Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Program de educație financiară pentru liceeni

Programul Be $mart

Program de educație financiară pentru liceeni

Ce sfaturi de educație financiară ți-ai da dacă ai fi din nou elev? Pornind de la această întrebare a luat naștere programul Be $mart, coordonat de către Asociația Good Life Perfomers și finanțat prin Fundația Comunitară Oradea - programul Bursa Talentelor.

Asociația Good Life Performers pornește de la sloganul: Pentru tineri. Pentru o comunicate puternică. Asociația GLP e o organizație non-profit și non-guvernamentală fondată în Oradea, în toamna anului 2014, dedicată  dezvoltării tinerei generații, promovării educației nonformale și a voluntariatului.
Cu toții avem nevoie  să învățăm care este valoarea banilor și modul în care resursele financiare pot lucra în sprijinul lor.  Cu cât mai repede, cu atât mai bine.
Prin acest program, organizatorii își propun să implementeze o atitudine financiară responsabilă în rândul liceenilor. Cum și-au propus să formeze elevii? Pentru început, prin 30 de cursuri interactive și practice pe tema educației financiare susținute de traineri din partea Fundației Dreptul la Educație, la care vor participa nu mai puțin de 750 de liceeni din județul Bihor și cu ajutorul mini-ghidului educativ Be $mart realizat în parteneriat cu experți în domeniul financiar. În ghid, elevii vor găsi 30 de sfaturi pentru a-și economisi banii, dar și recomandări de site-uri și cărți. Capitolul Conversații valoroase reunește 8 interviuri realizate cu profesioniști din domeniul antreprenorial și financiar: Pantiș Octavian, Sava Alexandra, Lorand Soares Szasz, Daniel Zărnescu, Vlad Sarca, Sorin Constantin, Pera Novacovici și Păsat Liviu.
În cadrul programului, elevii participanți vor primi ghiduri educative gratuite, diplome de participare, iar cei mai activi participanți au șansa de a câștiga diverse premii.
Cursurile în cele 10 licee partenere din județul Bihor vor avea loc în intervalul 9 martie - 1 aprilie, după cum urmează:
Liceul Don Orione și Colegiul Național Mihai Eminescu din Oradea, Liceul Vocațional Pedagogic Nicolae Bolcaș din Beiuș, Colegiul Tehnic Ioan Ciordaș din Beiuș, Liceul Teoretic Nicolae Jiga din Tinca, Colegiul Național Teodor Neș din Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, Colegiul Național Octavian Goga din Marghita, Liceul Tehnologic Horea din Marghita, Colegiul Tehnic Alexandru Roman din Aleșd.
Evenimentul de încheiere al programului va avea loc pe data de 2 aprilie, în intervalul orar 15.00-17.00, în sala de festivități a Colegiului  Național „Mihai Eminescu" din Oradea unde sunt așteptați parteneri, sponsori, colaboratori, persoane dornice să se alăture promovării educației financiare, dar și tineri interesați.
De ce educația financiară? 
„În timp ce derulam campania-concurs de promovare a talentelor intitulată Orice ai face, fă-o bine! din cadrul programului Good Life Performers 2015, ne-am gândit la ce premiu educativ, dar totuși interesant pentru elevi, am putea oferi liceelor care s-au remarcat cel mai bine în cadrul campaniei. Astfel am descoperit Fundația Dreptul la Educație care oferă workshop-uri gratuite pentru liceeni în domeniul financiar și ni s-a părut că ar fi un premiu atractiv, de care ne-am fi bucurat și noi dacă-l câștigam în perioada liceului. Am reușit în cele din urmă să punem cap la cap un parteneriat și astfel 50 de elevi s-au bucurat de un curs gratuit. Feedback-urile au fost pozitive, elevii fiind încântați pentru că, deși activitățile sunt dinamice și chiar amuzante, aceștia învață lucruri utile și practice din domeniul financiar. Imediat după această experiență, am realizat un sondaj mai extins în rândul elevilor bihoreni și am ajuns la concluzia că merită și e nevoie să investim în această direcție și să dezvoltăm programe de acest tip." - Mark Lukacs, președinte fondator al Asociației Good Life Performers, student în anul II la specializarea Comunicare și Relații Publice din cadrul Universității Babeș Bolyai din Cluj-Napoca.
Așa cum afirmă și preşedintele Fundației „Dreptul la Educație", László Diósi, tinerii au nevoie să învețe care este valoarea banilor și modul în care resursele financiare lucrează în sprijinul lor. Contextul economic și studiile recente relevă un nivel de educație financiară sub medie, în România, ceea ce validează necesitatea dezvoltării educației financiare a noii generații. Este o misiune pe care avem datoria să ne-o asumăm cu toții.
Roxana Trifa

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 08:48:34 Ora de vară a Europei de Est