Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu

Miercuri, 17 echipaje în competiție

Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu

Peste 300 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 23 martie 2016, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a desfășurat cea de-a IX-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Prin intermediul acestui proiect educaţional, organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 300 de elevi și profesori organizaţi în 17 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ gimnaziale și liceale din judeţul Bihor, respectiv din Oradea, Tinca, Șuncuiuș, Câmpani, Husasău de Tinca, Rieni, Vașcău, Suplacu de Barcău, Roșia, Bulz și Sâmbăta au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui afiș din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra copiilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări.
Realizarea unui afiș sau a unui poster reprezentativ pentru prevenirea delincvenţei juvenile a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. Afişele în format A3 au fost greu de diferenţiat, datorită mesajelor preventive foarte bine alese.
Concursul a fost evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea și ai Casei Corpului Didactic Bihor.  Mesaje precum: „Prezent în școală, absent în penitenciar", „Violența, forță sau slăbiciune!", „Mai mult câștigi prin iertare, decât prin violență!" , „Viața mea îmi aparține, eu aleg cum vreau să fiu!", „Unde-i pace, iubirea crește, violența nu sporește!", „Alungă violența din trenul vieții", „Violența naște lacrimi, zâmbiți mereu!", „Votează Nonviolența!", „Înlătură violența, fă loc dragostei!", „Violența ucide caractere!" au fost mesajele preventive promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, la etapa pe gimnaziu, premiul I a revenit echipajului format din elevii Liceului Tehnologic din Suplacu de Barcău; locul al II-lea a fost adjudecat de echipajul Colegiului Național „Mihai Eminescu" din Oradea, iar echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a clasat pe locul al III-lea. S-au mai acordat trei mențiuni: Colegiului Național „Avram Iancu" din Ștei, Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa" din Câmpani și Liceului Teoretic „Lucian Blaga" din Oradea și patru premii speciale: două pentru „Cel mai bun mesaj preventiv", obţinute de echipajele de la Școala Gimnazială Nr.1 Roșia și Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni și tot două premii speciale pentru „Cel mai reprezentativ afiș preventiv", obţinute de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Husasău de Tinca și cei ai Școlii Gimnaziale Nr.1 Bulz.
Dar să-i cunoaștem pe toți participanții la competiție.
1.LICEUL ORTODOX ,,EPISCOP ROMAN CIOROGARIU"; mesajul transmis: „Mai mult câştigi prin iertare, decât prin violenţă"; cadrelor didactice: Florin Alin Oros, Mirella Pinţa; elevii participanţi: Tamara Galea, Lorena Lazăr, Noemi Mate, Alexandru Demian, David Petraş, Alexandru Ghenţ.
2.LICEUL TEORETIC ,,NICOLAE JIGA" TINCA; ,,Un prieten adevărat te prinde de mână şi îţi atinge inima!" cadrelor didactice: Oana Lola Aura, Martin Toma Teodora,  Frese Daniela; elevii: Oana Alexandru, Ciotea Alexandra, Birău Andrada, Dume Giulia,  Cioca Sara, Ungur Andrei.
3.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 ROȘIA; ,,Fără violență!" cadrele didactice: Silaghi Valentina Gela, Ciuhandu Florentin Ionel, Copăcean Florina Ioana; elevii: Ion Costin, Isai Larisa, Morar Iulia, Tirla Denisa, Toda Daria, Turc Otilia.
4.ŞCOALA  GIMNAZIALĂ NR.1 SÂMBĂTA; ,,Viața mea îmi aparţine, eu aleg cum vreau să fiu!" cadrele didactice: Bulc Mirela, Roșu Alina, Panda Diana; elevii: Popa Andreea,
