Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

,,Voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor”

Prof. univ. dr. C-tin Bungău, rectorul Univ. din Oradea

,,Voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor”

Mai este o lună până la alegerea rectorului Universității din Oradea (în 19 aprilie 2016), iar unii dintre posibilii candidați au și făcut valuri prin presă.

Rectorul în funcție, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, mai are mandat până în 4 mai; pare, însă, calm, răbdător, puternic și diplomat. Așa l-am citit la conferința de presă de miercuri (16 martie).
,,Am spus în octombrie că voi candida numai dacă voi simți sprijinul colegilor", a răspuns domnul rector când a fost provocat de jurnaliști.
A nu se crede că domnul rector a organizat conferința pentru a-și prezenta planul managerial pentru un nou mandat...
,,Când începem un nou an calendaristic tragem linie și analizăm indicatorii și indicii realizați în 2015; facem un raport la planul operațional și prezentăm planul operațional pe noul an. Un indicator foarte important și diferit față de cel din 2015 este cel cu privire la personalul universității. La 1 ianuarie 2016, am început activitatea cu 935 de titulari, în condițiile în care cifra noastră era de regulă peste 1.000, 1.100 sau 1.185, ca la început de mandat".
Am mai aflat apoi că 99 la sută dintre specializări sunt acreditate, mai puțin arhitectura și instrumentele muzicale. Pe domeniul cercetare, toate proiectele cu finanțare europeană au fost încheiate la 31 decembrie, iar multe altele au fost depuse. Lunar, ARACIS este prezent în universitate pentru evaluarea a 24-25 de programe de studiu; e vorba de acea evaluare care se face din cinci în cinci ani. Au fost pregătite caietele de sarcini pentru a reabilita termic anveloparea celor două cămine studențești din campus (C1 și C2 - căminele de fete/și băieți); s-a intrat în etapa a III-a a amenajării parcării de lângă Biblioteca universitară, 2/3 din parcare sunt realizate. ,,Suntem deficitari la îndeplinirea obiectivelor de siguranță pe zona de incendiu, sănătate și muncă. Aici trebuie să investim foarte mult până să obținem autorizare de la ISU".
,,Îmi doresc să continui ceea ce s-a făcut bine și foarte bine"
Ajungând la capitolul management, dl rector a fost mai reținut, nedorind să detalieze pentru a nu-și informa contracandidații. Totuși, la insistențele jurnaliștilor, a punctat câte ceva: ,,Îmi doresc să continui ceea ce s-a făcut bine și foarte bine; să elimin anumite lucruri care nu mai sunt contemporane, care nu se mai potrivesc, dar doresc și alte acțiuni noi. În detaliu, ele sunt trecute în planul managerial". Totuși, a binevoit să puncteze trei lucruri: 1.Asigurarea unui management al calității, care să asigure în continuare universității noastre gradul de încredere ridicat din punct de vedere al proceselor; 2. Servicii mai bune, servicii suport pentru îmbunătățirea activității de zi cu zi; 3.Să încurajez în continuare, chiar dacă se fac eforturi mari, tot ceea ce înseamnă cercetare. Punerea la dispoziția cercetării a fondurilor necesare, astfel încât să nu refuzăm niciun contract de cercetare. Doresc ca toți colegii să înțeleagă că dacă produc și clasează bine acest domeniu, vor fi degrevați de norma (didactică)... Mi-aș dori apoi să cresc numărul de domenii (de doctorat); în prezent avem 11 domenii. Dorința este realizabilă pentru că avem foarte mulți oameni abilitați deja pe domenii noi".   
,,Cred într-o universitate autonomă din toate punctele de vedere"
Atras în ,,capcana" politică, dl rector a răspuns cu diplomație la toate ,,mingile" ce i-au fost ridicate la fileu.
,,Nu am fost niciodată membru de partid și nu sunt membru de partid (...) Nu văd negativă implicarea colegilor mei, după serviciu, atenție, în activități politice. Cred că clasa politică  are nevoie și de universitari, indiferent de tipul de partid. În momentul în care, în schimb, amesteci activitatea din zona universitară, publică, cu zona politică, peste un anumit grad, peste o anumită măsură, cred că nu este benefic, pentru că eu cred într-o universitate autonomă din toate punctele de vedere, inclusiv politic. Asta nu înseamnă că nu putem avea parteneriate oneste și corecte cu decidenții politici pentru a-i sprijini, acțiunile lor bune și ei să ne sprijine pe noi în acțiunile noastre bune, indiferent de culoarea politică. Până la urmă avem nevoie de a prospera împreună. Nu avem voie, însă, să fim fanatici, ci echilibrați", a conchis dl rector Constantin Bungău.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:04 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).