Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mobilități de formare profesională (VET)

Erasmus +

Mobilități de formare profesională (VET)

Școala românească înscrie în istoria ei valori incontestabile recunoscute pe plan mondial. Există la români acel soi de patriotism, bucuria de a fi drepți și de a privi înainte cu demnitate. Mândri de rosturile lor, dascălii pregătesc și formează generații după generații de elevi, îndrumându-i permanent să învețe oferindu-le exemplul personal. Setea de cunoaștere, spiritul competitiv și munca în echipă duc cu certitudine la afirmare.

Cu o astfel de viziune asupra vieții, de schimbare în bine, s-au angajat profesorii și elevii de la Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei în lansarea Proiectului ,,Experiență europeană pe piața muncii pentru competențe îmbunătățite în domeniul I.T. "  pentru perioada 2015-2016, având ca parteneri : Desarrollo Web Granada - Spania și D.S.I. Spain Granada - Spania (organizațiile de primire în care elevii vor desfășura pregătirea profesională).
Printre obiectivele proiectului se numără :
1.Dezvoltarea competentelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin exersarea cunoștințelor de programare vizuală în firme specializate din domeniul IT, în scopul accesibilizării accesului pe piața muncii.
2.Crearea unor platforme de colaborare cu firme IT din Spania, prin care școala sa fie ancorată la realitățile de pe piața muncii europene, să intensifice cunoștințele elevilor despre funcționarea acestor firme și să le faciliteze mobilitatea.
3.Remedierea capacității de a percepe și de a se adapta altor culturi și grupuri prin exersarea unei limbi străine și contactul direct cu un mediu diferit.
Merită remarcat impactul pozitiv al întregii echipe de proiect în formarea și încurajarea talentului elevilor în domeniul I.T.: prof. Cristian Andru -responsabil de proiect; prof. Emanuel Coroiu - responsabil financiar; prof. Simona Crișan - responsabil cu formarea profesională; prof. Cornelia Frai - responsabil cu pregătirea generală, lingvistică, culturală și pedagogică; prof. Adela Bara - responsabil cu diseminarea, transferul și valorizarea rezultatelor proiectului; prof. Alina Niculae - responsabil cu selecția și baza mobility TOOL.
Urmare a lansării proiectului, în luna februarie 2016 a avut loc fluxul 1 de mobilitate la care au participat 12 elevi: Sim Simona XI A, Coroiu Şerban XII A, Păulaş Horia XI A, Uscat Alexandra XII A, Pleşa Mihai XII A, Fleger Dan XI A, Tocuţ Claudia XI A,   Clepcea Beatrice XI A, Herle Bianca XII A, Groza Răzvan XII A, Şandra Ioana XI A, Moţ Carina XI A și prof. însoțitor, Adriana Gabor.
Program proiect Erasmus+
Luni, 8.02. 2016 - Întâlnire oficială cu membrii organizației M.E.P. la sediul M.E.P.
Marți, 9.02. orele 10-14  - Program de lucru la cele două firme;14-19 - Descoperind Granada,vizitarea orașului (Catedrala și Mănăstirea Cartuja).
Miercuri, 10.02. - Vizită la Mănăstirea San Jeronimo
Vineri, 12.02. - Vizită, Alhambra
Sâmbătă, 13.02. - Excursie de o zi la Cordoba.
Marți, 16.02. - Întâlnire la sediul M.E.P cu profesorul însoțitor și profesorul monitor, Cristian Andru.
Miercuri, 17.02. - Vizită la Albaicin.
Duminică, 21.02. - Excursie de o zi la Malaga.
Vineri, 26.02. - Înmânarea certificatelor de participare la proiect.
Sâmbătă, 27.02. - Excursie de o zi la Gibraltar.
Programul proiectului a oferit o viziune largă asupra perspectivei profesionale și a încurajat interesul elevilor, realizând, în cadrul orelor de lucru la firmele desemnate, site-uri și programări vizuale în C#.
Fie ca participarea la proiect să îndemne la curaj și perseverență, iar munca în domeniul informaticii să ducă la împlinirea celor mai frumoase vise!
Succes!
Profesor Petronela Heredea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mobilități de formare profesională (VET.). 

Trimite email
luni, 22 decembrie 2025 la 01:41:05 Ora standard a Europei de Est