Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Oradea, promovată la târgurile de turism de la Viena, Tel Aviv, Bucureşti, Budapesta şi Berlin

Promovare de nota 10

Oradea, promovată la târgurile de turism de la Viena, Tel Aviv, Bucureşti, Budapesta şi Berlin

Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea a participat în ultima perioadă la o serie de târguri de turism internaționale și naționale, pentru a promova Municipiul Oradea.

Promovarea Municipiului Oradea la pachet cu stațiunea Băile Felix, ca destinație turistică de weekend și nu numai, este absolut necesară pentru dezvoltarea turismului local și, implicit, a economiei locale. Astfel, anul acesta Oradea şi Băile Felix au participat la un număr de 4 târguri internaționale (Viena - Austria, Tel Aviv - Israel, Budapesta - Ungaria și Berlin - Germania), precum și la târgurile naționale de la București şi Cluj-Napoca, urmând cele de la Craiova și Debrecen.
1. Târgul de Turism din Viena - Ferien Messe, 14 - 17 ianuarie 2016
Viena, Austria. Cu mai bine de 150.000 de mii de vizitatori, 780 de expozanți din 70 de țări, Târgul Internațional de Turism „Ferien Mess"- Viena este cu siguranță cel mai mare și mai important eveniment de profil din Austria, în această perioadă.
Destinația Oradea-Băile Felix a fost prezentată prin ediția a doua a materialului „Oradea, Capitala Art Nouveau și a Băilor Termale", ediția 2016, prin pachetele turistice special create pentru acest târg de către partenerii asociației, cât și prin întâlniri cu agenții de turism, bloggeri și ziariști. Peste 500 de persoane au vizitat desk-ul Oradea și cel al Băilor Felix pe perioada târgului.
Oradea-Băile Felix - Bihor a prezentat oferta turistică 2016 în standul României. Standul cu o suprafață de 150 de mp, cu 25 de expozanți din toată țara, a găzduit, pe toată durata târgului, expoziții de artă populară și ateliere de creație.
2. Târgul de Turism din Tel Aviv - IMTM, 9 - 10 februarie 2016
Tel Aviv, Israel. Târgul de Turism „International Mediterranean Tourism Market" este singurul târg de anvergură de pe piața din Israel, Orientul Apropiat și Mijlociu. Este destinat atât specialiștilor din domeniu cât și publicului larg, participând circa 1.450 de expozanți din 40 de țări.
În acest an, România a participat cu un stand de 50 mp, în cadrul căruia 22 de expozanți și-au  promovat destinația și produsele turistice.
Oradea - Băile Felix a fost promovată prin prezentarea, în cadrul standului României, de informații turistice din zonă, broșura „Capitala Art Nouveau & a Băilor Termale" (ediția 2016), hărți și oferte de Spa - Cazare în Băile Felix. Participarea la acest târg de profil s-a făcut și pe baza încheierii unui parteneriat de colaborare cu tour-operatorul Meshek Wings Tour Ltd, care pe perioada târgului a promovat zborurile charter pe care le va opera în Oradea. Cele 9 zboruri vor fi operate în perioada iulie-august, cu o frecvență de un zbor pe săptămână.
3. Târgul de Turism din București, 25 - 28 februarie 2016
Oferta Oradea - Băile Felix a fost promovată pentru al doilea an consecutiv în cadrul Târgului de Turism al României din București, desfășurat în pavilioanele Romexpo, în perioada 25-28 februarie. Standul rezervat alături de Agenția de Management al Destinației Bihor și Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor, a atras un număr mare de vizitatori. Peste 1.500 de persoane, cât și un număr de peste 25 de tour-operatori au fost interesate de o destinație unică în România: Oradea - Băile Felix. Unicitatea destinației rezultă din complementaritatea ofertei turistice, cea mai importantă stațiune balneară din România și unul dintre cele mai frumoase orașe românești, Oradea.
Prezentată în broșura „Capitala Art Nouveau & a Băilor Termale", ediția 2016, oferta turistică locală s-a concentrat atât pe beneficiile aduse de apa termală și efectele acesteia, cât și pe oferta turistică, încă destul de puţin cunoscută, a unui oraș cu o arhitectură bogată, cu noi piețe și spații publice, o cetate restaurată la cele mai înalte standarde sau cel mai mare aquaparc din vestul țării.
Standul de 60 mp prin care a fost prezentată oferta turistică a fost construit cu scopul de a prezenta cât mai simplu și eficient câteva din elementele importante care pot atrage turiștii, dar și pentru a fi cel mai vizibil stand din pavilion. Standul Oradea - Băile Felix - Bihor a fost găzduit în pavilionul C4, alături de cele mai importante destinații ale târgului: Grecia, Sibiu, Mamaia, Turcia, Egipt etc.
În desk-ul de prezentare a Oradiei, Asociația a beneficiat de sprijinul a două voluntare din cadrul Facultății de Geografie, Turism și Sport. Timp de patru zile, acestea, alături de echipa Asociației, au oferit informații tuturor celor care au vizitat standul nostru. Le mulțumim pentru ajutor studentelor Denisa Paina și Monica Brânduș și în mod special conducerii facultății pentru cooperare și colaborare.
