Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Câștigătorii Olimpiadei de științe socio-umane, etapa județeană

Teodora și Cristina - nota 10

Câștigătorii Olimpiadei de științe socio-umane, etapa județeană

Sâmbătă, 5 martie 2016, s-a desfășurat etapa județeană a Olimpiadei de științe socio-umane, la Școala Gimnazială Nr.11 Oradea.

Olimpiada de științe socio-umane cuprinde disciplinele: Educație civică (înv. primar), Cultură civică (înv. gimnazial), Filosofie, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Economie și Sociologie (înv. liceal).
,,La etapa județeană au participat 110 elevi. Remarcăm rezultatele deosebite obținute de candidați la disciplinele Filosofie și Logică, argumentare și comunicare, unde ocupantele locului I au obținut nota 10.
Felicitări tuturor participanților și succes elevilor care vor reprezenta județul Bihor la etapa națională a Olimpiadei de științe socio-umane", a spus inspector școlar, prof. dr. Elisaveta Roșu.
Să-i cunoaștem pe căștigătorii olimpiadei (locurile I, II, III și mențiuni).
DISCIPLINA EDUCATIE CIVICA
1.MIHAILA RALUCA și LEONTIS ANTON, Şc. Gimnazială O. Doamna, clasa a III-a, prof. Foltuţ Rodica, 9,50, loc. I - calificați la etapa națională
2.MORAR HERLEA CEZAR ANDREI și COITA ANA, Şc.Gimnazială O. Doamna, IV, prof. Pavel Elena, 9,20, II
3.ȚENŢ DARIA și ȘANDOR ANA, Şc.Gimnazială Dacia, 9,20, III
4.IRIMI GIULIA și MONTES DE OKASOL, Lic. Greco-Catolic I. Maniu, IV, prof. Iacob Elena și Marian Dalia, 9,10, M
5.BACIU LUCA ANDREI și MOLNAR MAYA SORANA, Lic.Ortodox Ep. R. Ciorogariu, III, prof. Brege Elena Viorica, 9,10, M        
6. CHIS DAIANA și VESA SEBASTIAN, Lic. Ortodox Ep. R.Ciorogariu, III, prof. Tirpe Maria-Eva, 9,00, M         
7. SIMOC MARIA și CÂMPAN EMA, Şc. Gimnazială Nr. 11, IV, prof. Nuţă Angela, 8,80, M         
8. STAMATIU MEDEEA și CORDOŞ HOREA, Şc. Gimnazială O. Doamna, IV, prof. Pavel Elena, 8,80, M         
9.DANA MARIA TEODORA și MĂRGINEAN MATEI ALEXANDRU, CN I. Vulcan, IV, prof. Andrei Ionuţ, 8,80, M         
 DISCIPLINA  CULTURA CIVICA
1.ALECU ROXANA și PETER FLORINA, CN S. Vulcan Beiuş, VIII, prof. Peti Otilia, 9,30,I - calificate la etapa națională
2. GRUIE DELIA și GALEA GEORGIANA, Şc. Gimnazială M. Pompiliu Ştei, VII, prof. Mihuţa Ştefana și Dumbrava Andreea, 9,00, II           
3.BARTOS COSMIN și CIORNA GAVRIL, CN S. Vulcan Beiuş, VII, prof.Peti Otilia, 8,70, III     
4.HAIDUC EMMA și TRANDAFIR ALEX CRISTIAN,        Lic. Greco-Catolic I. Maniu, VIII, prof.Blaga Monica, 8,70, III
5.PETRIŞ MĂLINA și MIERE DARIA, Şc. Gimnazială M. Pompiliu Ştei, VII, prof.Mihuţa Ştefana și Vancea Gabriel, 8,20, M      
 DISCIPLINA  FILOSOFIE
1.GROZA TEODORA, CN M. Eminescu, XII, prof.Burlan Marian și Groza Elvira, 10, I - calificată la etapa națională
2. DERECICHEI OTILIA DAIANA, Lic. T. A.Lazar, XII, prof.Groza Elvira, 9,70, II           
3. ZACH TEODOR FLORIAN, CN E. Gojdu, XII, prof.Sonea Ciprian, 8,20, M         
DISCIPLINA PSIHOLOGIE
1.BUCIUMAN MĂDĂLINA, CN E. Gojdu, XII, prof.Sonea Liliana, 9,80, I - calificată la etapa națională
2.TIRLA  LORENA ANABELA, CN Av.Iancu Ştei,  XII, prof.Popa Laura, 9,60, II  
3.REBELEŞ MĂDĂLINA, CN M. Eminescu,  XII, prof.Pugna Adina, 9,40, III          
4.STRETEA  OANA MARIA, Lic. Vocațional Pedagogic. N. Bolcaș Beiuș, XI, prof.Marcut Rodica, 9,00, M         
5.MĂRCUŢ ALEXANDRA, CN E. Gojdu, XII, prof.Sonea Ciprian, 9,00, M 
6.RUSU MARIA KUNIGUNDA, Lic. T. A. Lazar, XI, prof.Groza Elvira, 8,35, M      
7.CICORTAŞ MARIA, CN E.Gojdu, X, prof.Sonea Ciprian, 8,25, M   
DISCIPLINA LOGICA ARGUMENTARE ȘI COMUNICARE
1.OLAR CRISTINA, Lic. T. O. Ghibu, X, prof. Sándor Lilla-Adél, 10, I - calificată la etapa națională
2.COTRĂU IOANA, CN M. Eminescu, XI, prof.Dolhan Ana, 9,80, II  
3.CĂVĂȘDAN ANCA, Lic. T. O. Ghibu, XII, prof.Sándor Lilla-Adél, 9,80, II
4.MUNTEANU LARISA, CN M. Eminescu, XII, prof.Pugna Adriana, 9,70, III          
5.PONTOŞ ANDREEA, CN M. Eminescu, XI, prof.Dolhan Ana, 9,50, M        
6.HEREDEA GEORGIANA, CN E. Gojdu, XI, prof.Sonea Ciprian, 9,20, M  
7.BALASZ ANITA, CE P.Cosma, X, prof.Cimbrea Andreea, 9,10, M   
8.BORA VLAD, CN Av.Iancu Ştei, X, prof.Niculae Alina, 8,90, M       
DISCIPLINA ECONOMIE
1.ONIŢA HORIA  ȘERBAN, CN E.Gojdu, XII, prof. Sonea Liliana, 9,10, I - calificat la etapa națională
2.INDREI ROXANA TEODORA, CN S. Vulcan Beiuş, XII, prof.Bornuz Alina, 8,90, III     
DISCIPLINA  SOCIOLOGIE
1.MĂLAN DENISA MARIA, CN M. Eminescu, XI, prof.Şaupe Mirela, 9,20, I - calificată la etapa națională.
Felicitări olimpicilor și profesorilor coordonatori!
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:52:18 Ora standard a Europei de Est