectele școlii, tactul pedagogic de care dă dovadă, buna colaborarea cu elevii și colegii, empatia de care dă dovadă, modestia, stăpânirea de sine, optimismul său și multe altele.
Aplauzele și florile pe care profesor Florina Mal le-a primit, au răsplătit toate eforturile-i depuse. 
Psiholog Alin Crețu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Rolul jocului didactic în educarea limbajului la elevii cu C.E.S.”


Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:06 Ora standard a Europei de Est