Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

,,Thinking Globally, Learning Together’’

Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+

C.S.E.I. „Cristal" Oradea este în aceste zile gazda unei activităţi de formare în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,Thinking Globally, Learning Together'' 2015- 2018.

Astfel, în perioada 7 - 11.03.2016, reprezentanţi ai şcolilor partenere din instituţii de învăţământ special din Anglia, Bulgaria, Belgia, Polonia, Spania şi Turcia sunt prezenţi în unitate.
 Prin intermediul cadrelor didactice specializate în problematica copiilor cu deficienţe senzoriale multiple (D.S.M.), C.S.E.I. „Cristal" Oradea oferă partenerilor europeni un program de formare în acest domeniu.
Activitatea a debutat luni (7 martie)  la sediul instituţiei cu primirea invitaţilor şi adresarea unui cuvânt de bun venit din partea doamnei director, profesor Lezeu Rodica şi a doamnei profesor Vesa Ramona, coordonatorul proiectului. Agenda de lucru pentru prima zi a programului de formare a mai cuprins: un program artistic oferit de către copii pentru marcarea evenimentului, vizitarea C.S.E.I. „Cristal", teatru de păpuşi ,,Prieteni europeni", jocuri de intercunoaştere, introducere în problematica D.S.M, intervenţia timpurie la copilul cu D.S.M., experienţa S.E.N.S.E. la C.S.E.I. ,,Cristal", întrebări şi răspunsuri, vizitarea centrului istoric al oraşului Oradea.
Alături de oaspeţii europeni s-a aflat în instituţie şi doamna Sferlea Elena din partea Consiliului Judeţean Bihor care a ţinut să sublinieze importanţa parteneriatului ,,Thinking Globally, Learning Together ,,ca un mare pas făcut de către C.S.E.I. „Cristal" în afara ,,obişnuitului", o deschidere către tot ceea ce înseamnă educaţia copiilor cu C.E.S.  la nivel european.
În cadrul activităţii de formare se vor aborda atât aspecte teoretice ale problematicii D.S.M., precum şi aplicaţii practice: studii de caz, activităţi demonstrative, realizarea în comun a unor planuri de intervenţie personalizată etc.
Programul de formare se va finaliza cu o activitate de tip workshop pentru realizarea unei cărţi tactile, care va reprezinta un suport didactic util în activitatea didactică  la copiii cu deficienţe senzoriale multiple.
Este astfel rândul cadrelor didactice/ specialiştilor orădeni să ofere colegilor europeni un exemplu de bune practici educaţionale în abordarea individualizată a copiilor cu cerinţe educative speciale.
Pentru buna reuşită a activităţilor şi-au adus contribuţia cadrele didactice de la C.S.E.I. „Cristal" Oradea: director, profesor Lezeu Rodica, coordonatorul proiectului, profesor Vesa Ramona, profesorii: Manea Adina, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Pleş Gabriela, Opriş Aurelia, Coneac Angelica, Pleş Mirela, Dura Anca, Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Dobran Viorica, Drimba Rita, Bozga Ancuţa, Todea Stela, Bala Adela, Omuţ Lavinia, Crişan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Herman Szabolcs, Burcă Emilia, Tripon Bianca, Copăcean Aurelia, Boroş Gyorgy, Chirilov Gabriela, Pop Mariana, Merţan Anturia și Ambro Alina.
Ramona Vesa & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (120 de poze), accesați Galeria foto: Activități de formare la C.S.E.I. „Cristal” în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+.

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 02:55:48 Ora standard a Europei de Est