Cu ocazia participării la târg, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și regiune a fost primită ca membru în Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România, având ca președinte conducătorul Asociației Litoral Delta Dunării și vicepreședinți reprezentanții Sibiu și Prahova. Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, prin reprezentarea directorului executiv, este membru în Consiliul Director al Federației, alături de președinte cei doi vicepreședinți și reprezentantul Asociației de promovare din Bucovina.
Un alt rezultat important al târgului este organizarea unei vizite de studiu, Infotrip, alături de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, la care vor participa peste 40 de agenții de turism, membri ANAT. Vizita de studiu se va organiza în perioada 17-19 aprilie și va avea ca principal scop cunoașterea ofertei turistice din Băile Felix și Oradea. În urma acestei vizite, agențiile invitate vor construi pachete și oferte turistice Oradea-Băile Felix. Dorim să mulțumim pe această cale conducerii ANAT, președintelui Aurelian Marin, pentru buna colaborare și deschiderea de care a dat dovadă.
4. Târgul Internațional de Turism de la Budapesta - Utazás 2016, 3 - 6 martie 2016
Budapesta, Ungaria.  Cu mai bine de peste 40.000 de mii de vizitatori, mii de reprezentanți ai celor mai importanți operatori de turism, 500 de expozanți din 30 de țări, târgul Turism „Utazas - International Tourism Exhibition"- Budapesta, este cu siguranță cel mai mare și mai important eveniment de profil din Ungaria, în această perioadă. 
Oferta Oradea - Băile Felix - Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor trei destinații. Pe lângă desk-ul propriu zis, Oradea a avut un plus de  vizibilitate prin panouri publicitare de mari dimensiuni (10/5 m), amplasate pe standul României. Cu o suprafață de 150 de mp, standul României a găzduit, pe toată durata târgului, expoziții de artă populară și ateliere de creație, în cadrul cărora meșteșugari populari au realizat ouă încondeiate și țesături.
Cele patru zile de târg au atras mulți vizitatori la stand, reprezentanții Asociației și ai Primăriei Oradea au purtat discuții cu cei interesați prin prezentarea ofertei turistice locale şi regionale. 2.000 de vizitatori au plecat de la stand cu materialele noastre.
În cadrul târgului s-a stabilit un contact cu cea mai mare companie de promovare turistică din Ungaria, Turizmus KFT, care deține cele mai importante 4 portale online de turism, 4 publicații de profil printre care Business Traveller Hungary, Turizmus Panorama etc. Discuțiile au fost concentrate pe realizarea, în parteneriat, a unei campanii de promovare a orașului Oradea în 3 dintre cele mai mari orașe din Ungaria. Activitatea ar presupune prezentarea destinației orădene în cadrul unor mini-conferințe cu tour-operatori locali cât și organizarea unor vizite de studiu, infotrip-uri ale acestora în Oradea. În perioada următoare se vor stabili detaliile posibilei colaborări.
5. Târgul Internațional de Turism de la Berlin - ITB 2016, 9 - 13 martie 2016
Berlin, Germania. Târgul Internațional de Turism de la Berlin este cel mai mare de acest gen din Europa, având 26 hale cu o suprafața totală de aproximativ 35 hectare. La ediția de anul acesta au participat 180 țări, reprezentate de aproximativ 10.000 de expozanți, pe 160.000 de metri pătrați.
Oferta Oradea - Băile Felix - Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor 3 destinații. Cele cinci zile de târg au fost împărțite astfel: în primele trei zile au avut acces doar tour-operatorii sau agențiile din domeniul turistic, iar ultimele două zile au fost deschise către publicul larg. S-au stabilit contacte cu 5 tour-operatori din Germania, pentru a include și Oradea în circuitul orașelor vizitate în România și s-au împărțit un număr de 500 de materiale de promovare.
Standul României, cu o suprafață de 400 de mp, a găzduit pe toată durata târgului expoziții de artă populară, muzică tradițională și ateliere de creație, în cadrul cărora meșteșugarii populari au realizat oale din lut și țesături.
În perioada următoare, Oradea va participa la târgul de turism de la Debrecen (18 -20 martie 2016), unde Oradea - Băile Felix - Bihor este regiunea parteneră a târgului, precum și la târgul de turism de la Craiova (18 - 20 martie 2016). (B.P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea, promovată la târgurile de turism de la Viena, Tel Aviv, Bucureşti, Budapesta şi Berlin.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:50:09 Ora standard a Europei de Est