Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu)

Joi, la Lic. T. ,,O. Ghibu”

Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu)

Joi, 17 martie 2016, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea a debutat cea de-a IX-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".

,,Sunt ferm convins că viitorul  va fi pe mâini bune! "
În deschiderea concursului, doamna comisar-șef de poliție Ioana Indrieș, în calitate de organizator principal, a prezentat participanții, juriul și invitații,. Prezent la festivitatea de deschiderea a competiției (și implicit a ,,Săptămânii Poliției bihorene"), dl chestor dr. Liviu Popa s-a adresat participanților; mesajul domniei sale a fost unul optimist, de încurajare, mobilizare și responsabilizare, menit să-i sensibilizeze.
,,Am venit dintr-un profund respect pentru dascălii dumneavoastră în fața cărora mă înclin cu tot respectul pentru că au înțeles mai mult decât oricine ca pe lângă instrucție să acorde atenție și educației rutiere. Mă înclin în fața copiilor. Am o mare încredere în ceea ce înseamnă viitorul României. Sunt ferm convins că viitorul va fi pe mâini bune. Profunzi, realiști, cu picioarele pe pământ, sunteți copiii care au profitat la maximum de ceea ce înseamnă accesul la informație. Ați reușit să schimbați lucrurile cu tot ce înseamnă cunoștințele pe care le puteți dobândi. Școala trebuie să suplinească, tot mai des, din păcate, și familia (...). Până la urmă, școala nu este altceva decât o familie mai numeroasă. Cu regret vă spun: nu am auzit pe nimeni din cei care conduc România să spună că prioritate pentru România este familia. Mi-aș dori să aud acest lucru și să se și realizeze", a conchis dl chestor dr. Liviu Popa.
Am ascultat apoi mesajele directorului Liceului ,,Onisifor Ghibu", dl profesor Ioan Pirtea, și pe cel al doamnei inspector școlar Costa Monica. Domnul director ar dori ca la anul, la cea de-a X-a ediție, concursul să ajungă să fie cuprins în CAEN sau CAER, alături de activitățile naționale de top, așa cum se dovedește a fi și acest concurs, care se pare că este singular în țară.
Prin intermediul acestui proiect educaţional, organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
Elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 200 de elevi și profesori, organizaţi în 13 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din Oradea, Beiuș, Ștei, Aleșd, Tinca, Dobrești, Șuncuiuș au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și o probă teoretică care a constat în completarea unui chestionar cu 10 întrebări pe teme de educație juridică, pe baza cunoștințelor dobândite de adolescenți în urma studierii Ghidului de prevenire a victimizării minorilor „Un antidot al violenței", editat de Inspectoratul de Poliție Județean Bihor în anul 2015 și ca urmare a acumulării de informații preventive de la polițiștii de prevenire bihoreni în cadrul acțiunilor desfășurate în instituțiile de învățământ.
Momentul artistic a constat în realizarea unor scenete prin care echipajele au transmis mesajul preventiv împotriva violenţei.
Juriul concursului (alcătuit din: prof. Costa Monica - inspector școlar (I.S.J Bihor), Otilia Şandor - ziarist (Jurnal Bihorean), Dana Luncan - psiholog (director Căminul Felix), Diana Popa - metodist (Casa Corpului Didactic Bihor), Ungur Gheorghe - comisar-șef , coordonator al ANITP, Centrul Regional Oradea) a evaluat în principal: expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii.
Premianții ediției a IX-a
Locul I - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca; locul al II-lea - echipajul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman" din Aleșd, iar locul al III-lea - echipajul Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei.
Două mențiuni, echipajul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" din Beiuș și echipajul Liceului Tehnologic Nr.1 din Dobrești.
