Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cu pași mici spre un viitor mare ...”

Fundația Est Europa

,,Cu pași mici spre un viitor mare ...”

Fundația Est Europa, cu sediul în localitatea Oradea (Str. B.P. Hașdeu, Nr. 18), a luat ființă în anul 1999 și are ca membri fondatori: președinta fundației, Olga van Lavieren, dr. Creț Ioan și Matthias van der Weide.

Inițial, fundația a început cu ajutorarea tinerilor proveniți de la casele de copii, dar pe parcurs activitățile s-au diversificat. Viziunea fundației noastre este ca tinerii și copiii din județul Bihor să fie participanți activi în societate și să aibă o educație completă, atât prin mijloace formale, dar mai ales non-formale, care să le asigure o carieră corespunzătoare potențialului lor.
În cadrul fundației funcționează un Centru de zi pentru copii, cu 3 programe sociale. Acestea sunt: Grădinița cu Program Normal „Lumina", programul de teme After School și programul de educație informală a mamelor, care au copii sub 3 ani, Mama și copilul.
Grădinița cu Program Normal „Lumina" este formată dintr-o grupă mixtă cu capacitatea de 17 locuri. Grădinița este în totalitate gratuită, nu se percepe nicio taxă, iar rechizitele și baza materială sunt asigurate de fundație.
În cadrul programului After School sprijinim un număr de 22 de copii în efectuarea temelor. Aceștia merg la diferite școli din Oradea. Ei au nevoie de sprijin deoarece părinții lor nu îi pot ajuta pentru că nu știu să scrie și să citească sau nu se pricep să le acorde ajutorul necesar.
În cadrul programului Mama și copilul avem un număr de 5 mame și 6 copii. În cadrul acestui program desfășurăm, împreună cu mamele, diferite activități educative și recreative pentru mamă și copil.
Beneficiarii acestui centru sunt copiii proveniți din familii defavorizate, din familii în care unul dintre părinți sau ambii provin din centrele de plasament sau familii de romi. Asistații programelor noastre beneficiază de: meditații la anumite materii; o gustare caldă; îmbrăcăminte/încălțăminte/cadouri de sărbători, în funcție de posibilitățile fundației; jocuri terapeutice; activități de informare și conștientizare a beneficiarilor despre drepturile și obligațiile acestora; suport emoțional, social și spiritual în situație de criză; rechizite școlare și caiete speciale; terapie în tulburările afectiv-comportamentale; terapie în tulburările de limbaj; orientare școlară și profesională.
Echipa fundației este formată din: președinte (Olga van Lavieren), manager (Iacob Cristina), psiholog (Lezeu Felicia), asistent social (Drăgan Emanuela-Marinela), profesor în învățământul preșcolar (Andor Alina-Viorica), îngrijitoare copii (Negrea Viorica), femeie de serviciu (Șerban Ioana), muncitor necalificat cu atribuții de îngrijitor clădiri (Abraham Attila-Istvan), voluntar la programul Mama și copilul (Muț Emilia), voluntar la programele religioase (Giurgilă Cristian).
Misiunea noastră este să contribuim la dezvoltarea personală și profesională a tinerilor și copiilor, precum și la educația și cultura acestora, astfel încât aceștia să își poată croi o carieră care să corespundă potențialului lor.
Pentru mai multe detalii ne puteți găsi în Oradea (Str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, Nr. 18) sau la numerele de telefon: 0359-454 618/ 0747 596 125.
Lezeu Felicia
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Cu pași mici spre un viitor mare ...”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:19:38 Ora de vară a Europei de Est