Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

,,Thinking Globally, Learning Together’’

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

C.S.E.I. „Cristal" Oradea este în aceste zile gazda unei activităţi de formare în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,Thinking Globally, Learning Together'' 2015- 2018.

Astfel, în perioada 7 - 11.03.2016, reprezentanţi ai şcolilor partenere din instituţii de învăţământ special din Anglia, Bulgaria, Belgia, Polonia, Spania şi Turcia sunt prezenţi în unitate.
 Prin intermediul cadrelor didactice specializate în problematica copiilor cu deficienţe senzoriale multiple (D.S.M.), C.S.E.I. „Cristal" Oradea oferă partenerilor europeni un program de formare în acest domeniu.
Activitatea a debutat luni (7 martie)  la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Lezeu Rodica şi a doamnei profesor Vesa Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", teatru de păpuşi ,,Prieteni europeni", jocuri de intercunoaştere, introducere în problematica D.S.M, intervenţia timpurie la copilul cu D.S.M., experienţa S.E.N.S.E. la C.S.E.I. ,,Cristal", întrebări şi răspunsuri, vizitarea centrului istoric al oraşului Oradea.
Alături de oaspeţii europeni s-a aflat în instituţie şi doamna Sferlea Elena din partea Consiliului Judeţean Bihor care a ţinut să sublinieze importanţa parteneriatului ,,Thinking Globally, Learning Together ,,ca un mare pas făcut de către C.S.E.I. „Cristal" în afara ,,obişnuitului", o deschidere către tot ceea ce înseamnă educaţia copiilor cu C.E.S.  la nivel european.
În cadrul activităţii de formare se vor aborda atât aspecte teoretice ale problematicii D.S.M., precum şi aplicaţii practice: studii de caz, activităţi demonstrative, realizarea în comun a unor planuri de intervenţie personalizată etc.
Programul de formare se va finaliza cu o activitate de tip workshop pentru realizarea unei cărţi tactile, care va reprezinta un suport didactic util în activitatea didactică  la copiii cu deficienţe senzoriale multiple.
Este astfel rândul cadrelor didactice/ specialiştilor orădeni să ofere colegilor europeni un exemplu de bune practici educaţionale în abordarea individualizată a copiilor cu cerinţe educative speciale.
Pentru buna reuşită a activităţilor şi-au adus contribuţia cadrele didactice de la C.S.E.I. „Cristal" Oradea: director, profesor Lezeu Rodica, coordonatorul proiectului, profesor Vesa Ramona, profesorii: Manea Adina, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Pleş Gabriela, Opriş Aurelia, Coneac Angelica, Pleş Mirela, Dura Anca, Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Dobran Viorica, Drimba Rita, Bozga Ancuţa, Todea Stela, Bala Adela, Omuţ Lavinia, Crişan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Herman Szabolcs, Burcă Emilia, Tripon Bianca, Copăcean Aurelia, Boroş Gyorgy, Chirilov Gabriela, Pop Mariana, Merţan Anturia și Ambro Alina.
Ramona Vesa & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 08:03:18 Ora standard a Europei de Est