Două premii speciale, unul pentru „Cel mai bun mesaj preventiv", obţinut de echipajul de la Colegiul Național „Samuil Vulcan" din Beiuș și Premiul special pentru „Cel mai bine pregătit echipaj în domeniul educației juridice", obţinut de elevii Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca.
Dar să cunoaștem toate echipajele care s-au confruntat joi la cea de-a IX-a ediție.
1.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" din Oradea; titlul scenetei prezentate: „Spune stop violenței!" profesorii coordonatori: Cozma Cărăbaș Adina, Lascău Daniela, Crăciun Crina, Chișiu Ramona; elevii participanți: Tufan Andreea, Marin Codrin, Dume Bianca, Lazăr Sergiu, Văleanu Cosmin, Covaciu Denisa.
2.Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga'' Tinca; O școală fără violență; prof. coord.: Anton Carmen Monica, Cioca Floare, Ardelean Margareta; elevii: Matei Maria, Vidican Elena Maria, Varsta Samuel, Lukacs Dumitru, Pop Lukas, Ghebu Sebastian.
3.Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd; „R.A.I. " (RĂSPUNDE, ASCULTĂ, IA AMINTE);  prof. coord.:  Moisin Monica, Dios Carmen, Cuciula Monica; elevii: Lazea Lucia, Crețu Larisa, Lup Andrei, Malița Natanael, Pop Felix, Drițan Narcisa.
4.Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" Oradea; „O nouă șansă!" prof. coord.: Zau Simona, Edit Preoteasa, Lavinia Ursuțiu; elevii: Bogdan Andrea, Bușe Iulia, Covaci Andresa, Jurca Bianca, Kiraly Boglarka, Martin David.
5.Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș; „Oamenii cu experiență salvează vieți..."; prof. coord. Purtan Sorina; elevii: Heredea Gabriela, Jurcan Paul, Ștefănică Sergiu, Ușvat Andrei, Kovacs Cezar, Hele Viorel.
6.Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea; „NU violenței!" prof. coord.: Neșiu Sânziana; elevii: Alex Chiorean, Denira Alungi, Chifor Carina, Cuc Natalia, Mudura David, Josza Alexandru.
7.Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești; ,,Toți suntem diferiți, dar speciali!" prof. coord.: Hulban  Romina, Roșu Dorina, Bidilean Mariana, Dulău Daniela, Mada Claudia; elevii: Sovre Amalia,  Tiriteu  Cristina, Carți  Marina, Moș Madalin, Glitia Sebastian, Lazar Cornelia.
8.Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea; „Eu, profesorul...!" prof. coord.: Vîlceanu Daniela, Avrămuț Floare, Hoduț Florentina; elevii: Mic Flavia, Dan Ana Maria, Câmpan Serafim, Covaciu Andrada, Blig George Sergiu, Rus Flavius Răzvan.
9.Colegiul Naţional ,,Samuil Vulcan" Beiuş; ,,Trei zeiţe", mesajul transmis „Ridendo castigat mores" (expresie latină - „Cu umor se îndreaptă moravurile");  prof. coord.: Elena-Olivia Ojică, Diana Anamaria Todor; elevii: Lezeu Salome, Ghiulai Estera, Cheţ Paula, Ilea Livia, Tirla Georgiana, Dreana Luca.
10.Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei; „100% educat: violență interzisă!" prof.  coord.:  Zaha Mihaela, Dumbravă Andrea, Andru Luminița, Andru Cristian, Coroiu Emanuel; elevii: Clepcea Beatrice, Coldea Daniel, Moldovan Denisa, Moţ Carina, Olar Lucian, Petrugan Adrian.
11.Liceul Tehnologic Nr. 1 Suncuiuș; „Suferința Anei" prof. coord.: Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii: Bodea Alexandra, Ardelean Andrei, Ianc Raul, Manea Roxana, Marc Răzvan, Pașcalău Delia.
12.Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea; „Implică-te, nu sta deoparte!" prof. coord.: Ivan Livia, Timofte Camelia, Daniela Marinău; elevii: Șorodoc Anca, Loredana Pavel, Alexandra Bochiș, Gabriel Gârdan, Robert Pup.
13.Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna" Oradea; „Fii inteligent, nu fi violent!" prof. coord.: Olar Cristinco, Ildiko Biro, Angela Bungău; elevii: Marica Cristina, Alexandru Panțiș, Andreea Tiponuț, Bogdan Coste, Raul Cuc și Ciprian Daroczi.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (78 de poze), accesați Galeria foto: Concursul „Școala fără violenţă”, ed. a IX-a (liceu).

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:41:58 Ora de vară a Europei de Est