Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis” a devenit parteneră a coaliției CALIEDU

Pentru dezvoltare și promovare

Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis” a devenit parteneră a coaliției CALIEDU

În 2015, la invitația Asociației ,,Learn&Vision" din Cluj-Napoca, Asociaţia pentru Educaţie şi Formare ,,TopFormalis" din Oradea a devenit parteneră a coaliției CALIEDU, alături de alte 13 organizații non-guvernamentale din țară.

Demarat la 1 aprile 2015, proiectul Masă critică pentru educație de calitate prin politici publice fundamentate prin cercetare (CALIEDU) a fost inițiat de Asociația Learn&Vision în parteneriat cu Asociația Centru pentru Studiul Democraţiei, fiind finanţat prin granturile SEE 2009 - 2014, în cadrul Fondului ONG România. CALIEDU reprezintă, în fapt, o grupare informală de asociații, fundații, centre de resurse şi alte persoane juridice care are drept scop creșterea implicării O.N.G-urilor cu activitate în domeniul educațional în dezvoltarea de politici educaționale fundamentate pe rezultatele unor cercetări științifice. Prin obiectivele sale, coaliția CALIEDU urmărește  creșterea gradului de implicare a ONG-urilor educaționale în elaborarea și promovarea de politici educaționale naționale și regionale fundamentate pe rezultatele unor cercetări, dezvoltarea capacității de advocacy a coaliției CALIEDU; întărirea capacității sectorului ONG de a elabora politici, recomandări și cercetări, dar şi sprijinirea recunoașterii efective a expertizei ONG-urilor în elaborarea politicilor publice.
Prima întâlnire a membrilor coaliției a avut loc în 25 septembrie 2015, la Cluj-Napoca ocazie cu care au fost stabilite o serie de repere importante pentru activitatea coaliției precum misiunea coaliției și rolurile ce revin membrilor, planul de acțiune viitoare. Cea de-a doua întâlnire s-a desfășurat în perioada 11 - 13 decembrie 2015, iar pe agenda de discuții au fost incluse tematici între care: dezbaterea temelor de cercetare prioritare din domeniul educației, în jurul cărora vor fi concentrate eforturile ONG-urilor membre; stabilirea unui calendar de cercetare și de inițiative de politici publice; discutarea planului de diseminare general și a planurilor specifice fiecărei organizații; stabilirea reperelor de colaborare cu instituțiile publice partenere. Tot la această întâlnire a fost lansată şi platforma electronică a CALIDEU al cărei scop este acela de a colecta un set de resurse informaționale relevante pentru sistemul de învățământ din România. Celor două întâlniri de lucru le-a urmat training-ul pentru persoanele resursă din ONG-urile membre ale Coaliției CALIEDU. În cadrul training-ului, participanții au fost implicați în sesiuni interactive care au abordat o gamă diversă de tematici legate de cercetarea din domeniul educației şi importanța realizării unor studii de calitate. Pe parcursul celor trei zile de training, sesiunile de instruire au urmat o abordare dinamică şi participativă, participanții fiind implicați în dezbateri privind politicile educaționale  în diferite sisteme educaționale.
Proiectul se va finaliza la 31 martie 2016, dar coaliţia CALIEDU va continua să funcționeze, iar platforma electronică va fi menținută şi îmbogățită cu resurse de membrii coaliției care vor fi disponibile publicului larg.
Prof. Anamaria Liana Lăzuran

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:24:00 Ora de vară a Europei de Est