Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

,,Thinking Globally, Learning Together’’

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

C.S.E.I. „Cristal" Oradea este în aceste zile gazda unei activităţi de formare în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,Thinking Globally, Learning Together'' 2015- 2018.

Astfel, în perioada 7 - 11.03.2016, reprezentanţi ai şcolilor partenere din instituţii de învăţământ special din Anglia, Bulgaria, Belgia, Polonia, Spania şi Turcia sunt prezenţi în unitate.
 Prin intermediul cadrelor didactice specializate în problematica copiilor cu deficienţe senzoriale multiple (D.S.M.), C.S.E.I. „Cristal" Oradea oferă partenerilor europeni un program de formare în acest domeniu.
Activitatea a debutat luni (7 martie)  la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Lezeu Rodica şi a doamnei profesor Vesa Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", teatru de păpuşi ,,Prieteni europeni", jocuri de intercunoaştere, introducere în problematica D.S.M, intervenţia timpurie la copilul cu D.S.M., experienţa S.E.N.S.E. la C.S.E.I. ,,Cristal", întrebări şi răspunsuri, vizitarea centrului istoric al oraşului Oradea.
Alături de oaspeţii europeni s-a aflat în instituţie şi doamna Sferlea Elena din partea Consiliului Judeţean Bihor care a ţinut să sublinieze importanţa parteneriatului ,,Thinking Globally, Learning Together ,,ca un mare pas făcut de către C.S.E.I. „Cristal" în afara ,,obişnuitului", o deschidere către tot ceea ce înseamnă educaţia copiilor cu C.E.S.  la nivel european.
În cadrul activităţii de formare se vor aborda atât aspecte teoretice ale problematicii D.S.M., precum şi aplicaţii practice: studii de caz, activităţi demonstrative, realizarea în comun a unor planuri de intervenţie personalizată etc.
Programul de formare se va finaliza cu o activitate de tip workshop pentru realizarea unei cărţi tactile, care va reprezinta un suport didactic util în activitatea didactică  la copiii cu deficienţe senzoriale multiple.
Este astfel rândul cadrelor didactice/ specialiştilor orădeni să ofere colegilor europeni un exemplu de bune practici educaţionale în abordarea individualizată a copiilor cu cerinţe educative speciale.
Pentru buna reuşită a activităţilor şi-au adus contribuţia cadrele didactice de la C.S.E.I. „Cristal" Oradea: director, profesor Lezeu Rodica, coordonatorul proiectului, profesor Vesa Ramona, profesorii: Manea Adina, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Pleş Gabriela, Opriş Aurelia, Coneac Angelica, Pleş Mirela, Dura Anca, Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Dobran Viorica, Drimba Rita, Bozga Ancuţa, Todea Stela, Bala Adela, Omuţ Lavinia, Crişan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Herman Szabolcs, Burcă Emilia, Tripon Bianca, Copăcean Aurelia, Boroş Gyorgy, Chirilov Gabriela, Pop Mariana, Merţan Anturia și Ambro Alina.
Ramona Vesa & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:17:26 Ora de vară a Europei de Est