Mihele Călin, Mangra Andreea, Fincean Andrei, Torj Denis, Popa Denis.
5.ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DIMITRIE CANTEMIR" ORADEA; ,,Stop violenței!" cadrele didactice: Urs Lidia, Guler Angela; elevii: Crecan Andreea, Galea Iulia, Mihale Diana, Moldoveanu Luca, Foica Beniamin, Marta Denis.
6.ȘCOALA GIMNAZIALĂ Nr. 1 RIENI; ,,Prezent în şcoală, absent în penitenciar!" cadrele didactice: Balint Liliana, Marge Loredana, Bălan Cornelia Dorina; elevii: Florincuţa Simina, Jurj Giulia, Dulca Anamaria, Tirla Gabriel, Iştoc Adelin.
7.ȘCOALA GIMNAZIALĂ  „GEORGIU POPA", CÎMPANI; „Unde-i pace, iubirea crește, violența nu sporește!" cadrele didactice: Bodin Simona, Boldor Alexandra; elevii: Boldor Emanuela, Bogdan David Boldor Rebeca, Badea Sorana, Pașca Rareș, Bogdan Ștefan.
8.LICEUL TEHNOLOGIC NR.1 SUPLACU DE BARCĂU; ,,Iubirea nu naște violență!" cadrele didactice: Dragoș Olimpia, Chira Brîndușa; elevii: Scurt  Ioan, Caraba Alex, Tămaș Denis, Pop Florin, Strava Cătălin, Manea Andreea.
9.LICEUL TEORETIC „LUCIAN BLAGA" ORADEA; ,,Alungă violența din trenul vieții !" cadrele didactice: Ioana Trempe, Dorina Mirodot; elevii participanți: Jennifer Bartok, Andreea Brad, Andreea Costa, Alexia Ilincău, Denis Țirban, Andra Zoica.
10.ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,MIRON POMPILIU'' ŞTEI; ,,Violența naște lacrimi -  Zâmbiți mereu! " ,,Puterea anturajului"; cadrele didactice: Merce Sanda, Dumbravă Andrea, Coroiu Stanciu Carmen, Andru Luminița, Pantea Simona, Moruț Lia; elevii: Birău Georgiana, Ienciu Alexandru, Nica Antoniu, Petriș Alina, Toth Răzvan, Voițiu Daria.
11.COLEGIUL NAȚIONAL „AVRAM  IANCU" ȘTEI; ,,Campania continuă: Votează nonviolența! cadrele didactice: Zaha Mihaela, Dumbravă Andrea, Coroiu Stanciu Carmen, Andru Luminița, Ban Alina, Niculae Alina; elevii: Gheban Ionuţ, Groza Darius, Jac George, Olenici Anastasia, Oprea Larisa, Turzo-Turzo Patricia.
12.LICEUL TEHNOLOGIC NR. 1 ȘUNCUIUȘ; ,,Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere! " cadrele didactice: Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii: Haragoș Alexandru, Szodrai Claudia, Szodrai Mirabela, Toderaș Flavia, Tolnaci Antonia, Ungur Emanuela.
13.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 HUSASĂU DE TINCA; ,,Fii inteligent, nu violent!" cadrele didactice: Aroșculesei Roxana, Braghină Silvia, Szabo Georgeta; elevii: Budurean Mădălina, Galiș Darius, Gligor George, Demeter Luca, Varga Patricia, Iloanca Ioana.
14.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE BOGDAN", VAȘCĂU; ,,Violența este lipsa dragostei; simte cu cel de lângă tine bucuria dragostei!" prof. Bodin Simona; elevii: Mușet Alexandra, Todor Roxana, Băruța Maria, Teaha Denisa, Zdrinca Mădălina, Roșie Andrada.
15.LICEUL TEORETIC ,,ONISIFOR GHIBU" ORADEA; „Agresivitatea, forță sau slăbiciune?" cadrele didactice: Luminița  Chindea și Camelia Timofte; elevii: Bar Alina, Bungău  Viviana, Corbeanu Ioana, Iancuș Sergiu, Markovics Flavius și Szoke Antonia. 
16.COLEGIUL NAȚIONAL ,,MIHAI EMINESCU"; „Spune STOP violenței, alege întotdeauna cu inima!" cadrele didactice: Tătar Ramona, Violeta Ias, Marian Cristina, Cadar Ioan; elevii: Ștefania Macaru, Antonia Ganea, Anastasia Bochiș, Pușcaș Eli.
17.ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BULZ;  „Uniți împotriva violenței!" cadrele didactice:  Taichiș Mirela, Sferle Silvia; elevii: Dureș Cătălin, Dumiter Flavia, Indrei Roxana, Țepele Cătălin.
Comisar- şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Școala fără violenţă” – pentru elevii de gimnaziu.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:56:13 Ora standard a Europei de Est