Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultatele simulării examenului de bacalaureat și încrierile pentru clasa pregătitoare

La conferința de presă de vineri,

Rezultatele simulării examenului de bacalaureat și încrierile pentru clasa pregătitoare

Inspectorul școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a făcut cunoscute vineri (18 martie 2016) rezultatele obținute de elevii bihoreni la simularea examenului de bacalaureat și situația privind înscrierea copiilor pentru clasa pregătitoare (și clasa I).

Chiar dacă este vorba doar despre o simulare, ale cărei rezultate nu se trec în catalog, elevii din casele a XI-a și a XII-a nu o iau în serios. Cum altfel se explică prezența modestă la această verificare inofensivă, dar benefică pentru cine dorește să o trateze cu seriozitate. La clasa a XII-a, din cei 4.085 de elevi înscriși, doar 65,6 la sută au fost prezenți la toate cele 3 sau 4 probe ale simulării, iar din aceștia 47,11 la sută au luat medii peste 6; în cifre, din cei 2.598 de elevi prezenți, doar 1.224 au obținut medii peste 6. Trist, dar adevărat. Și totuși, se spune că rezultatele sunt superioare celor obținute la simularea de anul trecut. La proba EA (Limba română), s-au obținut 62,8% note peste 5; 76,71% la proba EB (Limba maternă); la EC - 47,71%, iar la ED - 61,12%.
La clasa a XI-a, din cei 4.322, la proba EA au absentat 277; la EB - 61, iar la EC - 420 de absenți. Nici notele nu au strălucit deloc; au obținut note peste 5 doar 57,22% la proba EA; 69,83% la proba EB și 36,01% la proba EC.
,,Ce nu ne bucură este că am avut patru elevi eliminați (unul la clasa a XII și trei la a XI-a), dar ne bucură că am avut note de 10 (18 la clasa a XI-a și 56 la clasa a XII-a); la clasa a XI-a 4 note la proba EA (Lb. română), 6 la EB și 8 la EC (3 note de 10 la Mate și 5 la Istorie); la clasa a XII-a: 5 note de 10 la EA (Lb. română), 4 la EB, 20 la EC (5 la Mate și 15 la Istorie);  27 de note de 10 la proba ED (17 la Biologie, 4 la Chimie, 4 la Logică, 1 la Info și 1 la Filosofie). Media 10 (curat) nu s-a obținut, doar una foarte apropiată - 9,97 (9,90 la proba EA, iar la restul 10), la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel".
De-acum,  fiecare unitate de învățământ va trebui să analizeze rezultatele în ședințe pe clase, cu părinții, individual, în comisii metodice, în consiliu profesoral și va fi întocmit un plan remedial pe care noi vom avea datoria să-l urmărim. Am rugămintea la toți colegii profesori să-și respecte programul de pregătire suplimentară", a mai spus inspectorul școlar general.
Înscrierile în clasa pregătitoare
Termenul-limită pentru prima etapă rezervată înscrierilor în clasa pregătitoare a fost vineri, 18 martie (până la ora 18.00).
Urmează operarea lor în sistemul informatic.
,,La cele peste 6.000 de locuri pentru clasa pregătitoare la nivelul județului Bihor, până astăzi (vineri - n.n.), s-au înscris 5.033 și 25 pentru clasa I", a precizat dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Potrivit reglementărilor ministerului de resort ,,Cererile-tip, semnate de părinţii sau tutorii legali, pot fi completate la unitatea de învăţământ unde se doreşte înscrierea sau online. În cel de-al doilea caz, cererile-tip trebuie validate la secretariatul şcolii pentru care s-a optat.
În perioada 25 - 26 martie, vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare, informaţii privind copiii înmatriculaţi, numărul locurilor rămase libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă.
A doua etapă de înscriere se va derula în perioada 30 martie - 8 aprilie, urmând ca rezultatele finale să fie afişate pe 15 aprilie. Între 19 - 22 aprilie, inspectoratele şcolare vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după încheierea etapei a doua de înscriere".
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:32:35 Ora de vară a Europei de Est