Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oaspeți dragi din Belgia

La Centrul de Plasament (de tip familial) Bratca

Oaspeți dragi din Belgia

În cadrul proiectelor școlare pe care centrele de plasament din județul Bihor le derulează cu fundația „Euro Blue” din Belgia, în fiecare vară, mai mulți copii își petrec o lună de vacanță în familii din Belgia.

Între 25 iulie și 25 august 2008, patru copii de la Centrul de Plasament (de tip familial) din Bratca s-au bucurat de o vacanță de vis, prilej cu care au vizitat „toată” Belgia, gazdele oferindu-le ocazia să vadă tot ceea ce este mai frumos și mai valoros în țara lor”, ne-a declarat educator Stela Domocoș.
Belgienii țin mult la aceste proiecte de parteneriat și la copiii implicați pe care îi tratează cu mult respect și îi înconjoară cu dragoste. Periodic, belgienii vin în România pentru a se interesa de soarta acestor copii.
Săptămâna trecută, Lex Vorsselmans, director al unei fundații de copii din Belgia, care se ocupă de copii care temporar au probleme (nevoi speciale), s-a aflat în vizită la Centrul de Plasament (de tip familial) din Bratca, împreună cu soția (doamna Inge) și trei fii (Robbe, Yole și Ietse). Dl Călin Gelu Domocoș, coordonatorul centrului, și dna Stela Domocoș i-au primit cu multă căldură, demonstrându-le cât sunt românii de ospitalieri și prietenoși cu cei care le trec pragul.
Misiunea centrului
De la Călin Gelu Domocoș aveam să aflăm mai multe lucruri despre acești copii și despre misiunea Centrului de Plasament (de tip familial) din Bratca.
Cei 12 copii beneficiază de un tratament de tip familial, în sensul că se simt ca o familie unită, în care cu toții sunt frați și surori, iar Stela și Călin sunt cei mai buni părinți ai lor, care le asigură găzduire, îngrijire, educație formală, nonformală și informală, sprijin educațional, consiliere, precum și dezvoltarea majorității deprinderilor de viață independentă, (re)integrare familială. Având o dezvoltare fizică și psihică normală, ei urmează cursurile învățământului tradițional de masă, potrivit vârstei, în cadrul școlii gimnaziale din localitate, respectiv, Liceului Teoretic din Bratca. „Împreună decidem care ne sunt scopurile și prioritățile personale și de grup. Suntem conștienți de valorile, convingerile și opiniile proprii. Nu ne justificăm și nu dăm explicații privind viața noastră. Spunem celorlalți cum ne dorim să se comporte cu noi. Ne exprimăm liber fără să-i rănim pe ceilalți. Avem dreptul de a spune NU (nu știu, nu înțeleg sau nu mă interesează). De câte ori este nevoie, cerem informații și ajutor. Am învățat să acceptăm și să fim acceptați ca imperfecți. Avem relații de prietenie cu persoane cu care ne simțim confortabil, dar avem dreptul și să ne schimbăm prietenii. Ne dezvoltăm viața așa cum ne dorim. Ne simțim iubiți, încrezători în puterile noastre, respectați, acceptați, mândri, utili și legați de cei din jur, dar mai ales, ne simțim în siguranță...”, ne-a spus coordonatorul centrului.
Belgienii au vizitat tabăra Valea Brătcuței
Oaspeții au vizitat locuri pitorești din Bratca, petrecându-și câteva ore pe Valea Brătcuței, la iarbă verde, aproape de apă.  Belgienii au trecut și pe la tabără - Centrul de agrement pentru tineret Valea Brătcuței. Dna Ana Morar, administratorul taberei, s-a arătat încântată de o colaborare cu belgienii, în sensul în care copii și tineri din Belgia se vor arăta interesați să-și petreacă zile de vacanță în tabăra Valea Brătcuței. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oaspeți dragi din Belgia.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:36:45 Ora de vară a Europei de Est