Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mobilități de formare profesională (VET)

Erasmus +

Mobilități de formare profesională (VET)

Școala românească înscrie în istoria ei valori incontestabile recunoscute pe plan mondial. Există la români acel soi de patriotism, bucuria de a fi drepți și de a privi înainte cu demnitate. Mândri de rosturile lor, dascălii pregătesc și formează generații după generații de elevi, îndrumându-i permanent să învețe oferindu-le exemplul personal. Setea de cunoaștere, spiritul competitiv și munca în echipă duc cu certitudine la afirmare.

Cu o astfel de viziune asupra vieții, de schimbare în bine, s-au angajat profesorii și elevii de la Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei în lansarea Proiectului ,,Experiență europeană pe piața muncii pentru competențe îmbunătățite în domeniul I.T. "  pentru perioada 2015-2016, având ca parteneri : Desarrollo Web Granada - Spania și D.S.I. Spain Granada - Spania (organizațiile de primire în care elevii vor desfășura pregătirea profesională).
Printre obiectivele proiectului se numără :
1.Dezvoltarea competentelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul accesibilizării accesului pe piața muncii.
2.Crearea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, prin care școala sa fie ancorată la realitățile de pe piața muncii europene, să intensifice cunoștințele elevilor despre funcționarea acestor firme și să le faciliteze mobilitatea.
3.Remedierea capacității de a percepe și de a se adapta altor culturi și grupuri prin exersarea unei limbi străine și contactul direct cu un mediu diferit.
Merită remarcat impactul pozitiv al întregii echipe de proiect în formarea și încurajarea talentului elevilor în domeniul I.T.: prof. Cristian Andru -responsabil de proiect; prof. Emanuel Coroiu - responsabil financiar; prof. Simona Crișan - responsabil cu formarea profesională; prof. Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea generală, lingvistică, culturală și pedagogică; prof. Adela Bara - responsabil cu diseminarea, transferul și valorizarea rezultatelor proiectului; prof. Alina Niculae - responsabil cu selecția și baza mobility TOOL.
Urmare a lansării proiectului, în luna februarie 2016 a avut loc fluxul 1 de mobilitate la care au participat 12 elevi: Sim Simona XI A, Coroiu Şerban XII A, Păulaş Horia XI A, Uscat Alexandra XII A, Pleşa Mihai XII A, Fleger Dan XI A, Tocuţ Claudia XI A,   Clepcea Beatrice XI A, Herle Bianca XII A, Groza Răzvan XII A, Şandra Ioana XI A, Moţ Carina XI A și prof. însoțitor, Adriana Gabor.
Program proiect Erasmus+
Luni, 8.02. 2016 - Întâlnire oficială cu membrii organizației M.E.P. la sediul M.E.P.
Marți, 9.02. orele 10-14  - Program de lucru la cele două firme;14-19 - Descoperind Granada,vizitarea orașului (Catedrala și Mănăstirea Cartuja).
Miercuri, 10.02. - Vizită la Mănăstirea San Jeronimo
Vineri, 12.02. - Vizită, Alhambra
Sâmbătă, 13.02. - Excursie de o zi la Cordoba.
Marți, 16.02. - Întâlnire la sediul M.E.P cu profesorul însoțitor și profesorul monitor, Cristian Andru.
Miercuri, 17.02. - Vizită la Albaicin.
Duminică, 21.02. - Excursie de o zi la Malaga.
Vineri, 26.02. - Înmânarea certificatelor de participare la proiect.
Sâmbătă, 27.02. - Excursie de o zi la Gibraltar.
Programul proiectului a oferit o viziune largă asupra perspectivei profesionale și a încurajat interesul elevilor, realizând, în cadrul orelor de lucru la firmele desemnate, site-uri și programări vizuale în C#.
Fie ca participarea la proiect să îndemne la curaj și perseverență, iar munca în domeniul informaticii să ducă la împlinirea celor mai frumoase vise!
Succes!
Profesor Petronela Heredea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mobilități de formare profesională (VET.). 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:15:11 Ora de vară a Europei de Est