Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lucrare metodico - științifică pentru obținerea gradului didactic I

La C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd

Lucrare metodico - științifică pentru obținerea gradului didactic I

Joi, 17.03.2016, la C.S.E.I. Nr. 1 Tileagd, prof. Cristian Ioan Negrău și-a susținut lucrarea metodico - științifică pentru obținerea gradului didactic I, cu titlul „Strategii pentru atitudinea corectă a copiilor din gimnaziu", printr-o prezentare în PowerPoint.

Argumentele scrierii lucrării au fost: prevenirea dezvoltării somatice cu abateri faţă de ciclul normal, a depistării şi corectării deficienţelor ce apar în mod inerent odată cu evoluţia prepubertară şi pubertară a copiilor; posibilitatea pe care o are kinetoterapeutul  de a le sprijini evoluţia normală.
Aceasta a fost structurată astfel: Introducere, Capitolul I - Particularităţile morfo-funcţionale şi psiho-motrice ale elevilor din ciclul gimnazial, Capitolul II - Depistarea şi clasificarea tipurilor de deficienţe fizice din Centru Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr.1 Tileagd, Capitolul IV - Programe şi structuri de exerciţii pentru corectarea deficienţelor fizice la cazurile depistate, Capitolul V - Analiza şi interpretarea datelor experimentului, Concluzii, Bibliografie și Anexe.
Depistarea şi urmărirea evoluţiei unei deficienţe este o problemă foarte importantă. Ea trebuie să asigure fixarea unui diagnostic iniţial complet, să permită obiectivizarea examenului în aşa fel încât urmărirea modificărilor obţinute în urma tratamentului aplicat să fie cât mai fidelă şi simplă. Ea se va realiza prin examinări somatoscopice şi somatometrice speciale, în cadrul controlului medical şi periodic.
Deficienţele fizice şi suferinţele cauzate de ele stânjenesc buna desfăşurare a muncii, provoacă pierdere de timp şi energie, scad randamentul şi valoarea rezultatelor, împiedică realizarea progresului şi menţin o stare psihică de nemulţumire şi enervare, de teamă şi descurajare, care demoralizează şi descurajează pe deficient.
Între dezvoltarea somatică şi cea funcţională este o dizarmonie. În concluzie, se impune o acţiune de echilibrare somato-funcţională, obţinându-se rezultate bune, prin kinetoterapie chiar şi atunci când subiectul se prezintă cu indici somato-funcţionali scăzuţi.
Din comisia de examinare au făcut parte: președinte  -  conf. univ. dr. Izabela Lozincă și prof. univ. dr. Vasile Marcu de la Departamentul de Educație Fizică, Sport și Kinetoterapie al Universității din Oradea; Călin Hoțupan - inspector şcolar pentru educaţie fizică şi sport al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, care au apreciat materialul scris cu nota 10.
La eveniment au participat colegii, psiholog Alin Crețu și directorul instituției, prof. Kelemen Iuliu, care și-au exprimat pozitiv punctele de vedere.
Psiholog Alin Crețu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lucrare metodico - științifică pentru obținerea gradului didactic I.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:55 Ora standard a Europei de Est